... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Zadna naprava (jedna strana viac klaknuta)

Pondelok, 2. Februára 2015, 22:25

Robil som nedávno generálku zadnej nápravy s priateľom automechanikom a ten hľadal práve tieto hodnoty. Čo ma vedie k úvahe, či pri náraze ktorý opisuješ vo svojom príspevku nedošlo k pootočeniu silentu a tým k rôznemu predpätiu vlečných ramien. Alebo ich už niekto pred tebou osadil od oka. Koniec koncov popísal si všetky možne výmeny a porovnania (pružiny, ramená ), takže je to asi posledná vec čo ti ostala. Uvažoval som aj nad tým či niekto nemenil iba jednú pružinu alebo či sú konštrukčné rovnaké nakoľko sa vyrábajú v prevedení s premenným priemerom a konštantným priemerom pružiny. No keďže ste ich zamenili a chyba pretrváva (dúfam, že ste na tom aj pojazdili a nie len dali zo zdviháka dole ) tak v kinematike podvozku je jedná strana mäkšia a to nemusí mať vplyv na geometriu ale má to vplyv na karosériu ako si dosadne a ktorá strana jej dovolí viac "kľaknúť".
Len tak na okraj po gazdovsky by sa to dalo vyšteľovať gumovou podložkou pod pružinou ale mal by si potom rozdielné charakteristiky pruženia a tlmenia čo pre bazár možno stačí. Pokiaľ si chceš auto ponechať a toľko si sa s tým natrápil vymeň všetko čo je gumové a uvidíš ten rozdiel. Mne sa to osvedčilo ale robil som to z dôvodu zvýšenia podvozku nakoľko všade som chytal spodkom cestu a nedostal som sa ani cez bránu do dvora. No a auto stíchlo tak o tri levely.
No a ako posledné ostáva už len stabilizátor
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... izer_rear/
a jeho kyvné vzpery (ktoré su rozdielné pre vozidlá zo zníženým podvozkom) pozícia č.6, ktorý mohol nárazom tiež utrpieť prípadne sa ohnúť.
Veľa šťastia a skorú identifíkáciu chýb ti prajem.
 
StorM3
Autor témy
Príspevky: 64
Registrovaný: 20.11.2013
Kraj: Žilinský

Re: Zadna naprava (jedna strana viac klaknuta)

Piatok, 6. Februára 2015, 01:29

Pomaly prichadzam na to ze problem v tom rozdiely na zadnej naprave nemusi byt problem zadnej napravy. Teraz nazor a otazka na technickejsie zdatnych ktory toto sleduju (a mozno aj indicia kde hladat pricinu problemu).

Ako dokaze postavenie prednej napravy voci karoserii ovplyvnit v tomto smere zadnu napravu voci karoserii a ako sa tieto vplyvy teda prenasu z prednej napravy na zadnu
:idea:

Uvediem konkretny extremny a viditelny pripad. Ako podla vas ovplyvni defekt na pravom prednom kolese zadnu napravu ?

1, Neovplivni ju vobec v ziadnom ohlade
2, klakne tiez viac prava zadna strana a zdvihne sa lava zadna strana
3, klakne viac lava zadna strana
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: Zadna naprava (jedna strana viac klaknuta)

Piatok, 6. Februára 2015, 07:58

ak by si mal problem na prednej naprave dvihni ju celu hore, idealne niekam na stred napravnice, uvidis ci je to pravda

osobne si myslim ze to ovplivni, ak ti praskne ruzina na lavom prednom kolese, prave zadne je viac nadlahcovane
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Zadna naprava (jedna strana viac klaknuta)

Piatok, 6. Februára 2015, 08:41

Tak tak,zmeraj si predne vysky....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
StorM3
Autor témy
Príspevky: 64
Registrovaný: 20.11.2013
Kraj: Žilinský

Re: Zadna naprava (jedna strana viac klaknuta)

Piatok, 6. Februára 2015, 10:40

Presne tak. Lebo bavil som sa s clovekom ktory riesi zavodne auta a v pripade zavodnych aut su trosku odost preciznejsi v tomto ohlade (aj co sa tyka geometrie). Vraj uz len male odchylky na prednej naprave sa dokazu preniest na zadnu napravu a ovplyvnit ju. A to v pripade zavodnych aut neriesia ako v mojom odchylky 1-1,5 cm ale doslova len par milimetrove.

Takze sa skontroloval predok a zistilo sa ze jeden tlmic som nemal v otoci zasunuti priamo na doraz (vec sikovnych automechanikov z minulosti ked sa riesili ulozenia tlmicov), co robilo asi len okolo 4 mm, cize to tak volnym okom nekricalo. Dalo sa to na doraz a normalne tomu nechapem 1-1,5cm rozdiel na stranach zadnej napravy sa zmensil na 2-3 mm rozdiel co uz nieje ani badatelne. :-k Neviem ako je to mozne ze 4mm na predku takto ovplyvni zadnu cast ale asi to bude aj vahou motora a tuhostou karoserie ktora moze byt u BMW vacsia ako u ostatnych priemernych znaciek. Kto riesil nejaku klampiarinu na BMW vie dobre ze plechy ma BMW fakt odost pevnejsie takze tipujem ze kostra auta bude na tom podobne a podvozky su tiez tuhsie ako u inych priemernych znaciek.

Snazil som sa najst o tom nejaky technicky clanok (vplyv jednotlivych naprav na seba) ale beznadejne,tak ak nieco najdete kludne sem s tym. Kazdopadne si myslim ze cim tuhsia karoseria a podvozok tym je ten prenos citlivejsi (a urcite s tym suvisi aj samotna vaha motora cize inak to moze ukazat dajme tomu na 316i ako 330d). Mansia tuhost karoserie a podvozku dokazu viac absorbovat podobne odchylky. (ale to je len moj nepodlozeny subjektivny nazor takze sa kludne vyjadrite). Ale co mam info tak uz auta priamo z linky vychadzaju s istymi odchylkami.
 
Atavan
Príspevky: 154
Registrovaný: 23.6.2013
Auto: e46 320d
Kraj: Žilinský

Re: Zadna naprava (jedna strana viac klaknuta)

Piatok, 6. Februára 2015, 11:31

:thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 675
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: Zadna naprava (jedna strana viac klaknuta)

Pondelok, 9. Februára 2015, 23:22

:D
 
Užívateľov profilový obrázok
Juraj924
Príspevky: 32
Registrovaný: 24.1.2014
Auto: bmw e46 318d
Kraj: Banskobystrický

Re: Zadna naprava (jedna strana viac klaknuta)

Nedeľa, 15. Februára 2015, 12:16

ja som mal tiež tento problém pravé zadné rameno bolo kľaknuté viacej a všetko to robilo na prednej náprave stabilizačná tyč bola ohnutá a na zadnej náprave excentricky šrob (čiže čím sa nastavuje odklon kolesa)
 
A25MS
Príspevky: 15
Registrovaný: 28.5.2013
Auto: BMW 530D E60
Kraj: Nitriansky

Re: Zadna naprava (jedna strana viac klaknuta)

Nedeľa, 31. Mája 2015, 11:35

Tento istý problém mám na e60. Pravá strana auta je viac padnutá. Je to už tak odkedy som auto kúpil a mám ho 2 roky. Vpredu som menil tyčky stabilizátora, čapy + tyčky radenia. Vzadu idem teraz meniť tie malé hokejkové ramená, tyčky stabilizátora a hlavne silentbloky uloženia náboja, nakoľko hlavne na ľavej strane je na ňom vôľa a nepríjemne to vŕzga. No neviem či to môže ovplyvniť to aby pravá strana išla nižšie.. Osobne si myslím, že toto je chyba BMW, proste po 200-300tkm sa rameno unaví a ide dole.. Prečo je to pravá strana, tak to neviem, ale moje má už 400tkm, takže môže to rameno byť kludne už proste unavené a ohnuté.. Tlmiče všetky štyri sú ok. Tak som zvedavý či toto niečo pomôže...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní