Zdravím vás, páni.
Nuž ako začať... Na autá som laik, ale toľko ešte viem, že olej treba meniť načas, aby motor mohol fungovať ako má...
Jedná sa o BMW 320d, E90, r.v. 2005.
V marci 2010 som si dal vymeniť olej. Vtedy mal, ak si dobre pamätám 101 tisíc km. Odvtedy som sa s tým nejako nezaoberal, lebo som bol v tom, že olej sa mení po 30 tisíc km. Teda, to mi svietilo na prístrojovej doske pri štarte po výmene oleja, a tak som na počet km kedy sa olej menil tak nejak postupne zabudol a podvedome som čakal na to, že ma upozorní prístrojová doska, že je podľa km opäť čas na výmenu oleja. Takto som fungoval predtým s bývalou Octaviou - vždy ukázala že je čas...
Pointa: Na doske mi stále svieti že do výmeny oleja 10 000 km... Lenže včera som skoro omdlel, keď som zistil, že na motore mám od servisáka nálepku, kde je napísané, že sa olej mal meniť pri
124 tisíc km. No a nechcite vedieť koľko mám ja... (
134 tisíc km 
) Samozrejme som sa hneď objednal na výmenu (budúci týždeň, dovtedy nejazdím)...
Preto sa ako laik pýtam: myslíte si, že som tomu autu veľmi ublížil? Nezvyknem mu vytínať, snažím sa ho pri jazde vždy šetriť, pozor si dávam vždy aj na to aby som nedvíhal otáčky vysoko keď je motor ešte studený, preto sa modlím, že hádam bude v poriadku...? Na druhej strane na prázdnej diaľnici zvyknem chodiť na šestke tak 150 km/h. Inak som si nevšimol žiadne čudné správanie ani zvýšenú hlučnosť, jedine pri štarte, keď boli asi mesiac dozadu tie silné mrazy, sa mi zdalo že tá prvá polminúta kým je fakt studený, že ako keby sa trošku už trápil, ale to som pripisoval mrazom a tomu, že predsa len má to auto skoro 6 rokov... Ale inak všetko (aspoň na laické ucho a oko) zatiaľ v pohode. Tak neviem.
A plus, prečo mi na doske ukazuje že je ešte 10000 km do servisu??
Tak mi to nandajte... ale ak existuje šanca, že ešte bude autíčko slúžiť aj napriek tomu čo som mu nechtiac urobil, tak mi to pls napíšte, lebo do ďalšieho pondelka asi začnem brať antidepresíva