Pre prevodovku je najhorise radenie za studena a "v stoji". Auto sa nehybe, hriadele stoja a synchrony nemaju ako rozhybat zaradovacie ozubene kolesa. Ak totiz dlho stojite (parkujete, alebo cca 30sec na cervenej) a mate stale vytlacenu spojku, vsetky hriadele v prevodovke uz istotne zastavili a synchrony tak nemaju ako splnit svoju funkciu. K tomu sa casom, chtiac-nechtiac, opotrebuju aj zaradovacie zuby, ci uz z ich obcasneho "preratania", alebo prosto pouzivanim.
Ak na stojacej prevodovke budete chciet vrazit jednotku a nahodou Vam kolesa zastavili v polohe, kedy zaradovacie zuby su proti sebe a nebodaj uz aj mierne opotrebovane s malo mazivom, tak sa ani nedivim, ze tam nezaskocia :) Pri ich tlaceni dnu bez maziva medzi plochami by ste potrebovali pouzit velmi velku silu.
Ked Vam to bude zas blbnut, skuste hodit neutral a pustit spojku, rozbehnete tak hriadel a malo by to fungovat. Ked nie, pomaha aj zaradenie pridruzeneho prevodu (3? 4?), ktory mierne pohne hriadelom a potom mozno zaskoci jednotka v pohode.

Ak Vam robi radenie jednotky problem hlavne (len) v zime, bude pravdepodobne na vine olej. V zime je hustejsi, horise premazava a ak uz aj je horsej kvality, moze byt trenie medzi komponentami prilis vysoke.