... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

obchodna sekcia
 
Hoky
Autor témy
Príspevky: 268
Registrovaný: 3.2.2008
Auto: BMW 320d/100 kW
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Dolný Ohaj okr. NZ

Strata napätia - chybný altrenátor

Streda, 5. Marca 2008, 13:37

Sevaste všetci.
Včera sa mi stala strašne nepríjemná vec na diaľnici medzi TT a NR ale pekne od začiatku.
V nedeľu sadnem do auta začnem štartovať a nič. Síce začalo točiť ale motor nenaskočil (320d E46 r.v. 2000, 100kW). Skúsil som to druhý krát a vtedy už len štartár pastorok vysunul a už netočil. Podotýkam, že deň pred tým som normálne jazdil. Tak som to skúsil natočiť cez káble a naskočilo to. V domnení že to bude zlý akumulátor som ho hneď aj vymenil, nie síce na fungel nový ale vo veľmi dobrom stave. Dal som ho tam a pekne to naskočilo. Zmeral som ho a ukázalo mi to niečo nad 12V. Ráno že idem do roboty a zasa nič, ten istý alkumulátor čo som večer meral a mal OK hodnoty mi teraz ukázalo ledva 4V. Tak som tam hodil ten pôvodný, čo sa do rána pekne nabil a odišiel do práce. Asi po 85 km jazdy sa mi rozsvietili kontrolky ABS a ASC, ale do BA som dorazil, tam vybral akumulátro a hodil na nabíjačku. Zase som baterku nabil do plna nechal asi hodinku vychladnúť a hodil do auta a pekne naštarovalo(keď som dorazil do BA a vypol motor a chcel hneď skúsiť znova natočiť to už nešlo). Tak že teda hádam domov nejako prídem, ale asi po 25 km sa mi zase rozsvietili už spomínané kontrolky a po ďaľšík 10 km sa mi rozsvietil aj výkričník a motor nešiel viac ako 100km/h. Začal spomalovať až úplna postál, motor úplne hlasno klepal a tak sa mi to javilo ako keby nejde previdelne na všetky valce. Tak som to vypol a už nenaskočil. Všimol som si že najako začal vychádzať dosť hlasný divný zvuk spod palubovky, v tých miestach, kde je RJ a relátka. Neviem či to s tým môže mať niečo spoločné ale ak by tam bolo skratované relátko tak asi preto nestíha vyrábať alternátor dostačoné napätie a ten skrat vyšťaví baterku či už počas jazdy alebo keď auto nečinne stojí. Alebo tam môže byť aj zlá činnosť RJ keď to tak tam divne hučí... Dobíjanie mi ani raz nezasvietili, ak nerátam štartovanie, ale to hneď po naskočení motora normálne zhaslo. No ja fakt neviem, keď s týmto tu má niekto nejakú skúsenosť tak sem s ňou prosím...
Naposledy upravil/-a Hoky v Nedeľa, 16. Marca 2008, 13:14, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Streda, 5. Marca 2008, 14:33

Zmeraj dobijanie na baterke .MUsí byť viac ako 14V pri naštartovanom afte :wink:
 
Hoky
Autor témy
Príspevky: 268
Registrovaný: 3.2.2008
Auto: BMW 320d/100 kW
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Dolný Ohaj okr. NZ

Streda, 5. Marca 2008, 16:10

VLADKY242 napísal:
Zmeraj dobijanie na baterke .MUsí byť viac ako 14V pri naštartovanom afte :wink:


Toho som si vedomý, ale akumulátor sa vybíja aj keď auto stojí... Niekde sa tam ku?va stráca napätie... :-k
 
lajooriginal
Príspevky: 298
Registrovaný: 19.12.2007
Bydlisko: Žilina

Streda, 5. Marca 2008, 16:35

skus odmerat kludový odber prudu...ked auto ,,zaspi"
 
