... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
MyroLM
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 30.1.2008
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

bublanie a odfukovanie

Utorok, 1. Júla 2008, 20:09

Ahojte,

mozno to niekomu bude pripadat uplne jednoduche, ale mam 2 blbe otazky (nemam zatial skusenosti :-( )

1. pri zapnutej klime mi v aute nieco odfukuje, podobne ako vzduchojem na nakladiaku cez poistny ventil ked je v nom prebytok vzduchu, intervaly su cca 20 sekund. prosim vas, co to robi? klima?

2. po jazde so zapnutou klimou a odstaveni motora, pocujem ako sa zastavi ventilator a nasledne z motoroveho priestoru pocut bublanie, ako ked nieco doslova vrie (asi 20 - 30 sek.). to je tiez klima?

Dakujem za pomoc.
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Utorok, 1. Júla 2008, 21:26

to odfukovanie neviem co je, ale to bublanie je myslim normalne po vypnuti klimy.. mne to robi tiez. Myslim ze vtedy sa vsetko dava do def. poloh
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Utorok, 1. Júla 2008, 22:08

Bod 1 "odfukování" - nech si zkontrolovat množství chladiva R134a v klimě, možná máš málo. Nemusíš do BMW - udělá Ti to i ledničkář, který na to má přístroj.
Bod 2 "bublání" - klima se má vypínat pár km před vypnutím motoru, aby se chladivo dochladilo. Pokud to vypneš současně s motorem, chladivo prostě vaří = bublá.
 
Užívateľov profilový obrázok
piti888
Príspevky: 143
Registrovaný: 23.1.2008
Bydlisko: Ba

Utorok, 1. Júla 2008, 22:33

K bodu 1 - to odfukovanie robí aj kamosovi na E46 316i, sme sa o tom minule bavili, ze preco to jemu robi a mne nie :?: Podla mna to neries, pokial to chladi tak kasli na to ak zacne menej dopln chladivo :wink:
NISSAN QASHQAI 2,0i 103kw
e46 320d 110kw EX
 
Užívateľov profilový obrázok
MyroLM
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 30.1.2008
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Streda, 2. Júla 2008, 05:13

dakujem za odpovede, necham t pre istotu pozriet koncom tyzdna, ptom dam vediet co to bolo.
 
Užívateľov profilový obrázok
pepo286
Príspevky: 1428
Registrovaný: 13.6.2008
Bydlisko: Kosice

Streda, 2. Júla 2008, 05:50

MyroLM: mne to minule zacalo tiez nieco podobne robit ... tak ak zistis co to asi je, daj prosim ta vediet .. dik ;)
E46 320D Touring 100kW (2001)
 
Užívateľov profilový obrázok
winter
Príspevky: 153
Registrovaný: 15.1.2008
Auto: G05 X5 45e
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR

Utorok, 8. Júla 2008, 12:54

pepo286 napísal:
MyroLM: mne to minule zacalo tiez nieco podobne robit ... tak ak zistis co to asi je, daj prosim ta vediet .. dik ;)


ked mam motor na volnobehu, tak mi kompesor pripaja a odpaja.
normalne bezi 20 sekund klima, otacky su vyssie,
potom na 5 sekund klesnu otacky, asi vypne kompresor a potom
znova dokola 20s vyssie otacky.... medzi tym je take odfukovanie - uz si nepamatam
ci ked pripoji kompresor alebo ked odpoji.

inak chladi dostatocne.
bojim sa, ci sa to nedojebe sustavnym pripajanim
a odpajanim. bude stacit doplnit zmes?
G05 X5 45e
ex F20, 120dA
ex E46, 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
MyroLM
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 30.1.2008
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Utorok, 8. Júla 2008, 16:43

toto asi zmesou nebude :-(
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Utorok, 8. Júla 2008, 21:19

na vyparniku je cidlo teploty , ked je teplota okolo nuly, tak klimu vypne aby predislo namrzaniu na vypaniku...
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
Užívateľov profilový obrázok
winter
Príspevky: 153
Registrovaný: 15.1.2008
Auto: G05 X5 45e
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR

Utorok, 8. Júla 2008, 21:40

fioro napísal:
na vyparniku je cidlo teploty , ked je teplota okolo nuly, tak klimu vypne aby predislo namrzaniu na vypaniku...


teplota coho? lebo vcera nemrzlo :-)
jednoducho zapina a vypina spojku kompresora.
ide mi o to ci sa tym zapinanim a vypinanim
neposkodi.

cital som, ze ked je malo chladiacej zmesi, tak odpoji kompresor.
mam taku teoriu, ze zmesi je dost ked spusta kompresor, ale
ked sa dostane do obehu, klesne mnozstvo zmesi a kompresor
odpoji a ked znovu dotecie, tak zapoji...dokola...
G05 X5 45e
ex F20, 120dA
ex E46, 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
gf.no1
Príspevky: 402
Registrovaný: 30.11.2007
Auto: X5 E70
Kraj: Košický
Bydlisko: okres KE smer RV

Piatok, 19. Septembra 2008, 16:42

starML napísal:
Bod 1 "odfukování" - nech si zkontrolovat množství chladiva R134a v klimě, možná máš málo. Nemusíš do BMW - udělá Ti to i ledničkář, který na to má přístroj.
Bod 2 "bublání" - klima se má vypínat pár km před vypnutím motoru, aby se chladivo dochladilo. Pokud to vypneš současně s motorem, chladivo prostě vaří = bublá.


bod 2
sorry, ale to je riadna blbost :lol: :lol: :lol:
● BMW X5 E70 sd● Subaru Impreza WRX STI● AlfaRomeo Giulietta●KTM sxf 250● Suzuki LTR450 ex●Mini one ex●Mitsubishi Pajero ex●Toyota RAV4 ex●E61 535d ex ● E39 530d Touring ex● E36 316i Compact ex● Mazda 323 GTR ex
 
Užívateľov profilový obrázok
gf.no1
Príspevky: 402
Registrovaný: 30.11.2007
Auto: X5 E70
Kraj: Košický
Bydlisko: okres KE smer RV

Piatok, 19. Septembra 2008, 16:58

winter napísal:
teplota coho? lebo vcera nemrzlo :-)
jednoducho zapina a vypina spojku kompresora.
ide mi o to ci sa tym zapinanim a vypinanim
neposkodi.

cital som, ze ked je malo chladiacej zmesi, tak odpoji kompresor.
mam taku teoriu, ze zmesi je dost ked spusta kompresor, ale
ked sa dostane do obehu, klesne mnozstvo zmesi a kompresor
odpoji a ked znovu dotecie, tak zapoji...dokola...


Pri vyp. kl. je statycky tlak stale vyssi ako pracovny-saci, tympadom ak sa zapne klima saci tlak klesne pod uroven tlakovej ochrany odstavy komp. jak vypne tlak pomaly stupne nad uroven a zase pusti a dokolecka -po case tam ostane tolko malo chla. latky ze aj pri vyp. kl. bude tlak pod urovnou ochr. a nepusti ju vobec.

zatial len pri L200ke som sa stretol ze kl. vyp.a zap. v intervale 10sec. tak si to reguluje
pri klimatronicoch VW group zap. a vypne len ak dosiahne urcitu teplotu

takze odpoved na otazku:
1daj si premerat tlaky v chlad.okruhu- pri beznych kl.j. to sicanie je ochrana proti zamrznutiu...bla bla

2bublanie- vyrovnavanie tlakov v okruhu
● BMW X5 E70 sd● Subaru Impreza WRX STI● AlfaRomeo Giulietta●KTM sxf 250● Suzuki LTR450 ex●Mini one ex●Mitsubishi Pajero ex●Toyota RAV4 ex●E61 535d ex ● E39 530d Touring ex● E36 316i Compact ex● Mazda 323 GTR ex
 
Užívateľov profilový obrázok
winter
Príspevky: 153
Registrovaný: 15.1.2008
Auto: G05 X5 45e
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR

Piatok, 19. Septembra 2008, 20:21

gf.no1 napísal:
Pri vyp. kl. je statycky tlak stale vyssi ako pracovny-saci, tympadom ak sa zapne klima saci tlak klesne pod uroven tlakovej ochrany odstavy komp. jak vypne tlak pomaly stupne nad uroven a zase pusti a dokolecka -po case tam ostane tolko malo chla. latky ze aj pri vyp. kl. bude tlak pod urovnou ochr. a nepusti ju vobec.

zatial len pri L200ke som sa stretol ze kl. vyp.a zap. v intervale 10sec. tak si to reguluje
pri klimatronicoch VW group zap. a vypne len ak dosiahne urcitu teplotu

takze odpoved na otazku:
1daj si premerat tlaky v chlad.okruhu- pri beznych kl.j. to sicanie je ochrana proti zamrznutiu...bla bla

2bublanie- vyrovnavanie tlakov v okruhu


dal som to pozriet v servise a chlapik povedal, ze ked chladi dostatocne,
klimu odpoji a potom zas zapoji. vraj je to normalne...
G05 X5 45e
ex F20, 120dA
ex E46, 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
MyroLM
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 30.1.2008
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Sobota, 20. Septembra 2008, 04:11

no ja ti neviem, ale podla mna ked chladi dostatocne tak by klimu nemalo vypnut, ale spomalit prietok vzduchu a tak tegulovat teplotu, kompresor by mal bezat stale.

to bublanie je normalne pokial nevypnes klimu pred dokoncenim jazdy tak chladivo vrie.
 
Užívateľov profilový obrázok
gf.no1
Príspevky: 402
Registrovaný: 30.11.2007
Auto: X5 E70
Kraj: Košický
Bydlisko: okres KE smer RV

Sobota, 20. Septembra 2008, 11:04

ako moze chladivo vriet????
kokotina!!!!!!!!!!!
uz som pisal ze sa vyrovnavaju tlaky na vytlaku a sani, kvapalina a plyn, 60°C a 0°C, 20 bar a 5bar- nic tam nevrie!!!
hlavne pocut ako sa miesa stlaceny plyn akvapalinou- je to uplne normalne
● BMW X5 E70 sd● Subaru Impreza WRX STI● AlfaRomeo Giulietta●KTM sxf 250● Suzuki LTR450 ex●Mini one ex●Mitsubishi Pajero ex●Toyota RAV4 ex●E61 535d ex ● E39 530d Touring ex● E36 316i Compact ex● Mazda 323 GTR ex

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných