... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1
balino napísal:ver tomu ze to cislo budem potrebovat a aj dalsinikomu sa nece lustit navod racej zavola a otravuje hahaaaaaa
LuCKy napísal:balino napísal:ver tomu ze to cislo budem potrebovat a aj dalsinikomu sa nece lustit navod racej zavola a otravuje hahaaaaaa
A nedám...![]()
![]()
![]()
LuCKy
balino napísal:LuCKy napísal:A nedám...![]()
![]()
![]()
LuCKy
hanblivka![]()
LuCKy napísal:balino napísal:LuCKy napísal:A nedám...![]()
![]()
![]()
LuCKy
hanblivka![]()
Podľa toho o čo ide...![]()
LuCKy
balino napísal:neboj bolet to nebude
LuCKy napísal:balino napísal:neboj bolet to nebude
Aha, už máš skúsenosti...![]()
Dobre kašli na to, zasierame to tu. Dám sem ten návod a možno aj nejaký postup a ak bude problém, tak Ti dám číslo. Fakt to nie je zložité, len to je na nejakú tú hodinku, keď to chceš mať spoľahlivo a pekne zapojené.
LuCKy
balino napísal:ja viem len ta natahujem...robim to s igorom u neho v praci a som chcel mat istotu keby sme sa njekde zasekli nech mozem volat a ne pisat...vies tam ja nemam cas to njeje domaci autoservis ale VW-AUDI...musi to odsyyypat
LuCKy napísal:balino napísal:ja viem len ta natahujem...robim to s igorom u neho v praci a som chcel mat istotu keby sme sa njekde zasekli nech mozem volat a ne pisat...vies tam ja nemam cas to njeje domaci autoservis ale VW-AUDI...musi to odsyyypat
To zmákneš aj doma pred barákom na parkovisku. Stačí, zhodiť volant (16tka gola s nadstavcom), zhodiť kryt nad nohami šoféra a vybratie budíkov (krížový šraubovák), ak budeš meniť aj páčku ovládania smeroviek, tak musíš ešte zhodiť umelé kryty okolo tyče volantu (pod nahodeným volantom) aby si to mohol vymeniť (znova krížový šr.), BCčka sa vyberajú prstom zo spodu. Potom už len ťaháš káble, zapájaš, izolepkuješ a teplogumičkuješ. Horšie je ak nemáš konektory na PINy do tacháču... Jednoducho na to žiadnu garáž s výbavou nepotrebuješ. Maximálne by sa Ti ešte zišiel merák...
mam aj tu packu aj merak a konektory origo co nanom boli celu kabelaz...aj srobovak mam a pristrojovku som mal vonku 10krat a volantom som ani nehybal...tak daj to druhe zapojenie a pojdem asi fuserit do garaze
![]()
LuCKy
balino napísal:LuCKy napísal:balino napísal:ja viem len ta natahujem...robim to s igorom u neho v praci a som chcel mat istotu keby sme sa njekde zasekli nech mozem volat a ne pisat...vies tam ja nemam cas to njeje domaci autoservis ale VW-AUDI...musi to odsyyypat
To zmákneš aj doma pred barákom na parkovisku. Stačí, zhodiť volant (16tka gola s nadstavcom), zhodiť kryt nad nohami šoféra a vybratie budíkov (krížový šraubovák), ak budeš meniť aj páčku ovládania smeroviek, tak musíš ešte zhodiť umelé kryty okolo tyče volantu (pod nahodeným volantom) aby si to mohol vymeniť (znova krížový šr.), BCčka sa vyberajú prstom zo spodu. Potom už len ťaháš káble, zapájaš, izolepkuješ a teplogumičkuješ. Horšie je ak nemáš konektory na PINy do tacháču... Jednoducho na to žiadnu garáž s výbavou nepotrebuješ. Maximálne by sa Ti ešte zišiel merák...
LuCKy
mam aj tu packu aj merak a konektory origo co nanom boli celu kabelaz...aj srobovak mam a pristrojovku som mal vonku 10krat a volantom som ani nehybal...tak daj to druhe zapojenie a pojdem asi fuserit do garaze
![]()
LuCKy napísal:balino napísal:LuCKy napísal:balino napísal:ja viem len ta natahujem...robim to s igorom u neho v praci a som chcel mat istotu keby sme sa njekde zasekli nech mozem volat a ne pisat...vies tam ja nemam cas to njeje domaci autoservis ale VW-AUDI...musi to odsyyypat
To zmákneš aj doma pred barákom na parkovisku. Stačí, zhodiť volant (16tka gola s nadstavcom), zhodiť kryt nad nohami šoféra a vybratie budíkov (krížový šraubovák), ak budeš meniť aj páčku ovládania smeroviek, tak musíš ešte zhodiť umelé kryty okolo tyče volantu (pod nahodeným volantom) aby si to mohol vymeniť (znova krížový šr.), BCčka sa vyberajú prstom zo spodu. Potom už len ťaháš káble, zapájaš, izolepkuješ a teplogumičkuješ. Horšie je ak nemáš konektory na PINy do tacháču... Jednoducho na to žiadnu garáž s výbavou nepotrebuješ. Maximálne by sa Ti ešte zišiel merák...
LuCKy
mam aj tu packu aj merak a konektory origo co nanom boli celu kabelaz...aj srobovak mam a pristrojovku som mal vonku 10krat a volantom som ani nehybal...tak daj to druhe zapojenie a pojdem asi fuserit do garaze
![]()
Mal si dole celú prístrojovku a 10x...!? A to na čo?![]()
Stačí ak vyberieš budíky.![]()
Lepšie sa Ti bude fušeriť ak ten volant zhodíš, veď to nie je také náročné, či zdĺhavé...
LuCKy
balino napísal:pristrojovku nje palubku!to je jedno myslel som stym budiky a preto lebo sa mi jebe display... to musim odpojit aj airbag nje ked dam volant dole a zase sa njeco dojebe a mozem chodit na diagnostiku tak to njeee
BMW E36
Prerobenie el. zapojenia z "malého BC" (digi hodiny a teplomer) na "veľký BC".
- čierny konektor by mal byť na mieste, musíme ešte dorobiť biely konektor, nakoľko BC potrebuje dva (čierny a biely)
- spájajte rovnaké farby káblov, ak sa farby odlišujú (čo je pravdepodobné), tak dodržte rozloženie zapojenia podľa PINov
- v prípade problémov skontrolovať poistky č.23 a č.45 (poistky pre BC)
------------------
- BIELY KONEKTOR -
------------------
01. čierno/ružová
--> za odkladací priestor pred spolujazdcom, ZKE IV PIN č.15 (zapojiť, pokiaľ je Code Modul (imobilizér), ak nie je, tak nezapojiť)
02. ---
--> väčšinou nezapojené ale vyskytnú sa aj výnimky ale funguje to aj bez zapojenia
03. ---
--> väčšinou nezapojené ale vyskytnú sa aj výnimky ale funguje to aj bez zapojenia
04. hnedo/červený
--> páčka ovládania BC od ovládania smeroviek (nie je povinné, funguje to aj bez zapojenia)
05. bielo/ružový
--> spojovač káblov na ľavej strane nad repro (treba vybrať kryt nad nohami vodiča, spojovač potlačiť nahor pre jeho uvolnenie z "háčikou" a vytiahnuť dole)
06. čierno/biely
--> tachometer, biely konektor, na PIN č.21 (otáčky motora, odskúšané)(vybrať volant, odkrútiť dva šróby hore pred budíkmi, vytiahnuť budíky, vytiahnuť konektory)
07. bielo/žltý
--> spojovač káblov na ľavej strane nad repro
08. červeno/šedo/žltý
--> spojovač káblov na ľavej strane nad repro
09. bielo/šedý
--> tachometer, modrý konektor, na PIN č.10
10. ---
--> nezapojené
11. ---
--> nezapojené
12. ---
--> nezapojené
13. hnedý
--> spojovač káblov na ľavej strane nad repro (ukostrenie)
14. ---
--> nezapojené
15. ---
--> nezapojené
16. ---
--> nezapojené
17. ---
--> nezapojené
18. ---
--> nezapojené
-------------------
- ČIERNY KONEKTOR -
-------------------
01. hnedo/šedá
--> konektor brzdového pedálu (nie je povinné, funguje to aj bez zapojenia)
02. modro/červená
--> spojovač káblov na ľavej strane nad repro
03. bielo/modrá
--> Check Control (u nôh śoféra, nie je povinné, funguje to aj bez zapojenia)
04. bielo/zelený
--> Check Control (u nôh śoféra, nie je povinné, funguje to aj bez zapojenia)
05. bielo/šedá
--> Check Control (u nôh śoféra, nie je povinné, funguje to aj bez zapojenia)
06. modro/hnedo/žltá
--> tachometer, modrý konektor, na PIN č.26 (doplním neskôr ale stačí zapojiť ak nie je)
07. ---
--> nezapojené
08. čierno/zelená
--> štartér, CBE PIN č.12 (zapojiť, pokiaľ je Code Modul (imobilizér), ak nie je, tak nezapojiť)
09. zeleno/modrá
--> údajne tacometer modrí konektor PIN č.23 ale takto by neustále svietili hodiny, nakoľko je tam stálych +12V, neskôr doplním kam zapojiť (do spojovača káblov nad repro) ale bude to fungovať aj bez zapojenia
10. bielo/modrá
--> gong čierny konektor (gong je prichytený na kryt nad nohami šoféra)
11. bielo/červená
--> gong čierny konektor
12. bielo/šedá
--> externý teplomer
13. čierno/biela
--> tachometer, modrý konektor, na PIN č.2 (doplním neskôr ale stačí zapojiť ak nie je)
14. fialovo/biela
--> poistka (malo by byť zapojené, inak poistka č.23 alebo č.45)
15. hnedo/fialovo/biela
--> tachometer, modrý konektor, PIN č.24 (doplním neskôr ale stačí zapojiť ak nie je)
16. šedo/červená
--> spojovač káblov na ľavej strane nad repro
17. čierny
--> ukostrenie (nie je potrebné, takže ak nie je...)
18. červený
--> +12V (nie je potrebné, takže ak nie je...)