... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

reklamne predmety bmwklub.sk
 
.fox.
Príspevky: 283
Registrovaný: 17.2.2008
Auto: E46
Kraj: Žilinský

Re: E46 - BiXenon

Nedeľa, 1. Marca 2009, 14:00

ja momentalne riesim tiez tento isty sposob osvetlenia.... na rozbehanie tej clonky si vyuzil aj xenon control unit na svetlach? ja som totiz zohnal tie svetla len bez tych jednotiek a spekulujem ci to pojde bez nich alebo nie...
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Autor témy
Príspevky: 12582
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46 - BiXenon

Nedeľa, 1. Marca 2009, 14:05

.fox. napísal:
ja momentalne riesim tiez tento isty sposob osvetlenia.... na rozbehanie tej clonky si vyuzil aj xenon control unit na svetlach? ja som totiz zohnal tie svetla len bez tych jednotiek a spekulujem ci to pojde bez nich alebo nie...


Ano mam aj tie control unit...a prave tam je ta elektronika na ovládanie cloniek......

tu je ako vyzerá tá jednotka z vnutra a PROFOROV návod ako zapojit clonky na tuto jednotku.....
Prílohy
BMW_E46_BiXenon.jpg
Control unit.jpg
Control unit.jpg (144.94 KiB) 1350 zobrazení
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
.fox.
Príspevky: 283
Registrovaný: 17.2.2008
Auto: E46
Kraj: Žilinský

Re: E46 - BiXenon

Nedeľa, 1. Marca 2009, 14:31

#-o no kurnik, takze bez toho sa asi neobidem.... :-k ale diky toto pomoze :smile:
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: E46 - BiXenon

Nedeľa, 1. Marca 2009, 18:50

Ale hento je v podstate len štartér (ballast) ktorý má aj tú funkciu obmedzovača prúdu pre cievku resp jeho prepínača.
Možno ešte nejaké selfdiagnostické funkcie ktoré posiela LCM po vedení.

Na výbojku bude stačiť hocaký ballast s D2S päticou, upraviť napájanie podľa mojej schémy, aby sa ballast nevypínal.

Podľa toho čo viem od zhmp, cievka na clone má dve vinutia, jedno na odklopenie a druhé udržovacie to znamená že by sa jednoducho dalo urobiť časovač ktorý by ovládal malé relátko a ten by prepol po odclonení na druhú cievku s malým odberom aby sa len udržala.

Ak nebudem lajdavý nakreslím schému :D

PS: zhmp, čo je ešte v tej RJ? je niečo čo si neodfotil? Lebo sa mi to nezhoduje s tým čo som videl na fotkách :D
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: E46 - BiXenon

Nedeľa, 1. Marca 2009, 20:06

Prikladam schemu jednoducheho obvodu ktorý po jednej sekunde odpojí "otváraciu" cievku clonky na BiXenonoch na E46, je to samo použitelné aj na inom modeli ak je tam systém cievky podobný.

Ako je na schéme napísané, je čas odpojenia "primárnej" alebo "otváracej" cievky nastavený na 1s čo by malo stačiť na úspešné odklopenie. potom je držaná druhou cievkou, ktorá je napájaná hneď po pripojení napájania.

Blikanie by nemalo vadiť (svetelná húkačka).

Ešte by sa dalo vyhrať malinko a to tak že by sa nepoužilo relé ale nejaký MOSFET....

Diody D2 a D3 sú niečo ako dioda D1 použitá paralelne k relé v závernom smere. Eliminuje vysoké napätie opačnej polarity indukované po odpojení cievky relé alebo všeobecne hocakej cievky od napájania. Práve v tejto aplikácii kedy sa blikoce a striedavo pripája odpája cievka, hlavne tá "otváracia" je to užitočné :D

No nejde mi pridávať fotky tak som to upol k sebe tak aspon takto:

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Autor témy
Príspevky: 12582
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46 - BiXenon

Nedeľa, 1. Marca 2009, 22:44

[quote="profor"]Prikladam schemu jednoducheho obvodu ktorý po jednej sekunde odpojí "otváraciu" cievku clonky na BiXenonoch na E46, je to samo použitelné aj na inom modeli ak je tam systém cievky podobný.

Ako je na schéme napísané, je čas odpojenia "primárnej" alebo "otváracej" cievky nastavený na 1s čo by malo stačiť na úspešné odklopenie. potom je držaná druhou cievkou, ktorá je napájaná hneď po pripojení napájania.

Blikanie by nemalo vadiť (svetelná húkačka).

Ešte by sa dalo vyhrať malinko a to tak že by sa nepoužilo relé ale nejaký MOSFET....

Diody D2 a D3 sú niečo ako dioda D1 použitá paralelne k relé v závernom smere. Eliminuje vysoké napätie opačnej polarity indukované po odpojení cievky relé alebo všeobecne hocakej cievky od napájania. Práve v tejto aplikácii kedy sa blikoce a striedavo pripája odpája cievka, hlavne tá "otváracia" je to užitočné :D

No nejde mi pridávať fotky tak som to upol k sebe tak aspon takto:




No hovorím že PROFOR je PROFESOR......)))))ako vždy akčný lieder bmwklubu........ =D> =D> =D> =D>

PS: profor.......to je cely kontrolny unit čo sa nachadza pod svetlom....eštej jeden je balast je vo svetle,ale to je štarter na vybojku....asi........
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: E46 - BiXenon

Pondelok, 2. Marca 2009, 10:12

jaaaj viem, tam je to VN trafo vnutri, hento je vlastne na spôsob D1 systémov :D

dik za fotku
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46 - BiXenon

Pondelok, 2. Marca 2009, 13:25

No ono s casovacom je to samozrejme frajerina, ale podla mna sa to da spravit omnoho jednoduchsie ;)

L1 - silna cievka ktora ma velky odber
L2 - slaba cievka ktora len drzi clonku
C1 - elektrolyt

No a funguje to tak, ze po pripojeni 12V sa pripne na chvilocku cievka L1 - az do chvile kym sa nenabije C1... ked uz sa nabije, tak rozpoji obvod a nadalej zostava 12V len na L2... ked sa odpoji 12V, tak sa kondenzator vybije cez cievky L1 a L2 ;)

Este by tam bolo mozne pridat skratovacie diody na cievky aby sa indukovane napatie netlacilo priamo do kondiku, ale podla mna by to malo fachcit aj takto 8)
Prílohy
odpajanie cievky.JPG
odpajanie cievky.JPG (4 KiB) 1288 zobrazení
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: E46 - BiXenon

Pondelok, 2. Marca 2009, 13:45

No stojí to za vyskúšanie alfi, mal by to niekto otestovať ale principiálne by to šlo ale bojím sa že ten prúd tou "otváracou" bude dosť veľký a teda vinutie bude mať malý odpor a proste sa ten kondík len nabije a nič sa nestane, neviem :D

Ja som tu kúpil optiku z passata a tam je len jedna cievka a tá bez obmedzovača cucá cca 3A
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46 - BiXenon

Pondelok, 2. Marca 2009, 13:50

No jasne.. otestovane to nemam.. je to cista teoria... a je to tak ako hovoris - kondik by musel byt pomerne velky (mozno aj niekolko mF )aby sa velka cievka pripojila aspon na 200msec (tolko podla mna staci na pritiahnutie clonky.. berme, ze stale je tam aj druha cievka ktora pomaha pocas celeho casu)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: E46 - BiXenon

Pondelok, 2. Marca 2009, 13:52

Hej tá jedna môže pomôcť :) no žial nemám tú cievku doma tak nemôžem skúsiť
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Autor témy
Príspevky: 12582
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46 - BiXenon

Pondelok, 2. Marca 2009, 14:24

ako som písal na začiatku......musi sa najprv pripojiť velká cievka,hned ako sa pripojí mala cievka, tak sa velka musi odpojiť, z dovodu aby ta velka nezhorela......mal som to na testovani u jedneho pánka a tak mi to povedal ako píšem......velka sa bez malej nezaobíde,a tak isto naopak........ked hovoríme o bmw bixenone.....ale určite by ste to nejak chalani vymysleli...viem že na to máte.......profor aj alfi... =D> =D> =D> =D>
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: E46 - BiXenon

Pondelok, 2. Marca 2009, 15:32

zhmp napísal:
ako som písal na začiatku......musi sa najprv pripojiť velká cievka,hned ako sa pripojí mala cievka, tak sa velka musi odpojiť, z dovodu aby ta velka nezhorela......


Chapem, urcite vsak nevadi ani to, ze sa mala cievka pripoji spolu s velkou hned na zaciatku - kedze mala je stavana nato aby bola pripojena dlhu dobu... to je jasne, ze ta velka cievka sa musi potom odpojit, lebo je stavana len na kratku dobu ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Autor témy
Príspevky: 12582
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: E46 - BiXenon

Pondelok, 2. Marca 2009, 15:46

alfi666 napísal:

Chapem, urcite vsak nevadi ani to, ze sa mala cievka pripoji spolu s velkou hned na zaciatku - kedze mala je stavana nato aby bola pripojena dlhu dobu... to je jasne, ze ta velka cievka sa musi potom odpojit, lebo je stavana len na kratku dobu ;)



Môže byt.......)))
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: E46 - BiXenon

Pondelok, 2. Marca 2009, 17:47

Ešte nájsť niekoho kto obetuje svoje bixenony vede :D :D :D :D

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní