... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

obchodna sekcia
 
rapidwinner
Príspevky: 853
Registrovaný: 19.1.2016
Kraj: Prešovský

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Štvrtok, 25. Novembra 2021, 20:13

Abyssko napísal:
No lebo ja mam garaz uz vypratanu
No nerobim. Ak mas zaujem, tak pis a volaj. Cislo mam v inzerate, mozno nieco rozumne vymyslime.
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Príspevky: 123
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Piatok, 26. Novembra 2021, 11:21

Čau, dnes som vymieňal na aute olej a celkom som sa zhrozil čo som našiel na olejovom filtri. Olej bol v aute necelých 8000 km - Mobil 1 5W50 (olej mením po 8-10 tis. km v každom aute) a už pri vyťahovaní starého filtra som si všimol v oleji (už posledné zvyšky oleja čo vytekali zo špinavej strany filtra) jemnú kovovú metalízu/púder - bolo tam toho síce málo no na slnku som si to všimol. Netuším či to tam bolo v minulosti, nikdy som filter moc neštudoval. Doma som filter rozobral a skontroloval - našiel som tam kokové kúsky medenej/mosadznej farby, nemagnetické. (na foto - bolo ich tam asi viac no zvyšok sa mi nepodarilo z filtra vytiahnuť, boli moc malé a stratil som ich) Myslíte že to pochádza zo spodku motora - ojničných/hlavných ložísk ? Po zime sa chystám na výmenu rozvodov + pretesnenie VANOS-ov, vanosy už klepocú/cvakajú a motor na voľnobeh jemne vibruje, inak ide dobre.

Jedná sa o motor M62TUB44 s 363 000 km, ja ho mám od 323 000 - teda 40 000km. Podla mňa je to na taký motor ešte celkom malý nájazd, ak je to z ložísk pravdepodobne niekto v minulosti nemenil olej a o auto sa nestaral. Svedčí o tom aj karbónový nános v motore (celý povrch pod víčkom oleja je stále zlatý/červený - reťaze boli asi už menené) a motor ešte stále vyplavuje zvyšky karbónu ktorý nachádzam vo filtri - pridávam aj foto...
Prílohy
IMG_4122_6.jpg
IMG_1033_1.jpg
IMG_2647_1.jpg
IMG_2647_2.jpg
Fabia III TSI 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Príspevky: 123
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Piatok, 26. Novembra 2021, 11:50

Teraz keď som pozeral na fotky motora mi napadlo či to nieje farba z ventildeklov :-k :D Pozrel som aj fotky na internete a vyzerá to tak že v BMW ich nastriekali aj z vnútornej strany...
Fabia III TSI 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Piatok, 26. Novembra 2021, 14:39

Medenou farbou? Nastriekane to je, ale tmavo-sedym neviem cim, ono to skor vyzera, ako vysoko nekvalitny odliatok na ktorom je silna vrstva strusky nejakej, po vybruseni su pod tym diery. Bmv jebe kvalitu uz davno.. :D Kazda tato V8, ktoru som otvoril a par ich bolo, mala loziska na sracky. +v poslednej dobe, viacere sklepali pri zatazi, trosku burnoutik a ojnica kleklekle. Takze na tvojom mieste s tym uz nejazdim a rozoberem spodok.
 
rapidwinner
Príspevky: 853
Registrovaný: 19.1.2016
Kraj: Prešovský

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Piatok, 26. Novembra 2021, 15:09

Tyka sa to aj M60?
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Príspevky: 123
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Sobota, 27. Novembra 2021, 09:12

Ventildekle sú celkom pochybnej kvality to ano, nikde to nechcú ani opieskovať keďže sú z horčíku, nie z hliníku ako blok... Ale čo mám skúsenosti, 4.4 sú farbené na zlato-hnedo, 3.5 sú tmavo-šedé.

Našiel som toto video - takto vyzeral moj filter pri výmene, je videť ako z neho idú mikroskopické kovové čiastočky. https://www.youtube.com/watch?v=GuhZl0d0IZU

M62 som vždy považoval za bezproblémový a trvácny motor (až na VANOS-y a rozvody), doteraz som nepočul že by na ňom bežne odchádzali ojničné ložiská. Tie čo si rozoberal prišli s klepajúcimi ložiskami, alebo si to našiel náhodne pri rozoberaní pre inú závadu - boli zničené len ojničné ložiská, alebo aj hlavné ?

Z motora išiel dlhšie (pár mesiacov) pravidelný "cvakajúci" zvuk - (ako keď by som pravidelne stláčal napr. sprej) - kontroloval som aj či nepodfukuje sviečky, podozrieval som aj výfuk - či niekde nieje na zvodoch malá netesnosť - to som ešte nekontroloval. Frekvencia sedí s otáčkami motora a jeho intenzita je závislá od stlačenie pedálu - ak sa motor len točí alebo idem s miernym plynom nič nieje počuť (je jedno či sú otáčky 1500 alebo 5000 rpm), zvuk počujem až povedzme od 30% výkonu motora. Ale je to tak slabé že musí byť vypnuté rádio a suchá cesta, inak je to neregistrovatelné, občas ten zvuk zmizne, občas sa zas objaví... Po výmene oleja (včera) sa objavil aj tupý klepotavý zvuk - prejavuje sa rovnako... Pripisoval som to VANOS-u, neviem či sa takto prejavuje ojničné ložisko.

Inak jazdím dosť dynamicky - motor je v max. otáčkach každý deň, no až keď sa plne ohreje - KTMP na 90° + pár minút na ohriatie oleja.

Čo by stála sada ložísk ? Treba kúpiť OEM, alebo sú aj overené a spoľahlivé náhrady ?
Zvládnem to skontrolovať / vymeniť aj doma v garáži ? :D Alebo treba aj odmerať kluku či niesu zničené čapy / zdeformované oká ojníc / vybrať motor z auta ?
Fabia III TSI 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Sobota, 27. Novembra 2021, 11:39

Ale prd su farbene na zlato-hnedo. Niesu farbene a ani na nijaku farbu. Vacsina tych hlinikovych dielov z toho storocia bola lakovana, aby to hned nezrala oxidacia a nebolo to cele biele. Priehladny lak ktory pochopitelne po 20 rokoch zozltne. Ale tak snad rozlisis lak a medenu pilinu, vsak si daj okuliare.. :D

A praveze odchadzaju hlavne loziska, pretoze su shit. Jedno ci 60 alebo 62. Odlupuje sa trecia vrstva od nosica, cim sa vytvoria nehorazne vole medzi klukou a loziskom, cim stratis tlak a kedze ojnice su mazane "v serii" s klukovym loziskom, tak po tej medzere kde sa strati vsetok tlak uz do ojnice olej len tak prikvapkava a potom ju jebne.

Nemyslim si ze treba OEM, nikdy som ich nedal a su konkretne tieto motory, ktore denne dostavaju totalne na picu (vmax, drifty) a stale idu uz nejaky ten rok. Kolbenšit by som nedal ani ako lozisko na klucku vo dverach, s Glyco nemam problem. Skontrolovat to zvladnes, treba dat dole vanu a potom uvidis o co tam ide.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Sobota, 27. Novembra 2021, 11:52

Tomu spodku nepomaha ani ol. cerpadlo z ktoreho sa na m60 aj 62 vedia uvolnit skrutky a potom nemazes :)
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Sobota, 27. Novembra 2021, 12:22

Tak to ma snad kazdy vlastnik takehoto motoru skontrolovane, hned pri prvej vymene oleja, tyzden po prepise.. :D
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Príspevky: 123
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Sobota, 27. Novembra 2021, 12:42

Niekde som čítal že TU motory mali (od nejakého roku výroby, už presne neviem) tie šróby lepené a už sa neuvoľnujú. Tak som ich nekontroloval :D :-k Ale to by svietila kontrolka mazania, či nie ?
Inak som to chcel skontrolovať (mám doma tesnenie a aj malú olejovú vaňu - na motore mám zničený závit výpuste) len už je zima tak som to nechal na ďalšiu výmenu na jar :D

Ak odchádzajú aj hlavné ložiská - má vobec cenu vymieňať len ojničné ? Koľko taký motor potom vydrží ?
Fabia III TSI 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Sobota, 27. Novembra 2021, 12:57

Rozvody boli kedy menene? Ked je z napinacej listy zodraty alebo rozpadnuty plast (kludne uz pri 200tis. Na TU motore), tak moze retaz drat kov a robit z oleja metalizu
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Sobota, 27. Novembra 2021, 13:00

To je otázka alo tam vedla.. :D Jasne, ze nema cenu menit len ojnicne, keď je to dosledok a nie pricina.
Kolko vydrzi? Neviem, obycajneho zaobchádzania urcite dlhsie nez ti zhnije kasna pod ritou. Ale to sa bavime o motore po *GO, nie o 20 rocnom motore kde si vymenil loziska od spodu a zavrel to nazad.

*GO akoze rozobrat do srobiku a ventilu, merat a vymenit co treba. Nie slovenske bazosove GO "vymene sviecky, filtre a oleje, motor po GO".
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Sobota, 27. Novembra 2021, 13:46

Nasiel som ti v kope hovien, take lepsie kusky mam odlozene. Takto to zacne..
Prílohy
20211127_134238.jpg
20211127_134549.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Príspevky: 123
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Nedeľa, 28. Novembra 2021, 11:05

No tie sú pekne zničené, musela sa aj prebrusovať kluka ?

Rozvody boli už menené - ale iba reťaze a lišty/napinaky, VANOS-y sú povodné nepretesnené. Ale netusím v akom nájazde to bolo.
GO motora - to úplne neplánujem, to sa pohybujeme v úplne iných cenách, keďže GO motora už napr. zahrňa aj výmenu piestov po výbruse.

Rozhodol som sa takto - motor/auto budem mať ešte dlho a ak sa ložiská oplatí vymeniť, tak prečo nie. Skontrolujem motor v akom je stave - odmeriam kompresné tlaky, pozriem endoskopom do valcov či sú steny OK,... Nech nemením ložiská na zodratom motore. Spojím výmenu s rozvodmi a výmenou prevodovky, začnem sa pripravovať aj na to.

Čo sa týka rozvodov a prevodovky:
- Čo hovoríte na sadu repasu VANOS-ov od beisan systems ? Alebo ako to riešite ?
- Chcem dať na repas aj prevodovku - no nie tú na aute (kvoli čakaniu na opravu) ale chcem dať do opravy náhradnú a potom ich len prehodiť. Mám možnosť mať 5HP24 000020 (z E38 735i 1999 steptronic), ja mám na aute 5HP24 000021 740i 2000 steptronic. Prevodovky majú odlišný hydromenič a unášač hardy spojky (obe vyriešené). Vie niekto či sú inak prevodovky až na tieto veci identické ? Alebo mám zháňať 000021 ?
Fabia III TSI 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: P O K E C -tu mozte kecat o comkolvek.

Nedeľa, 28. Novembra 2021, 11:37

Dendooo napísal:
GO motora - to úplne neplánujem, to sa pohybujeme v úplne iných cenách, keďže GO motora už napr. zahrňa aj výmenu piestov po výbruse.
Nie, nie nevyhnutne.. Pretoze tak nejak neviem, kto ti vyvrta alusilovy blok a potom ho spravne "vyhonuje", resp. spravnejsie zalapuje. Ja som to lapoval diamantovou pastou ale nemas proste moznost si to overit. Zrejme to ale klaplo, pretoze spotreba oleja ziadna, kompresie 100% bez rozdielu ale to bola len rekondicia vybrusu, ktory nebol ovalny ani poskodeny. Novy vyvrtany to je ina pesnicka.
V tom stadiu ked su znicene steny by som povedal, ze je to stolik za 150€ na bazosi. Pretoze urcite schodna a overena cesta je tam dat liatinove vlozky ale to sa cenovo nevyplati+piesty.. kdeze. Tieto alusilove bloky (M62TU vsetky, Pripadne aj M62 od 1996 asi ale to treba overit rucne strucne) sa zohnat daju, v dobrom stave ready to go. Nikasilovy (M60 a skore M62) som bez poskodeneho povrchu este nevidel-neopravitelne. Cize pokial niesi chuj co tam dava starline filtre vzduchu a olej za tri pade liter, tie vybrusy ta preziju. Detto piesty som nikdy nevidel opotrebene na vymenu.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 232 neregistrovaných