CAWO napísal:Serus chlapy, prosim Vas, ja viem ze uz to tu bolo ale neviem najst aky olej do E36? Ma najazdene 137000 Km. 5W 40 alebo uz 10W 40? dakujem za radu a ak mozete hodte mi sem aj link
V prvom rade si pozri co si tam mal doteraz..., ak 5W40 a vydrzi ti cely vymenny interval pri max. doliati cca 1 liter..., tak pri nom kludne mozes zostat..., ak nie tak prejdi na hustejsiu alternativu pri pouziti znovu plnej syntetiky a to vo verzii 10W60 napr Valvoline prip. Kastrol... prip. ...
Na zaver trochu zo zakladov o viskoznych tiedach..., lebo vidim ze si tu vela ludi myli dojmy s pojmami... :)
Pri olejoch mame stanovene viskozne triedy podla SAE, kde pozname 6 stupnov a kde pismeno W (Winter) oznacuje zimny index. Stupnica zacina nulou a je odstupnovana po 5 (napr. SAE 5W). Tento index sa meria pri teplote -18 C a vyjadruje index pri tejto teplote, kde 5W je urcite vhodnejsi pre zimnu prevadzku ako 10W. Cim nizsie je toto cislo, tym je olej vhodnejsí pre nizsie teploty...
Druhe cislo oznacuje letny index, ktory sa meria pri teplote 100ͦ C a deli sa po 10. Cim je vyssie toto cislo, tym ma olej vyssiu viskozitu a tym je aj vhodnejsi pre pouzitie pri vyssich okolitych teplotach...
Nakoniec netreba zabudnut na specifikaciu podla BMW..., kde je vhodnejsia pre Europu norma ACEA, ktora ma zase svoje oznacovanie..., kde "A" je pre benzinove motory..., "B" pre dieselove motory..., za tymito pismenami je vzdy ciselne vyjadrenie..., ktore napr. pri B4 vyjadruje ze ide o naftak a je vhodny pre vysokotlake vstrekovanie Common rail... atd. ... atd. ...