... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

banner
 
mitocross
Príspevky: 514
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 3.0sd 2008
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Filter pevných častíc

Utorok, 3. Januára 2017, 01:24

fano031 napísal:
Kuk na vrch predoslej strany 8) Nemusis to opakovat.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF (pozri si to!) : https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
 
Užívateľov profilový obrázok
fano031
Príspevky: 612
Registrovaný: 1.4.2008
Bydlisko: Košice

Re: Filter pevných častíc

Utorok, 3. Januára 2017, 05:42

mitocross napísal:
Kuk na vrch predoslej strany 8) Nemusis to opakovat.
Sorry, ušlo mi...už som to odstránil....-)
MERCEDES 126 R5 300 SD automatic ex
BMW E34 R6 524 TD ex
BMW E46 R4 320 D ex
BMW E38 V8 730 iA
BMW E70 xDrive 30d
 
tepes33
Autor témy
Príspevky: 130
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: Filter pevných častíc

Utorok, 3. Januára 2017, 11:43

1 - keby bol filter tak zaplnený že je nebezpečné na aute chodiť, asi by mi to autorizovaný servis oznámil nie ?...inak ak si odpálim niečo tak im dám tú ,, kôlničku zatvoriť ,,
2 - povedal mi to presne ako píšem...,, bavoráky nemajú možnosť nútenej regenerácie filtra a to ani cez diagnostiku s PC na kolenách ani na iných častiach tela ,,
3 - termostaty vymenia...sú v záruke...som preobjednaný
4 - niektorí viete tú regeneráciu spustiť čo je super, ale len cesta do Nitry je pre mňa 200km čo ak sa pokus nevydarí je dalších 400km na tejto závade a včera už fakt blbol výkon kým sa lepšie nezohrial
5 - myslím že kopec fanúšikov tu bude rozčarovaných ked nakoniec tohto cirkusu napíšem o ktorý servis sa jedná
- inak pri prvej návšteve sme sa telefonicky dohodli na prvotnej diagnostike aby som vedel zaujať postoj k stavu vozidla
- pán mi o hodinu oznámil, že hučí predné ložisko ( čo som vedel aj sám )...dalej že treba meniť termostaty lebo nekúri ( čo som cítil aj sám )...a že 4 vstrekovače sú zlé, čo som nevedel ani potvrdiť ani vyvrátiť kedže výkon bol v poriadku a emisie tiež...že treba vymeniť hadicu intercoolera lebo tečie ( čo som videl aj sám )...že treba nastaviť geometriu lebo ťahá do strany ( akýto zázrak kedže som tam išiel aj preto ) a že mi niečo zaslepili...ale čo to zaslepili mi ani po opakovanej otázke neodpovedal konkrétne
- diagnostika vozidla komplet sa však nekonala, lebo nemajú čas ... faktúra za tieto maličkosti neskutočná, ale to beriem vrámci značky vozidla
- k tomu ložisku sranda...bol som dať nastaviť geometriu lebo triaslo volantom...to už sa tu preberalo v inej téme...na tretí krát sa zistilo že sú zlé letné gumy...tu sa jedná o iný servis tento raz...prehodili mi teda gumy zimné a prestalo triasť, ale mierne ťahalo do strany...išiel som tam znova a vymenili gumy zo zadu do predu, aspoň mi to tak tvrdil majiteľ servisu ked som to reklamoval, že nielen ťahá tak ako ťahalo, ale začalo hučať predné ložisko...niečo ako stať sa omyl že tam nejaký učeň vymenil gumy opačne sa vraj nemohlo stať...nuž tak som išiel do tohto ,, značkového ,, servisu a tam po objave že treba urobiť geometriu mi oznámili že ložisko je KO...to ti tak z ničoho nič odíde ložisko...sranda no ... no a geometriu majú oni špeciálnu 3D tak som zaplatil a po pár metroch auto ťahá do strany...tak že som jamu trafil a podobné píč....y...znova geometria a znova zle...no a že to vraj robia gumy...nuž na dnes asi príbeh stačil
 
Užívateľov profilový obrázok
fano031
Príspevky: 612
Registrovaný: 1.4.2008
Bydlisko: Košice

Re: Filter pevných častíc

Utorok, 3. Januára 2017, 15:00

tepes33 napísal:
1 - keby bol filter tak zaplnený že je nebezpečné na aute chodiť, asi by mi to autorizovaný servis oznámil nie ?...inak ak si odpálim niečo tak im dám tú ,, kôlničku zatvoriť ,,
2 - povedal mi to presne ako píšem...,, bavoráky nemajú možnosť nútenej regenerácie filtra a to ani cez diagnostiku s PC na kolenách ani na iných častiach tela ,,
3 - termostaty vymenia...sú v záruke...som preobjednaný
4 - niektorí viete tú regeneráciu spustiť čo je super, ale len cesta do Nitry je pre mňa 200km čo ak sa pokus nevydarí je dalších 400km na tejto závade a včera už fakt blbol výkon kým sa lepšie nezohrial
5 - myslím že kopec fanúšikov tu bude rozčarovaných ked nakoniec tohto cirkusu napíšem o ktorý servis sa jedná
- inak pri prvej návšteve sme sa telefonicky dohodli na prvotnej diagnostike aby som vedel zaujať postoj k stavu vozidla
- pán mi o hodinu oznámil, že hučí predné ložisko ( čo som vedel aj sám )...dalej že treba meniť termostaty lebo nekúri ( čo som cítil aj sám )...a že 4 vstrekovače sú zlé, čo som nevedel ani potvrdiť ani vyvrátiť kedže výkon bol v poriadku a emisie tiež...že treba vymeniť hadicu intercoolera lebo tečie ( čo som videl aj sám )...že treba nastaviť geometriu lebo ťahá do strany ( akýto zázrak kedže som tam išiel aj preto ) a že mi niečo zaslepili...ale čo to zaslepili mi ani po opakovanej otázke neodpovedal konkrétne
- diagnostika vozidla komplet sa však nekonala, lebo nemajú čas ... faktúra za tieto maličkosti neskutočná, ale to beriem vrámci značky vozidla
- k tomu ložisku sranda...bol som dať nastaviť geometriu lebo triaslo volantom...to už sa tu preberalo v inej téme...na tretí krát sa zistilo že sú zlé letné gumy...tu sa jedná o iný servis tento raz...prehodili mi teda gumy zimné a prestalo triasť, ale mierne ťahalo do strany...išiel som tam znova a vymenili gumy zo zadu do predu, aspoň mi to tak tvrdil majiteľ servisu ked som to reklamoval, že nielen ťahá tak ako ťahalo, ale začalo hučať predné ložisko...niečo ako stať sa omyl že tam nejaký učeň vymenil gumy opačne sa vraj nemohlo stať...nuž tak som išiel do tohto ,, značkového ,, servisu a tam po objave že treba urobiť geometriu mi oznámili že ložisko je KO...to ti tak z ničoho nič odíde ložisko...sranda no ... no a geometriu majú oni špeciálnu 3D tak som zaplatil a po pár metroch auto ťahá do strany...tak že som jamu trafil a podobné píč....y...znova geometria a znova zle...no a že to vraj robia gumy...nuž na dnes asi príbeh stačil
K bodu 1. v jeseni som bol na veľkom plánovanom servise REGNUM KOŠICE, zistili akurát že mám v ťahu zadné ramena a škrabance na karosérii a ojazdené pneu /čo som vedel/. Diagnostiku určite nespravili, lebo by zistili, že sa zapĺňa DPF, na čo ma upozornila moja obyčajná DELPHI /a pre kontrolu kamošová TEXA a tiež diag u JARAKa/, nenapadlo ich nastaviť ani svetlomety, pričom viem že svietia krížom krážom...ale či treba umyť auto sa opýtali...
K bodu 2. nútenú regeneráciu si spúšťam cez obyčajnú DELPHI diagnostiku a ide v pohode.../nemáš niekoho poblíž, čo by skúsil cez obyčajnú diagnostiku/
A spomenul som si aj na geometriu bol som za posledného pol roka 3x na geometriu kolies v Košiciach v dvoch rôznych servisoch na 3D geometriu kolies HUNTER HAWK EYE. 2x nevedeli povoliť predné tyčky riadenia, 1x nevedeli povoliť šrubu na zadnom ramene, potom že treba nové pneu...Vymenil som čapy a tyčky riadenia, zadné ramena + nové šrúby + nové pneu...Natankoval som full nádrž pred servisom a po opakovanom nastavovaní všetko v zelenom no pri ukladaní a tlačení výsledku znova v červenom...povedal som im, že nech to celé spravia na novo že im zaplatím, len nech to je v poriadku, no stále výstup v červenom, pričom nezistili dôvod, čerešnička bola, že nevedeli spustiť auto zo zdviháku /zasekol sa/ po pol hodine telefonovania sa to podarilo. Na záver som dostal zľavu s tým že ak bude žrať gumy tak sa mám staviť...čo ti poviem...
Na záver, ak by som nemal vlastnú obyčajnú diagnostiku do teraz chodím bez funkčných žhavičov s podchladeným motorom...alebo by si to už odnieslo DPF, turbo, EGR a pod...
MERCEDES 126 R5 300 SD automatic ex
BMW E34 R6 524 TD ex
BMW E46 R4 320 D ex
BMW E38 V8 730 iA
BMW E70 xDrive 30d
 
mitocross
Príspevky: 514
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 3.0sd 2008
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Filter pevných častíc

Utorok, 3. Januára 2017, 16:34

K bodu 1 - to, co ti obcas zasvieti na palubovke, je v po preklade do naseho jazyka co? Ale ved uvidis ci motor vydrzi a ako to dopadne, ked bude po vsetkom.
K bodu 2 - ako spomenul kolega vyssie, uz som to robil niekolkokrat aj ja. Mam presne ten motor ako ty. Co viac dodat. Pan ma pravdepodobne zakladne skolenie v BMW a ostatne veci su "nemozne". Chapem. Ten trik s diag na kolenach je "neoficialny", ale uskutocnitelny.
K bodu 3 - Na zaciatok super. Problem s DPF zostane, lebo je v nejakom "stave". Precitaj si znovu, co som pisal v predoslych prispevkoch. Caka ta "nejaka" investicia.
K bodu 4 - Snad najdes niekoho blizsie. Ja nie som servis ani garazmajster. Ja som normalny vodic/majitel. Kedze som si podobnym presiel, tak som ti ponukol pomoc s diagnostikopu problemu, co mas. Nic viac. Gratis. Bez zaruky, ale trufam si, lebo citanim udajov sa neda absolutne nic pokazit. Viac ti na dialku neviem pomoct nez to co uz je napisane vyssie v tejto teme. Bud to ries cez autorizak a ked nieco zasvieti, tak vymienaj a vymienaj co si oni porucia - za horibilne sumy, alebo ak chces usetrit, je potreba ist do hlbky problemu. Ako som pisal vyssie, je to komplikovane auto.
K bodu 5 - Viem len o jednom autorizaku, kde sa dokazem dohodnut s chapavym prijimacim technikom - v Dunajskej Strede. Ostatne miesta su len hrozostrasne skusenosti majitelov BMW s 18-rocnymi ucnami a prijimacimi technikmi s max. 1-rocnou praxou.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF (pozri si to!) : https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
 
tepes33
Autor témy
Príspevky: 130
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: Filter pevných častíc

Utorok, 3. Januára 2017, 17:55

Menu mám v slovenčine...pošlem foto čo vypíše
motor je 3.0 SD ... 210kw ... upravené čipom na 300PS
5 rokov som sa učil v obore opravár, lenže pracujem v niečom úplne inom
- nemám čas rozobrať nič, lebo by som to opravoval pol roka, ale ked vidím ako tieto hovná po servisoch robia s ľudí debilov tak mám naozaj dosť
- auto som si nekúpil na frajerinu, tou cestou som nikdy nešiel...chcel som bezpečné a spoľahlivé auto ktoré bude čiastočne aj reprezentovať moju činnosť
- moje ponaučenie je, že čím luxusnejšie auto, tým väčšia sračka
 
tepes33
Autor témy
Príspevky: 130
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: Filter pevných častíc

Pondelok, 9. Januára 2017, 07:58

Chcem sa ešte opýtať...ked mi vymenia tie termostaty a zohreje sa motor, systém by mal spustiť regeneráciu filtra automaticky nie ?
 
mitocross
Príspevky: 514
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 3.0sd 2008
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Filter pevných častíc

Pondelok, 9. Januára 2017, 11:04

Nie. Treba vymazat chyby v pamati.
Ale to nemusi byt vsetko, aj ked mas teraz ostatne dolezite veci a parametre v poriadku (teplota,zhavice,...). S najvacsou pravdepodobnostou tam uz mas zapisanu chybu 481A, ktora znamena prilisne zaplnenie filtra. Sama o sebe zabranuje spusteniu regeneracie a aj po vymazani sa hned vrati spat - berie sa tlak z cidla a pri zapnutom motore je stale vysoky protitlak vo vyfuku (kvoli pripchatemu filtru), takze je raz-dva chyba znova tam.
Moznosti su:
1. budes mat velke stastie a regeneracia sa spusti - Aspon nech ti v servise zohreju motor nad 75 stupnov a pri beziacom motore na mieste vymazu chyby, potom hned jazdit aspon 80-100kmh nejaku pol hodinu - mala sanca existuje.
2. chyba DPF nezmizne - autorizovany servis BMW by ti automaticky mal ponuknut vymenu DPF za novy.........
3. najdes si cloveka s Carly BMW a skusis trik s mazanim chyby za jazdy, aby sa chytila regeneracia,tlaky sa dostanu do normalu, hlaska zmizne.
To neznamena, ze DPF nie je na konci zivotnosti a nebude ho treba "riesit" kvoli zaplneniu konecnym popolom/tzn. nizkemu volnemu objemu pre hromadenie spalitelnych castic/castej potrebe regenerovat/lahkemu opatovnemu vzniku vysokych tlakov - TOTO je DOLEZITA info k celej situacii. Chapes?

Ale nepisal som ti o funkcii DPF a tych chybach v tomto vlakne uz asi trikrat?
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF (pozri si to!) : https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
 
tepes33
Autor témy
Príspevky: 130
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: Filter pevných častíc

Pondelok, 9. Januára 2017, 17:34

dakujem, chápem...čítal som zbežne...mne už z toho môjho vozového parku začína preskakovať, lebo nie je dňa aby niečo neodišlo, preto som musel prejsť na systém ,, debil ,, a pýtať sa možno často aj to isté...bránim tak čistému cvokhauzu z tohto všetkého
 
Užívateľov profilový obrázok
fano031
Príspevky: 612
Registrovaný: 1.4.2008
Bydlisko: Košice

Re: Filter pevných častíc

Štvrtok, 12. Januára 2017, 11:44

Mne DELPHI načíta:
Nafta (M57 - DDE 6.26 - MT/AT), DTC (chybový kód), 452A - Neznámý chybový kód /K dispozícii zostávajúci obmedzený čas časticového filtra/. Takže nasleduje buď čistenie, alebo výmena DPF-ka aj keď mi spúšťa regeneráciu, pričom už nezvláda spáliť nespáliteľné zložky až mám obavy z tej teploty keď sa snaží regerovať...takže tento mesiac idem dať čistiť...
MERCEDES 126 R5 300 SD automatic ex
BMW E34 R6 524 TD ex
BMW E46 R4 320 D ex
BMW E38 V8 730 iA
BMW E70 xDrive 30d
 
mitocross
Príspevky: 514
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 3.0sd 2008
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Filter pevných častíc

Štvrtok, 12. Januára 2017, 21:27

452A je len informacny kod pre servis. Oznamuje vypocitany zostatok zivotnosti DPF menej ako 60000km. V skutocnosti ti do zaciatku problemov zostava cca. 10-15000 km. Ak nemas ine kody,tak neries a nevrtaj sa do toho, lebo si mozes narobit len zbytocne starosti. Cakaj az kym sa to neprihlasi samo.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF (pozri si to!) : https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
 
srsenvilko
Príspevky: 123
Registrovaný: 19.7.2009
Auto: bmw e46
Kraj: Košický
Bydlisko: Kosice

Re: Filter pevných častíc

Nedeľa, 26. Marca 2017, 18:00

ahojte, ja mam na x6 uz 291t km, dpf povodne, auto ide krasne
a teraz k nutenej regeneracii.....da sa vyvolat cez diadnostiku, ale predtym treba skontrolovat termostaty, zhavice a hlavne vstrekovace, ked totiz uz cmudia, dpf sa upcha zas a velmi rychlo, ked je zly zhavic , regeneracia sa sama nespusta, to iste aj ked je nizka teplota....tod vsio
 
tepes33
Autor témy
Príspevky: 130
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: Filter pevných častíc

Utorok, 28. Marca 2017, 06:44

Ahoj...už len poraď, kde na Slovensku ti urobia diagnostiku a povedia ,, prosím 20€, auto máte v poriadku ,, alebo že stačí vymeniť len to alebo hento za pár € a nie polku motora. Niekto tu ospevoval BMW Zvolen, no tak práve títo páni tvrdia pravý opak, že žiadna nútená regenerácia sa spustiť nedá...počítač im napríklad ukázal že DPF je plný, tak je plný a vymeniť. Kurva veď predsa musí byť aj seriózny servis v tomto štáte, lebo toto už asi ani pravda nie je...
 
Michal595
Príspevky: 99
Registrovaný: 25.1.2017
Auto: F10, E70
Kraj: Nitriansky

Re: Filter pevných častíc

Utorok, 28. Marca 2017, 10:33

jararak napísal:
///Marketing ;)

je velmi smutne ze bmw nema ziadnu signalizaciu - regeneraciu dpf, taktiez ukazovatel teploty vody stoji za draka. Na opacnu stranu sa vies dostat do tzv servisneho menu v budikoch kde tento udaj realne je, len to chce troska fintu sa tam poprepinat ;)
mimochodom ak mas 300t, mozno by nebolo odveci si nechat skontrolovat rozvody, ak to auto planujes nechat este nejaky piatok. V tvojom okoli to je bohuzial dost ubohe, na vychod mas moznost Po, na zapad mas prve moznosti okolo Nr, potom Tt. Bohuzial, dnes potrebujes "odbornika" na konkretne tu motorizaciu co mas, popripade ten model co mas, servisy su len menici dielov a bohuzial casto nespravnych (slaba kvalita, zle vyhodnoteny diel, atd ... )
Cau, chcem sa v suvislosti s tvojim príspevkom opytat, vies mi ty alebo niekto poradit kto sa tu specializuje na benzin?konkretne 4.8i...diky
 
tepes33
Autor témy
Príspevky: 130
Registrovaný: 10.5.2015
Auto: BMW X5
Kraj: Banskobystrický

Re: Filter pevných častíc

Utorok, 28. Marca 2017, 23:32

cau...najlepšie je ak ti niekto niečo odporučí a potom budeš mať aspoň na koho nadávať :)
- neviem odporučiť...radšej sa už nevyjadrujem...možno sa niekto ozve, počkaj

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní