... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, b0ris, barabas, alfi666

banner
 
D.J.Johan
Autor témy
Príspevky: 25
Registrovaný: 19.2.2015
Auto: E39 525d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Vranov n/T

F30 vs E39

Piatok, 5. Apríla 2019, 11:01

Zdravím, v súčasnosti mám E39 525D a rozhodujem sa nad F30 320D xdrive (motor B47) Má niekto reálnu skúsenosť z oboch áut? Zaujíma ma predovšetkým akustický komfort, hlučnosť, prípadne nejaké iné postrehy. Veľmi pekne ďakujem.
 
Napster050
Príspevky: 1406
Registrovaný: 30.7.2014
Auto: E39, E92, 1000MB
Kraj: Žilinský

Re: F30 vs E39

Piatok, 5. Apríla 2019, 14:06

jediné čo by mi tam z osobnej skúsenosti vadilo je ten rapkáč pod kapotou. inak je asi všetko lepšie a modernejšie.
....ale nemá to dušu ako E39... príde mi to také lacné auto vždy ked do toho sadnem.
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 2723
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: F30 330d
Kraj: Žilinský

Re: F30 vs E39

Piatok, 5. Apríla 2019, 15:17

Skusim to aj ja opisat z viacerych pohladov, E39 525d som jazdil vyse 5 rokov, F30 330d mam necely rok. Ked sa na to pozriem z praktickej stranky, vyhrava to F30, ked z emocnej tak E39. Kebyze mam obe nove vedla seba s tym, ze viem, ze E39 nebude hnit, tak sadnem asi najskor do nej. E39, byt v top stave bez hrdze by som si rad nechal, pri F30 ma predstava, ze ju o par rokov predam nechava chladnym. Zivot vsak nie je len o autach a preto treba mysliet aj na tu uzitkovu hodnotu.

Pri mojom porovnani ide konkretne o tieto auta:
E39, 2003, 525d chip na 150kw, automat, Individual s krasnym skoricovym interierom, Carbonschwarz lakom, komplet Mpacket, kupena pri 220tkm, najazdenych dalsich 125tkm
F30, 2013 330d, Sportline, cierna koza, cierny strop, priemernejsia vybava, kupena z DE pri 131tkm, najazdenych doteraz 20tkm

Dizajn:
Subjektivna vec, v roku 2019 vsak uz E39 nenadchne, F30 vyzera stale vcelku moderne. Stav E39 na nasich cestach je aky je, pri zanedbanych autach to vyzera jak vyhoneny cigansky wagen, za peknou lestenkou sa vsak vzdy otocim a vnutorne si tak nostalgicky povzdychnem. Interierovo sa mi vsak dizajnovo aj pocitovo viac pacila E39, ide aj o to farebne prevedenie danych kusov co som mal. Rozmerovo je to v principe to iste, E39 ma taky vzdusnejsi feeling a dlhsi kufor. Aj napriek rovnakym rozmerom posobi E39 zvnutra ako vacsie auto.

Motor + prevodovka:
V tejto casti je asi najviac vidiet vek. E39 bola proste surovejsia, bol to R6, ale v porovnani s F30 mal hrubsi chod, bolo to slabsie, viacej to zralo (o vyse liter). Zvuk bol lepsi v E39, pod plynom to revalo, bolo to basovejsie, mohutnejsie, F30 je taka plechovejsia. Na volnobeh je to samozrejme o inom. Dynamicky je to tiez rozdiel, v F30 ma ten motor silu vzdy, v kazdych otackach az do 200 to stale taha. O automatoch sa ani nemusime bavit, GM z cias rimskej rise bol oproti 8st. ZF hrozny, pomaly a clovek mal v hlave vzdy to, ze sa to jebe. Ja som s nim nemal nijaky problem za cely cas, co povazujem za stastie.

Podvozok:
Konstrukcne, co sa tyka predku je to velmi podobne, jazdne vlastnosti tiez, F30 mi pride malinko lepsie vyvazena a lepsie zehli nerovnosti, akurat s runflatmi to viac taha do kolaji. Celkovo mi pride pohodlnejsia a menej odskakuje. v zakrutach pri ostrejsich prejazdoch je istejsia. Taktiez odhlucnenie podvozku je lepsie.

Riadenie:
Tu nie je o com, jednoznacne lepsie je hydraulicke v E39, F30 ma elektro, ktore je sice presne, ale od kolies viem velmi malo. Je to umelejsie, nepomoze tomu ani Sport rezim, kde to cele stuhne. V E39 som presne vedel co sa s kolesami deje a ako daleko je ich hranica.

Posed:
Tu vidim najvacsi rozdiel. V oboch autach som mal Sportsizte, v E39 boli hlbsie a celkovo posed bol taky viac kokpitovejsi, clovek tam sedel nizsie, utopenejsie, ale bez toho, aby tym utrpel vyhlad. V F30 je posed vyssi, necitim sa tam taky "obklopeny autom". Ale nebral by som to ako negativum, len je to proste ine. Kvalita sedadiel je porovnatelna, v F30 je dofuk, v E39 som ho nepotreboval, tam som uplne idealne zapadol. Zadne sedadla boli lepsie v E39, mali dlhsi sedak a boli lepsie. V E39 bolo aj vzadu trochu viac miesta. Dalo sa tam aj zasukat, v F30 by to asi nebolo bohvieco.

Brzdy:
Jednoznacne lepsie v F30, lepsie, ostrejsie, nedochadza im tak skoro dych. Obcas zvyknu prekvapit, ked ich auto natlakuje (napr. pri prudkom ubrati plynu) a zaberu ostro uz od prvehu milimetra, inak je zaber taky klasicky bavoracky.

Radost z jazdy:
Tazko povedat, E39 je zivelnejsia a charizmatickejsia, v zakrutach sa clovek viacej usmieva. Na druhej strane, ked da clovek v F30 kickdown tak fakt to leti jak dive. Povedal by som, ze tesne tu u mna vyhra E39, asi by som sa s nou v nedelu za pekneho pocasia siel previezt radsej.

Nahradne diely:
Pokial neberiem priamo motorove diely ako napr. turbo, vstreky a podobne srandy, tak diely na F30 su lacnejsie. Mam tam klasicky podvozok, cize to skresluje, adaptivne tlmice su vraj celkom paleta, ale co som si porovnaval ceny dielov, ktore som na E39 menil, tak 80% bolo pre F30 lacnejsich.

Servis:
Vek rozhoduje, s E39 bolo treba kazde dva mesiace nieco riesit, castokrat ani nie draha polozka, ale bolo to otravne, ze furt daco a ku koncu ma to uz riadne otravovalo. Financne to nebolo nic zle, ale ten cas a vkuse to riesit mi na to auto bralo chut. Na F30 zatial akurat cistenie sania a EGRko na zvolavacku. Takze z tohto ohladu je Fko velky krok vpred. No a samozrejme hrdza, tiez som rad, ze nemusim riesit kde co dam spravit s myslienkou, ze aj tak to po roku, dvoch zase vylezie.

Celkovo:
F30 je lepsie auto, modernejsie, zatial aj menej poruchove, co setri cas a peniaze. Taktiez je hospodarnejsie a pri kickdowne to tak zahanbujuco nezadymi. Ale nechyti tak za srdce ako E39, ale to je mozno aj vekom, clovek zacne casom auta vnimat inak.
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 5014
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: F30 vs E39

Piatok, 5. Apríla 2019, 15:47

Suhlas so vsetkym, akurat ku podvozku by som povedal, ze ten v F30 uz nieje co to byvalo. Potrebovali tlmit hluk z kolies tak to posadili na velke makke silenty ktore samozrejme nedokazu tak dobre drzat geometriu. Preto je to gumene, nepresne a taha to po kazdom kanale. Napr. s takou E46 sa to neda porovnavat ani nahodou-bohuzel. No a ten dovetok o zahambujucom dyme, to nieje tovarenska ficura E39 ale spackany chip cize na tom by som sudy nevynasal. Staci povedat, ze je to proste drevene a nejde to v porovnani s o 2 generacie novsim motorom za co je dobre udelit pochvalu pretoze nie vzdy je to pravidlom.
| 2017 A6Q V6TDI | 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 2002 A8Q V8TDI | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E 320CDI | 2004 ML 400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA |
 
Užívateľov profilový obrázok
tomas20
Príspevky: 704
Registrovaný: 18.6.2011
Auto: f31 320xd
Kraj: Trnavský

Re: F30 vs E39

Sobota, 6. Apríla 2019, 11:13

ROKI49 napísal:
Brzdy:
Jednoznacne lepsie v F30, lepsie, ostrejsie, nedochadza im tak skoro dych. Obcas zvyknu prekvapit, ked ich auto natlakuje (napr. pri prudkom ubrati plynu) a zaberu ostro uz od prvehu milimetra, inak je zaber taky klasicky bavoracky.

mne prave brzdy pridu dost lenive, ale mozno preto ze mam tazsi xdrive :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 2723
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: F30 330d
Kraj: Žilinský

Re: F30 vs E39

Sobota, 6. Apríla 2019, 12:05

asi aj zalezi co tam mas za dosky, velkost kotucov mozno tiez robi rozdiel. Ja mam OEM aj kotuce aj dosky a brzdi to podla mna nadpriemerne :)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní