... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 30
obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
swandes
Príspevky: 871
Registrovaný: 9.10.2008
Auto: BMW
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Silent Hill

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Štvrtok, 18. Novembra 2010, 08:12

koki napísal:
ja zoberiem 4kusky tych mensich :-({|=


Takze...posledne 4 ks zaslepiek /mensie/ doma.
Komplet zaslepky+gumicky,material aluminium. :bmwball:
Obrázok
Naposledy upravil/-a swandes v Štvrtok, 18. Novembra 2010, 13:19, upravené celkom 1 krát.
"The rest has cars but You've got BMW"
BMW 330d E46 150kW/204Hp M Packet IIObrázok
Pribeh: pribehy-nasich-aut/black-pearl-trysky-repas-t80985.html
//Zaslepky sania,vyroba//
 
bmwkynek
Príspevky: 2
Registrovaný: 14.11.2010
Auto: e46 M47N
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Poland

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Štvrtok, 18. Novembra 2010, 10:52

Swirl flaps poliamid 1szt - 20zł
Obrázok
 
svanto66
Príspevky: 882
Registrovaný: 31.5.2009
Auto: E91 318d LCI
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Piatok, 14. Januára 2011, 22:54

Swandes 320D napísal:


Takze...posledne 4 ks zaslepiek /mensie/ doma.
Komplet zaslepky+gumicky,material aluminium. :bmwball:
Obrázok[/quotec

nazdar..este mas tie zaslepky? mam 320d 110kw r.v. 2002 takze mensie/vacsie? inak mam manual a TT-simik spominal nieco s automatom,ze tie klapky maju len morory s automatom?? neviem ci som to dobre pochopil :-k
E93 M3 LCI
E91 318d LCI
E46 320d EX
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Sobota, 15. Januára 2011, 02:25

naco su vam tie zaslepky? staci vytrhat klapky a nechat len hriadelky a je to ok.... :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Sobota, 15. Januára 2011, 11:35

svanto66 napísal:

inak mam manual a TT-simik spominal nieco s automatom,ze tie klapky maju len morory s automatom?? neviem ci som to dobre pochopil :-k


To ale platilo pri 135kw 330D nie pri 320D 110kw,máš ich tam.....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
svanto66
Príspevky: 882
Registrovaný: 31.5.2009
Auto: E91 318d LCI
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Sobota, 15. Januára 2011, 12:48

TT-SIMIK napísal:

To ale platilo pri 135kw 330D nie pri 320D 110kw,máš ich tam.....



aha :) no ale podla vsetkeho co sa tu popisalo ich tam nechcem mat uz dlho...inak po dlhsom pouzivani si pocitil nejaku zmenu?
E93 M3 LCI
E91 318d LCI
E46 320d EX
 
Užívateľov profilový obrázok
el salvadore
Príspevky: 137
Registrovaný: 30.11.2007

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Streda, 2. Februára 2011, 21:03

Chcel by som prebrat tuto problematiku trochu z ineho uhla.

Na tomto a zvacsa aj na kazdom inom BMW fore sa vsetci viac aj menej zainteresovany vyjadruju k nespolahlivosti a sposobu odstarnenia klapiek, ci uz je to zaslepenim samotnej osi klapky v krytke ktorou prechadza alebo nahradenie celej krytky za zaslepovaciu. Nikto ale neriesi preco sa tato chyba vyskytuje - preco sa vlastne klapky lamu? Myslim si, ze najst koren problemu nieje take zlozite s pouzitim trochy logiky a technickeho myslenia ktore zialbohu dlho postradal dany mnichovsky inzinier zodpovedny za taku banalitu ktora ma za nasledok znicenie samotnej pohonnej jednotky za ktorou stal mnohoclenny team jeho kolegov.

Tak o co vlastne ide? Podla mojho nazoru viac menej iba o dva hlavne faktory - mechanicky a tepelny (termalny) stres. V idealnom stave, cize ked je motor na testovacej stolici a meraju sa vsetky potrebne vstupne a vystupne veliciny, na klapky neposobi taka mechanicka ani tepelna zataz ako v prevadzkovych podmienkach. Ale aby som to upresnil - nasavanie nieje zapchate sadzami a teploty v sani nemaju tak extremne vykyvy ktore v realnych prevadzkovych podmienkach klesaju az hlboko do minusu (-20°C cez noc v Europe nieje nic nezvycajne) a stupaju az na max. teplotu obmedzenu termostatom ktory reguluje hranicu vyhriateho motora niekde na +90°C (co celkovo predstavuje telotny rozdiel aj viac ako 100°C).

Problem teda nastane podstatne neskor. Ked je sanie zanesene dostatocnym mnozstvom sadzi, ktore musi klapka neustale zotierat zo stien (mechanicky stres) a ked uz ma za sebou nejaku tu zimu (termalny stres) kedy je tepelna expanzia nasobena koeficientom rozdielu teplot co predstavuje aj viac ako spominanych 100°C.

Vsetko by to nebol ani taky problem pre dany mechanicky komponent, predsa len sadza je iba nejakou hustou hmotou ktoru klapka bez problemov zotrie, takisto tepelna roztaznost pre tak maly predmet sa pohybuje radovo v mikrometroch. Problem nastava v samotnom vyhotoveni hriadela klapky ktory mal v prvej verzii hrubku 4mm, v zosilnenej 4,5mm a ktora je naviac oslabena otvormi pre skrutku/nit na uchytenie klapky. Oslabene miesto tak z tazka doshuje hrubky 1mm! (pri predpoklade ze nit ma ~2mm priemer) vid. obr. Cely tento dlhodoby stresovy proces ma za nasledok jej "ustrihnutie" prave (vacsinou) v tomto mieste.

Po takejto siahodlhej analyze ma vsak napadlo este jedno, menej konvencne riesenie a tym je zosilnenie hriadela a klapky ich vzajomnym spajkovajnim ako je ukazane na poslednom z prilozenych obrazkov. Samozrejme tomuto riesenu predchadza vela namahy a tym je aj fakt ze by nebolo na skodu cele sanie kompletne vycistit a samozrejme dodrziavat pravidelnu vymenu filtra a olejov na zamedzenie ich dalsej tvorby. Sparavit predbeznu inspekciu klapiek samotnych (ci niesu popraskane v kritickych miestach, ci nechyba hlavicka nitu z niektorej strany klapky atd.) Nasledne samotne spajkovanie vyzaduje trosku zrucnosti => dokonale odmastnenie spajkovacej plochy, zdrsnenie, kvalitna spajka s tavidlom, spravna teplota a cas pajkovania kedze hriadel klapky je spojeny s plastovym tiahlom.

Tolko moj skromny nazor, otazne uz iba je, ci to vsetko za tu namahu stoji.

Uvital by som nazory zainteresovanych a popripade aj ludi co uz nejaku tu zlomenu klapku v ruke drzali.

(pozn. autor nieje automechanik ani strojar tak ho prosim neukamenujte ;) )

Obrázok
Know yourself and you will never meet a stranger.
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Štvrtok, 3. Februára 2011, 11:11

Tieto veci je zbytočné riešit,aj ked si sa s tým pohral,ale tak či tak dopad utrhnutia klapky je jasný,takže aj keby ju niekto spevnil,tak pochybujem,že bude dobre spávať, ja by som nespal, teraz ked ich tam nemám mám o starost menej!!V novších motoroch maju klapky už inu stavbu a tam zatial ten problém nehrozí, u týchto starých klapiek je jediny liek ich vyhodit von....AMEN...... :wink: :wink:
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
jimi
Príspevky: 253
Registrovaný: 12.2.2008
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Štvrtok, 3. Februára 2011, 15:56

airbone napísal:
naco su vam tie zaslepky? staci vytrhat klapky a nechat len hriadelky a je to ok.... :lol:


airbone má pravdu, zbytočne kupovať tie záslepky, stačí tie pliešky odvrtať alebo odšruboavať a hriadelky vopchať späť na miesto. bez tých plieškov ich už nezlomí žiadny hurikán! a je ušetrené.
https://www.cardetail.eu/

E46 330XD 135kW, 2001
E46 320D 100kW, 2001
E46 320D 110kW, 2002
E46 320D 100kW, 2000
 
Užívateľov profilový obrázok
swandes
Príspevky: 871
Registrovaný: 9.10.2008
Auto: BMW
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Silent Hill

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Piatok, 4. Februára 2011, 21:09

Nove zaslepky sania prave dorazili este su teple..................objednavky pls do PM :-"

Zaslepka+gumenne tesnenie , material DURAL.


Obrázok
"The rest has cars but You've got BMW"
BMW 330d E46 150kW/204Hp M Packet IIObrázok
Pribeh: pribehy-nasich-aut/black-pearl-trysky-repas-t80985.html
//Zaslepky sania,vyroba//
 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Príspevky: 2116
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Sobota, 19. Februára 2011, 15:00

dá sa nejakým spôsobom zistiť aj z VIN-ka či tam tie klapky sú alebo nie? dnes sme to pozerali a nenašli nič, ale istota je istota
INSTAGRAM: korado_korado
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Sobota, 19. Februára 2011, 15:31

Dá,ale ak máš automat tak ich tam máš,teda pokial niekto neprehodil sanie za bezklapkové....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
Stefo1248
Príspevky: 2692
Registrovaný: 8.2.2009
Auto: paraolimpiada
Kraj: Banskobystrický

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Nedeľa, 20. Februára 2011, 08:58

Takže po dlhšom čitani som sa rozhodol že klapky idú von:)
Pre lajka ako som ja stačí vybrat klapky,z nich hriadel prevrtat 5mm vrtakom spravit závit,a dat 5ku skrtutku?
A to ovladanie klapiek stačí odpojit a zaslepit podtlak? alebo ešte niečo? :) vdaka
Audi TT Quattro 260ps
Ex:E39 530ia lpg
Ex:E46 328 ci lpg
Ex:Bmw R1150R
Ex:E46 320D 200ps
 
Užívateľov profilový obrázok
durike
Príspevky: 540
Registrovaný: 13.6.2009
Auto: E46 330xiA/d
Kraj: Zahraničie

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Nedeľa, 20. Februára 2011, 11:50

Stefo1248 napísal:
Takže po dlhšom čitani som sa rozhodol že klapky idú von:)
Pre lajka ako som ja stačí vybrat klapky,z nich hriadel prevrtat 5mm vrtakom spravit závit,a dat 5ku skrtutku?
A to ovladanie klapiek stačí odpojit a zaslepit podtlak? alebo ešte niečo? :) vdaka

no tie mali ist von ako prva vec :)
ja keby som tam nechaval povodne klapky tak by som len dal dole tie pliesky, a tycky tam nechal, pripadne tycky ulomil. do 320d som dal zaslepky, dal von tiahlo, podtlakovy ventil som tam nechal, aj zapojeny, ved nech si beha naprazdno. na 330d to spravim asi tak isto, zaslepky mi pridu ako elegantnejsie riesenie, ale ved uvidi sa.
 
Užívateľov profilový obrázok
DrakulaVladimir
Príspevky: 889
Registrovaný: 28.12.2010
Auto: 7er
Kraj: Bratislavský

Re: E46/Odpojit klapky u sacieho potrubia,alebo nechat zapoj

Nedeľa, 20. Februára 2011, 21:50

Pani chcem sa opytat ma 320d rv.:2002 tie klapky ?? ak hej kde sas to da v BA vyriesit ?
735i
525iA ex
320d ex

Obrázok
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 30

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných