zastavila sa u mna na diagnostika e46, vraj problemy s volnobehom, studeny start velmi tazky, no diagnostika vypisala blbosti ako nefunkny klimovy vetron, jedno cidlo teploty vody a zadne lambdy (m54) - vravim si ok, ale nic koli comu by nam to nemalo ist.
otovrim kapotu a tam asi 50 urezanych kablov len tak zmotanych, skoro ma piclo, bal som sa to odfotit. elektricka vrtula nahradena viscospojkou.
pozeram, cidlo vacky, sa mi nejak nepozdaval konektor - bezne ma poistku, tento bol len holy konektor s gumickou, idem to vytiahnut a cidlo islo asi do pol srubky spolu s konektorom, tak som to pritiahol, kontoxom vycistil olejnaty konektor a volnobeh zrazu pekny - tipek si pise - vymenit konektor na cidle vacky, vravim mu, ze moze menit aj na solenoide ked bude vo svungu.
teraz pozeram to cidlo teploty- to len take nieco zasilikonovane na spiatockovej hadici a trcia z toho 2 draty, ked som ich chytol tak jeden koniec som uz mal v ruke, tak som vypatral odkial to ide - spojil som ich uzlom + izolacka (nechcelo sa mi tahat pajkovacku, ale mal som asi) - cidlo zacalo pekne merat teplotu
ideme dalej, chalan vravi, ze ma aj ventilator, tak sme vybrali visco spojku, nahodime ten ventron, konektory len s fastonami, obalene v poriadnej vrstve izolacky, tak som to vyslobodil, ponapajame a nic, hmm asi zla vrtula, ako to balim a izloujem nazad, zase mi ostal kabel v ruke, tak som ho znova zmotal, poriadne zizoloval, lebo kde kade na mna cumeli draty, pozapajal a hla, vrtula tiez vrci ako ma.
provizorne vela plastovych stahovaciek a skoro polovicka izolacky isla, ale auto ako tak ide, snad nechytne skrat. zase z jedneho kybla len walking dead spraveny
