... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k
marosss napísal:V blízkej dobe budem meniť pneumatiky,tak uvidíme či to prinesie nejakú zmenu. Otázka trochu bokom: runflat pneumatiky kupovať alebo nie, výhody+nevýhody? dík
TT-SIMIK napísal:
NEKUPOVAŤ!!!!!!
alfi666 napísal:
Este chcem dodat, ze co sa tyka "plavania" kvoli kolajam, tak SIRKA pneumatiky robi ten rozdiel, nie jej VYSKA![]()
alfi666 napísal:Stym vsetkym suhlasim... nehovorim, ze vyska pneu a tvrdost bocnice to neovplyvnuje... ale skuste dat nizkoprofilovu gumu na 15" disk a na 18" disk ... ktora znich bude plavat viac? ... ja tvrdim, ze ta 18".. lebo ta pneu bude ovela sirsia aj ked jej vyska bude porovnatelna stou pneu co bude na 15" kolese
... aj ked je pravda, ze prudsie mykne volantom nizka pneu pri vjazde do kolaji ako vyssia, kvoli tomu co pise slamec
... to je jednoducha fyzika.. je tam menej gumy(resp tvrdsiaa guma), takze menej to tie bocne razy od cesty utlmi
Nevýhodou je, že jazda so širšími plášťami vo vyjazdených koľajach či na dlhších priečnych nerovnostiach je menej pohodlná a do volantu sa prenášajú väčšie sily.
Nevýhodami sú zhoršenie jazdných vlastností vo vyjazdených koľajách na vozovke, širšie pneumatiky sú náchylnejšie na aquaplaning, zníženie akcelerácie max. rýchlosti vozidla a zvýšenie spotreby.
Široké pneumatiky (valce) potrebujú väčšiu ovládaciu silu na volante (i s posilňovačom) a dosť sťažujú jazdu vo vyjazdených koľajách na ceste.
alfi666 napísal:Fyzikalne mi to vychadza tak, ze ked sirokou pneu vchadzas do kolaje, tak koleso len polovicne sedi na ceste a tym padom taha na tu stranu (styk s vozovkou pneumatiky na tom mieste posobi ako brzdenie, cize koleso ma tendenciu sa stocit....
Nejdem sa hadat, lebo je to aj tak jedno, ale vsade co som cital sa spomina sirka pneumatiky (nie jej profil) ako dovod prenasania vacsej sily do volantu, ale kazdy nech usudi ako chce :)
V zasade je mi to jedno :) ale ja si myslim, ze viac to ovplyvnuje sirka ako vyska
http://auto.etrend.sk/auto-novinky0/dis ... iznis.html
http://www.autosortiment.sk/index.cfm?m ... oryID=5918
http://cliotuningsk.blogspot.com/
alfi666 napísal:Fyzikalne mi to vychadza tak, ze ked sirokou pneu vchadzas do kolaje, tak koleso len polovicne sedi na ceste a tym padom taha na tu stranu (styk s vozovkou pneumatiky na tom mieste posobi ako brzdenie, cize koleso ma tendenciu sa stocit....
Nejdem sa hadat, lebo je to aj tak jedno, ale vsade co som cital sa spomina sirka pneumatiky (nie jej profil) ako dovod prenasania vacsej sily do volantu, ale kazdy nech usudi ako chce :)
V zasade je mi to jedno :) ale ja si myslim, ze viac to ovplyvnuje sirka ako vyska