... všetko o BMW ...

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

e34m21d24 m57 turbo

Utorok, 15. Mája 2012, 15:10

čaute chalani, neviete mi niekto povedať, aký tlak vám tlačia 2.4ky v prívode oleja do turba?

Odišla nám totiž séria, nahodili sme tam veľkého slimáka z e28, ale ten to už mal tiež za sebou, tak sme tam nahodili slimáka zo sedmi, v ktorej už nebol postačujúci, podľa real data tlačil 1.6, nahodili sme ho tam a po víkende skúšania totálne odišiel aj on, začal tlačiť olej a ten vakel na hriadeli #-o

nejaký tlak tam bol, keď bola malinká netesnosť na prívodnej hadici, olej kvapkal von, len či mal dostatočný tlak to je mi záhadou

tak sa chcem spýtať, či nieje chyba v mojom prívode oleja keďže už je to druhé turbo odídené na jednom motore a proste na hladko to nie je ono, tak nech nezruším ďaľšieho fúkača :thumbup:

nejaké videoš

http://www.youtube.com/watch?v=Ba1nw77u9DQ

http://www.youtube.com/watch?v=X7qQFSxORh8
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: e34m21d24 m57 turbo

Utorok, 15. Mája 2012, 15:55

tam by mal byť normálne taký tlak ako hocikde inde, tu ide hadica od bloku ale na iných autách zvykne byť zapojená pod držiak filtra tam kde je aj čidlo tlaku
stredná časť turba je ako natočená? lebo aj tam môže byť problém keď prívod oleja nemáš hore ale z boku, prívod by mal byť v najvyššom bode tej strednej časti, a tiež odvod oleja späť do bloku skontroluj či tam nie je niečo upchaté, lebo keď olej nemôže bezproblémov odtekať tak sa bude tlačiť do sacej a výfukovej časti turba
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: e34m21d24 m57 turbo

Utorok, 15. Mája 2012, 20:40

turbo je otočené správne, je nahodené na zvodoch z TDS-a, pretože origo zvody majú inú prírubu a hadice sú všetky nové, tam by problém byť nemal, už jedine zostáva, že to turbo malo za sebou viac ako som si myslel, alebo mám ja problém z tlakom, skúsim to zmerať budíkom, čo to ukáže

škoda toho, už bol nachystaný aj IC a mohlo to byť vcelku zaujímavé povozenie
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: e34m21d24 m57 turbo

Streda, 16. Mája 2012, 20:10

tak zo zahraničných fór som zistil že hodnoty tlaku oleja pre m21 sú

volnobeh 1bar
cca 2000rpm 2bary

minimálna hodnota je 0.5 bar

možno sa to niekomu zíde :thumbup:
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Re: e34m21d24 m57 turbo

Streda, 16. Mája 2012, 22:47

no teraz si mi narobil strach lebo ja mám funglovku s VGT ešte v regáli čaká na čas , aký IC plánuješ?

do ktorej časti to tlačí olej , nemôže byť problém s prietokom ? málo oleja málo chladí
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: e34m21d24 m57 turbo

Streda, 16. Mája 2012, 23:22

známy na TDS-ku má už druhé VGT turbo ale prvé neodišlo kvôli mazaniu ale kvôli 1,8b a štýlu jazdy, ale vydržalo cez 20tis., takže keď má 2,4td rovnako vyriešené mazanie turba ako 2,5tds (čo asi určite má lebo sériové turbá sú podobné) tak v mazacom tlaku problém nebude

regulácia turba ako je vyriešená? prehodila sa tam pretlaková banka zo starého turba? lebo keď je zle spravená regulácia tak stačí aby sa to párkrát pozrelo cez 2bary a . . .
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: e34m21d24 m57 turbo

Štvrtok, 17. Mája 2012, 08:18

IC som zohnal za pár šupov z 318tds, ale tie vývody sú inak otočene na ňom, takže by musela ísť diera do nárazníka, to bol vcelku aj zámer nech to pekne trčí vpredu, ale ak chceš menej roboty tak TDS-kový IC alebo niečo potom úplné iné, čo sa tam ľahko zmestí

prietok by mal byť v pohode, hadice som dával nové a ešte som dával aj nový olej do auta, nech to behá úplne na čisto, dokonca som injekčnou striekačkou vyťahoval olej aj s nádobky filtra a aj chladič oleja som vypustil, takže čo sa týka oleja by to malo byť čisté

turbo pretláča olej cez saciu turbínku, predtým bolo krásne čisté a teraz je to celé od oleja, aj trochu do sania púšťa, ale už má vakel a to taký, že už asi brúsi vrtuľku o sací slimák, skúsim to rozobrať, uvidíme

PetiE34 napísal:
no teraz si mi narobil strach lebo ja mám funglovku s VGT ešte v regáli čaká na čas , aký IC plánuješ?

do ktorej časti to tlačí olej , nemôže byť problém s prietokom ? málo oleja málo chladí
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: e34m21d24 m57 turbo

Štvrtok, 17. Mája 2012, 08:21

no to sme práve neriešili, nechali sme tam membránu origo, a skoro nič to netlačilo, tak sme ju manuálne posunuli aby nastavilo tie výfukové lopatky a zrejme sme to tým celé po....kazili

ViktorDDD napísal:
známy na TDS-ku má už druhé VGT turbo ale prvé neodišlo kvôli mazaniu ale kvôli 1,8b a štýlu jazdy, ale vydržalo cez 20tis., takže keď má 2,4td rovnako vyriešené mazanie turba ako 2,5tds (čo asi určite má lebo sériové turbá sú podobné) tak v mazacom tlaku problém nebude

regulácia turba ako je vyriešená? prehodila sa tam pretlaková banka zo starého turba? lebo keď je zle spravená regulácia tak stačí aby sa to párkrát pozrelo cez 2bary a . . .
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: e34m21d24 m57 turbo

Štvrtok, 17. Mája 2012, 09:30

však práve, lebo u td-tds to funguje na pretlak a u m57 zas na podtlak, takže tam musíš vymeniť tú podtlakovú banku, a napojiť ju hadičkou niekde na rúru čo vedie do IC, a potom to poriadne doštelovať aby otváralo lopatky pri požadovanom tlaku
keď ste to manuálne posunuli aby boli lopatky zavreté tak to síce tlačilo ale zas keď sa potrebný tlak prekročil neotvorili sa a tlak ako aj otáčky turba vyletia do celkom vysokých hodnôt a to má dramatický dopad na ložisko
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: e34m21d24 m57 turbo

Štvrtok, 17. Mája 2012, 10:30

no ale práveže banku sme napojili na podtlak a neviem či ho tam bolo málo, pretože viem že m57 má podtlakový zásobník

a mali sme neustále zapojený tlakomer a sledovali sme to na ňom aby sme to nejak nepretlačili, a pokiaľ sme nepohli tým riadením lopatiek, tak aj pri zapojenom podtlaku a v otáčkach netlačilo vôbec nič
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: e34m21d24 m57 turbo

Štvrtok, 17. Mája 2012, 10:38

ale u M57 ide podtlak cez taký ventil ktorý je elektricky riadený, lebo vákuová pumpa vyrába konštantný podtlak ale naklápanie lopatiek fugnuje podľa zaťaženia a tlaku a to riadi ten ventil na základe údajov z RJ, a to je docela problém spojazdniť na TD-čku, preto sa to zvykne prerábať na ten tlakový systém
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: e34m21d24 m57 turbo

Štvrtok, 17. Mája 2012, 18:34

no to som práve myslel, že obídem manuálnym nastavením toho tiahla, že to bude relatívne fúkať stále rovnako, samozrejme podľa otáčok, ale že tie lopatky nechám nastavené rovnako, ako som už písal nešlo mi o nejak extra veľký boost, potreboval som tam nahodiť turbo, z ktorého nekvápe olej na zem, aby som sa mohol sem tam cez víkend previezť

bohužiaľ tadiaľto asi cesta nevedie
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Re: e34m21d24 m57 turbo

Piatok, 18. Mája 2012, 00:42

post374034.html#p374034

riešil som to a funguje to , ale nieže niekomu prezradíte 8)
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
Užívateľov profilový obrázok
sklenus
Autor témy
Príspevky: 423
Registrovaný: 2.3.2010
Auto: e34 524tdA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: e34m21d24 m57 turbo

Piatok, 18. Mája 2012, 19:48

díky moc, škoda, že už mám turbo v p.... :(
oo=[ ][ ]=oo
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Re: e34m21d24 m57 turbo

Sobota, 19. Mája 2012, 22:24

zoženieš druhé lepšie väčšie , všetko je raz po prvýkrát a človek sa učí na vlastných chybách škoda že sú tak drahé, ale ako odišlo turbo ved na videu máš aj budík na tlak turba kolko si tlačil ?
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných