nechem sa hadat, ale:
- na zladovatelom je podla mna lepsia sirsia guma. Trakcna sila pneumatiky:
F=m*g*µ
m - je pomerna tiaz vozidla co pneumatika prenasa na povrch. Tu nezmenis, leda ze prihodis par kil cementu do kufra

g - 9,81 gravitacne zrychlenie = konstanta
µ - koeficient trenia. Zavysi od par faktorov: povrchu (lad, asfalt), velkosti stycnej plochy (sirka gumy + stav nahustenia, lebo zle nafuknuta ma mensiu stycnu plochu) a samozrejme materialu pneumatiky. Ten ale mozeme tiez povazovat za konstantny.
ako vidis, koeficient trenia zvysis iba ak zvacsenim stycnej plochy. Vsetko ostatne vedie k jeho znizeniu. Ale to plati len na lade, asfalte a inych tvrdych povrchoch...
Na cistom snehu je to ina story, lebo tam ide o dezen, tvar drazky a tlak, nakolko guma sa zakusne do snehu. Tam ti uzsie gumy pomozu, lebo zvysia tlak... ale len pre priklad, pri rovnakej hmotnosti vozidla sa tlak stycnej plochy 205mm gumy oproti 225mm sirokej zvysi len o cca 10%. Ale jasne, niekedy aj to moze pomoct...