Užívateľov profilový obrázok
Fabo.sk
Príspevky: 107
Registrovaný: 29.2.2008
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice - okolie

Streda, 5. Marca 2008, 20:21

Alternator vymenit?
môj sen => 2001 E39 M5
realita => 2007 Volvo C70 (kus a mohla byt E93)
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Streda, 5. Marca 2008, 22:54

Hoky napísal:
Toho som si vedomý, ale akumulátor sa vybíja aj keď auto stojí... Niekde sa tam ku?va stráca napätie... :-k
Však pisal že afto aj počas jazdy . Tak kolko dava alternator :?:
 
jozef56sk
Príspevky: 15
Registrovaný: 17.2.2008
Bydlisko: via toscana14 giuncarico GR.

Streda, 5. Marca 2008, 23:19

ja si myslim ze aj ta druha bateria je na prt. 80amperova bateria do skratuby pretalila ja stvormilimetrovy drot a nie akesi kontakty na relatku akedy bola niegde chyba pocitac ti to povie.
BMW 320D-99 jozko
 
Hoky
Autor témy
Príspevky: 268
Registrovaný: 3.2.2008
Auto: BMW 320d/100 kW
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Dolný Ohaj okr. NZ

Štvrtok, 6. Marca 2008, 04:18

lajooriginal napísal:
skus odmerat kludový odber prudu...ked auto ,,zaspi"


A kolko by mal byt teda ten kludovy odber :?: :?: :?:
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Štvrtok, 6. Marca 2008, 10:38

Hoky napísal:
A kolko by mal byt teda ten kludovy odber :?: :?: :?:


do 20 mA
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
lajooriginal
Príspevky: 298
Registrovaný: 19.12.2007
Bydlisko: Žilina

Štvrtok, 6. Marca 2008, 16:57

do 40 mA
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Štvrtok, 6. Marca 2008, 17:15

kto da viac ? :D

kazdopadne aby ti to vyslahalo baterku za noc, musis mat kludovu spotrebu > 200 mA
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
lajooriginal
Príspevky: 298
Registrovaný: 19.12.2007
Bydlisko: Žilina

Štvrtok, 6. Marca 2008, 17:17

tak to jo...to už je odber jak svina
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Štvrtok, 6. Marca 2008, 17:22

lajooriginal napísal:
tak to jo...to už je odber jak svina


ale no, hovorim ze viac ako 0.2 A..

inac pri odomknutom aute som nameral odber 0.2A,
a ked zabudnem zamknut, tak rano uz nenastartujem..
bateria je dost stara ale aj tak, za 10 hodin by to malo zozrat 2 A
zo 72 Ah baterie,
jak je mozne ze nenastartujem ? nejak tomu nerozumiem..
iba zeby kvoli niecomu stupol odber casom..
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
version2
Príspevky: 232
Registrovaný: 3.5.2007
Bydlisko: Nové Zámky

Štvrtok, 6. Marca 2008, 18:20

max. odber moze byt 0.05 A!!!
niekedy nestaci, ked nabijas len 12 hod baterku, ked to mas velmi vybitu tak treba aj niekedy 2 dni nabijat.
Skus odmerat hustomerom vsetky clanky, malo byt byt 1.28.
Moze byt aj vnutorny skrat.
Baterka by mala byt v nabitom vstave 12.8 V a pri beziacom motore 14.1 V!!!
BMW 318 ti compact 140 hp
 
lajooriginal
Príspevky: 298
Registrovaný: 19.12.2007
Bydlisko: Žilina

Štvrtok, 6. Marca 2008, 19:27

BlackMW napísal:
ale no, hovorim ze viac ako 0.2 A..

inac pri odomknutom aute som nameral odber 0.2A,
a ked zabudnem zamknut, tak rano uz nenastartujem..

to tam budes mat niekde nežiadaný odber a mas jedno ci auto zamknes alebo nie...zhruba po 20 minutach by malo zaspat ci je zamknute alebo nie...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní