... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
crumar
Autor témy
Príspevky: 1184
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 528i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

316i Compact-prasknuta hlava/tesnenie

Piatok, 26. Októbra 2007, 06:04

Ahojte.

Tak stalo sa to, co ho som sa najviac obaval. V tom lepsom pripade mam prasknute tesnenie pod hlavou, v tom horsom hlavu.
Auto zacalo dymit, prehrievat sa, stracala sa voda, nekuri a dnes rano som pozrel na olejovu zatku a je tam pena. :cry:

Poradi mi niekto, co treba vsetko kupit?
V ETK su uvedene 2 rozmery tesnenia pod hlavu (cislo dielu 11 12 7 504 586 a 11 12 7 504 587) ktore z nich mam kupit? Treba kupit tesnenie aj pod kryt ventilov?

Co ma najviac zaujima, akymi momentami sa hlava dotahuje.
Za rychlu odpoved vopred dakujem.
:wink:
 
palo
Príspevky: 1283
Registrovaný: 28.9.2007
Auto: e34
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: malacky

Piatok, 26. Októbra 2007, 06:56

najprv rozober a potom uvidis co treba kupit,aby si nenakupil zbytocne
 
Nitro
Príspevky: 730
Registrovaný: 31.7.2006
Auto: e91, 320D
Kraj: Žilinský

Piatok, 26. Októbra 2007, 18:29

MAM KNIHU O TOM.....PRID SI JU PRECITAT.....ALEBO PREFOTIT
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Diablo
Príspevky: 2405
Registrovaný: 3.8.2006
Bydlisko: Ružomberok

tušim 300NM

Piatok, 26. Októbra 2007, 21:29

tušim 300Nm, ale nie si istý :wink: Odporúča sa vymeniť aj skrutky za nové.
ola ola emtroáááá
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Piatok, 26. Októbra 2007, 22:13

Jj skrutky by mali isť nové :lol: :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
polnoc
Príspevky: 287
Registrovaný: 10.10.2007
Bydlisko: Košice

Sobota, 27. Októbra 2007, 01:56

ked budes menit tesnenie tak nezabudni na vybrus hlavy :wink: pozri si aj olejovu vanu ,a ako vyzera to dymenie :?:
Biela vrtuľa dobýja modrú oblohu.
 
Užívateľov profilový obrázok
crumar
Autor témy
Príspevky: 1184
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 528i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Sobota, 27. Októbra 2007, 09:05

Takze je to asi takto.

- na olejovom vicku pena nie je a ani na olejovej riske
- na volnobeh to dymi v norme, ale akonahle mu pridam, zacne viac dymit
- na volnobeh z vyfuku kvapka voda
- pri rannom starte autom trasie, nejde na vsetky valce, po niekolkych sekundach je vsetko v poriadku, dalsi start je uz bez problemu
- teplota motora sa na volnobehu zvysuje a elektricka vrtula nezapina
- na lavej strane hlavy valcov je vidiet mokre miesta v oblasti tesnenia
Prílohy
motor.jpg
Mokre miesto na hlave valcov v oblasti tesnenia...
motor.jpg (76.6 KiB) 2320 zobrazení
vyfuk.jpg
Kvapkajuca voda z vyfuku
vyfuk.jpg (155.43 KiB) 2320 zobrazení
olejvicko.jpg
Z otvoru na nalievanie oleja sa po vypnuti motora dymi...
olejvicko.jpg (60.28 KiB) 2321 zobrazení
teplota.jpg
Zvysujuca sa teplota, vrtula sa netoci...
teplota.jpg (131.74 KiB) 2322 zobrazení
vicko.jpg
Ziadna pena
vicko.jpg (109.36 KiB) 2326 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Sobota, 27. Októbra 2007, 09:25

skusal si to utiret pri tom tesneni, ci ti to bude aj dalej robit?
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Sobota, 27. Októbra 2007, 09:30

stalo sa ti, ze si to chcel nastartovat, chytilo to a potom zdusilo a bolopocut ze nejde na vsetky valce?
 
Užívateľov profilový obrázok
crumar
Autor témy
Príspevky: 1184
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 528i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Sobota, 27. Októbra 2007, 10:12

BMino napísal:
stalo sa ti, ze si to chcel nastartovat, chytilo to a potom zdusilo a bolopocut ze nejde na vsetky valce?


Este som to neskusal utierat, vcera som to len zbadal, dnes vyskusam.

Problem s trasenim auta nastal, ked sa dost ochladilo. Vzdy rano, ked som auto nastartoval, triaslo nim. Po cc 15 sekundach to prestalo a islo tak, ako ma. Myslel som si, ze moze byt nieco zo svieckami. Pred par dnami som si vsak vsimol, ze to dost dymi. Pred dvoma dnami vsak auto prestalo uplne kurit a ked som zastal a zacal cuvat, teplote isla hore. V Piatok som dorazil rano z nocnej, teplota opat hore. Vypol som a ked znova natocil, tak z vyfuku hotova dymovnica.

Zacinam mat podozrenie aj na vodnu pumpu. Mimochodom, prava horna hadica co ide do chladica z bloku motora je po chvili nenormalne horuca. Lava spodna hadica, ktora ide z chladica do termostatu nie je tak horuca, da sa na nej udrzat v pohode ruka. Ma to tak byt? Mne sa to nezda.
Idem sa este pozriet na sviecky, ci ich nezahaduje. Inak motor ide vyborne, ziadne problemy s vykonom a pod.
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Sobota, 27. Októbra 2007, 11:16

no podla toho coje to udrzat, monzo ti neotvara termostat, ale ak sa zohreje ta spodna po tom co auto dosiahne prevadzkovu teplotu a zacne "normaly" rezim chodu, tak je to ok, este mozno cidlo teploty, kamarat ho mal tiez zle a triaslo mu motor sem tam,
utri ten olej a chod s tym na diagnostiku co ti povedia, tych par usetrenych stoviek nestoji za to, aby sa ti cosi drahsie potom dodrbalo
 
Nitro
Príspevky: 730
Registrovaný: 31.7.2006
Auto: e91, 320D
Kraj: Žilinský

Sobota, 27. Októbra 2007, 12:10

vrat ho povodnemu majitelovi....
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
polnoc
Príspevky: 287
Registrovaný: 10.10.2007
Bydlisko: Košice

Sobota, 27. Októbra 2007, 13:42

crumar ja ta nechcem strasit ale mas na 90%prasknute tesnenie diky ktoremu ti vyteka olej a vteka voda do sistemu zachvilu ti odide termostat ked us neodisiel podla fsetkeho ti praskne olejova vana ,predne gufero a tesnenie pod expan. nadobou chladica lepsi pripad inak praskne chladic :cry: nemal si nahodou len cistu destylovanu vodu v chladici :?:
Biela vrtuľa dobýja modrú oblohu.
 
Užívateľov profilový obrázok
crumar
Autor témy
Príspevky: 1184
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 528i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Sobota, 27. Októbra 2007, 13:45

Chalani dik za rady. Problem je z casti lokalizovany. S hlavou a tesnenim nie je nic.

Vymontoval som vsetky sviecky, su suche. Start prebehol uplne hladko, bez spominaneho trasenia.

V systeme bolo strasne malo vody, tato pravdepodobne vyviera pretoze mi nezopina vrtulu na chladici. Vybral som ju, napojil priamo na baterku. Je funkcna. Zrejme to bude chybnym cidlom teploty vody, ktory je nasrobovany na chladici. Ak sa mylim, opravte ma.
Vie mi niekto povedat, ako to cidlo spravne premerat? Je napojene na nejake relatko? Myslel som si, ze do vrtule ide staly prud, ale nejde. Potrebujem zistit, ci nie je problem medzi vrtulou a tym cidlom. Ak nie, kupujem nove cidlo.
 
Užívateľov profilový obrázok
crumar
Autor témy
Príspevky: 1184
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 528i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Sobota, 27. Októbra 2007, 13:51

polnoc napísal:
crumar ja ta nechcem strasit ale mas na 90%prasknute tesnenie diky ktoremu ti vyteka olej a vteka voda do sistemu zachvilu ti odide termostat ked us neodisiel podla fsetkeho ti praskne olejova vana ,predne gufero a tesnenie pod expan. nadobou chladica lepsi pripad inak praskne chladic :cry: nemal si nahodou len cistu destylovanu vodu v chladici :?:


Ja som uz vystraseny od Piatku. Dnes som vsak kludnejsi.
:wink:

Nie, kupil som tam cca 2L nemrznucej (modrozelenej). Dnes som ale na odskusanie dolial iba destilovanu. Vsetko ide ako ma. Auto kuri aj na volnobeh. Podla mna to bude tym blbym chladenim. Rozmyslam, ze by som potom vymenil komplet napln do chladenia.

Olej som si nevsimol ani vo vode, takze som sa asi zbytocne vystrasil.
Kazdopadne to budem sledovat.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných