Soda1: No tak podme na to pan skuseny odbornik motorar - tvrdis ze 325d ma "mensie" vstreky, ktore ale musia krmit rovnaky zdvihovy objem motora, ako to asi bude spravene ? Cele tie "mensie" vstreky znamenaju, ze maju akurat tak mensi maximalny prietok a teda dokazu plnit motor iba do isteho maximalneho tlaku turba (ktory je na 325d nastaveny programom na nizssie hodnoty ako u 330d, samozrejme ze je tam pomerne velka rezerva este, ked vies co to je PWM a ako pracuju magneticke/piezo vstrekovace tak mozno vies preco). Navyse ide hlavne o tento tvoj vyrok:
Preto aj vela ludi nevie ze staci ak si kupia uspornejsiu 325d co je tiez 3.0,ale mozu mat po chipe cca do tych 250ps to iste divadlo ako ma 330d.
To implikuje to ze uspornejsia 325d zostane aj po nacipovani na "to iste divadlo ako 330d" uspornejsou. Co je samozrejme blbost, ako by asi mohol byt motor uplne rovnakej konstrukcie pri rovnakom (alebo vacssom) podavanom vykone uspornejsi ako druhy motor, ktory ma akurat vstreky s vacssim maximalnym prietokom ? Musis mi vysvetlit ako funguju tie zazracne "mensie vstreky", inak to nepojde. Ohanas sa tu mudrymi hlavami, ale znalosti by si si mal v prvom rade doplnit ty.