... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

bmwtt.sk
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 14:22

predvstrek je 0.9-0.95mm zdvihu piestiku, alebo 2.4° pred TDC, na vacku potrebujes pravitko, a kolik do zotrvaku.
 
Užívateľov profilový obrázok
NZ-RAIN1
Príspevky: 151
Registrovaný: 30.9.2012
Auto: E36 touring
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: New Castle

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 15:05

tak nastavím predvstrek na 0.95 mm ?
Obrázok

E36 Touring -Fake /// M packet
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 15:13

tolerancia cca 0,02mm je v pohode, ja vždy nastavujem na 0,95, ale keby to bolo 0,90 alebo až 0,97 nič by sa nemalo stať, stále lepšie ako 0,65-0,7 ako to zvykne byť keď sa to nenastavovalo nikdy
ale pozor, toto platí pre 2,5tds (6valec)
keď sa jedná o 1,8tds tak tam sa nastavuje tuším na 0,60-0,65mm
potrebuješ nato odchýlkomer s adaptérom pre rotačné bosch čerpadlá, a kolík do zotrváku na zaistenie motora v HU prvého valca

keď je zle nastavený predvstrek, dávka paliva a vačka, čo väčšinou aj je keď to nikto nenastavoval od novoty tak auto buď vôbec nedymí, alebo dymí ako stará ifa, alebo zle štartuje, atď. atď.
po správnom nastavení by to malo zaberať plynule od cca 1500 a potom od tých 2000-2200 konštantný ťah do obmedzovača

turbo v nízkych otáčkach tlačí slabo preto, lebo je to starý typ turba, novšie VGT turbá si naklopia lopatky aby vedeli využiť výfukové plyny aj v nižších otáčkach a tým pádom zaberajú skôr
u týchto starších túrb s obtokovým ventilom ako to má aj TDS je použité trochu väčšie turbo ktoré natlačí ten tlak o niečo neskôr ale potom stíha zásobovať motor vzduchom aj vo vyšších otáčkach, keby tam dali pri výrobe menšie turbo tak by to mohlo naplno zaberať aj od 1200-1500 ale nad 2500-3000 by to stálo za p*ču
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
NZ-RAIN1
Príspevky: 151
Registrovaný: 30.9.2012
Auto: E36 touring
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: New Castle

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 15:17

dá sa to aj diagnostikou nastaviť nie ?
Obrázok

E36 Touring -Fake /// M packet
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 15:44

Da, ale len davka, a predvstrek, vacka jedine pripravkami, a kedze hlasis taketo spravanie, bude posunuta 100%. Podla mna to turbo staci co sa tahu od spodu tyka, len ho treba nakrmit, plny tlak mam pri 1600ot, ale je mi jasne preco to tak nespravili vo vyrobe, v tom momente je nalozena liazka euro 5 :D
 
Užívateľov profilový obrázok
NZ-RAIN1
Príspevky: 151
Registrovaný: 30.9.2012
Auto: E36 touring
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: New Castle

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 15:53

Dobre tak čo mám robiť? : dávku , predvstrek a váčku ? a čím mám nastaviť váčku ?
Obrázok

E36 Touring -Fake /// M packet
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 15:58

nastaviť vačku aj predvstrek, poprípade doladiť dávku
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
NZ-RAIN1
Príspevky: 151
Registrovaný: 30.9.2012
Auto: E36 touring
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: New Castle

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 16:07

popíšem problém : štartovanie na prvý tuk . auto má tah nad 2000 -2300 otáčok pod týmito otáčkami je to velmi čajové.. turbo bolo repasnuté cca pred 6 mesiacmi ,kamoš ma to isté auto a pri 2000 otáčkach má tlak nejaké 2 bary cca ja len 1.2 a to turbo mu tlačí hocikolko on má pravdepodobne zavretý ten ventil na turbe a jazdí tak hocikolko a nič sa s tým nedeje .. predvstrek má nastavený z mojho auta presne tie isté hodnoty a stále mu to dobre jazdí tak kde je problém ? dosť to hučí ale to je asi problém s viskospojkou lebo stále ide vrtula chladenia
Obrázok

E36 Touring -Fake /// M packet
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 16:10

2Bar? tak tomu neverim, a vies preco? pretoze pri 1.5Bar auto pada do nudzaku, cim ste to merali? teplomerom?
 
Užívateľov profilový obrázok
NZ-RAIN1
Príspevky: 151
Registrovaný: 30.9.2012
Auto: E36 touring
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: New Castle

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 16:13

takým budíkom ktorý bol napojený na hadičku tlaku turba
Obrázok

E36 Touring -Fake /// M packet
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2096
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91 F48
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 16:22

Ziadne seriovy ropak netlaci 2bar
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 16:24

j tak to ho daj a BAZOS ako novy, nepouzity, pretoze to proste nieje mozne, to turbo samo o sebe da 2Bar len velmi tazko, a nedaval by som mu zivot viac nez par moto-hodin, problem je ze cidlo plniaceho tlaku dohliada na motor, a viac ako 1.5 tam proste nepusti, zastavi palivo, resp. znizi na nudzovu davku (max. 120km/h na 5tke), a nic viac sa nedeje.
 
Užívateľov profilový obrázok
NZ-RAIN1
Príspevky: 151
Registrovaný: 30.9.2012
Auto: E36 touring
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: New Castle

Re: Bmw TDS tlak turba

Streda, 3. Apríla 2013, 16:40

zajtra to premeráme pozreme predvstrek a uvidíme čo to spraví možno budík ukazuje pičoviny :D neviem dávka by mala byť akej hodnoty ?
Obrázok

E36 Touring -Fake /// M packet
 
Užívateľov profilový obrázok
Dessirer
Príspevky: 405
Registrovaný: 28.1.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Bmw TDS tlak turba

Pondelok, 8. Apríla 2013, 07:41

Dessirer napísal:
no vlastne ak co chces tak polopatisticky vysvetlit tak je to takto:

poznas tu malu kocku do ktorej ide hadicka zo sania ?? je to MAP senzor, tj snimac tlaku turba. Ten sluzi na to ze ked sa zvysi tlak v sani (tj turbo zacne tlacit) tak dava signal do riadiacky aby pridala naftu na cerpadle. Tento snimac je napajany 5V. Ak je tento snimac naplno vytazeny tak do riadiacky posle 4,97V co v podstate riadiacka vyhodnoti ako pretlakovanie a odpoji cerpadlo aby zabranilo zniceniu motora. Tj. podla tabulky pri 0,7bar ma davat 3,69V (to je vlastne plny vykon turba)
Takze ty tento snimac odpojis, a v stekry prepojis pin + a pin signal o drotikom ... tym bude ti to davat 5V permamentnych ci bude auto na volnobehu abo plne zatazene no bude ti to padat do nudzaku. Ty potrebujes okresat tych 5V na 3,69 co sa robi prave tym odporom. Tak isto sa da nahradit tento staly odpor aj potenciometrom takze si to budes vediet viac menej nastavit rucne podla potreby.
A potom sa bude vlastne riadiacke zdat ze turbo ide naplno aj ked nejde a bude sa motor prechlastavat naftou.

:) Dufamze som sa nedoplietol .. To je v podstate ten Evry mod ... len ten odpor spajkuju na ten signalovy kabel co ide od MAP senzora do cerpadla co by som nerobil tie kable mozu byt prezrete a neda sa to len tak lahko zas vratit spat a je s tym vela roboty.
napr on to ma aj cez vypinac cize vie to vypnut a ma tam aj potenciometer takze si vie to napatie nastavit ako potrebuje..http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... osw#t=120s
http://qcwo.com/technicaldomain/wp-cont ... at-mod.gif

Piece a Hawk :lol:

EDIT:
http://qcwo.com/technicaldomain/wp-cont ... at-mod.gif

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných