... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3054
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 29. Júna 2017, 05:54

http://www.thetruthaboutcars.com/2017/0 ... lp-pay-rd/

100 druhov volantov pici. To je fakt moc :)
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 29. Júna 2017, 07:12

Co keca?! Akych 100 druhov volantov?!
99% produkcie BMW ide s 3-4 zakladnymi typmi, rady 1-7 pouzivaju pokial si pamatam 3 druhy rovnakych volantov (spolocne pre vsetky rady), i-modely maju kazda svoj volant, ked k tomu priratam performance a indi-vindi, tak nech to je 20-25 druhov max...
a kolko ludi kupuje tie indi-vindi kormidla s drevenou intarziou?!
100 druhov volantov moze byt za celu historiu automobilky a to este do toho ratam aj RR a Mini...:wink:
ten cifrspion ma asi dobry matros... :mrgreen:
konzervativni puristi asi budu ronit slzicky, ale obavam sa, ze manualne prevodovky to maju zratane... z performance modelov uz su postupne vytlacane a aj do daily cars prenikaju automaty cim dalej viac, ale co narobime, ked su automaty uz po kazdej stranke (mozno okrem pocitu, ze radim sam) lepsie nez manualy.... :?
a neverim, ze by automobilky kvoli vykrikovaniu nejakej zelenej lobby stiahlo z predaja pohonnu jednotkj, ktora ich de facto zivi, t.j. diesel.... teda aspon pokial ide o EU trh, US a Cina su kapitola sama pre seba...
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3054
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 29. Júna 2017, 07:26

mas napriec beznymi modelmi standard volant, M paket volant bez full m paketu a ked mas M paket tak je ten volant presivany v m farbach, a mozes mat ten volant s vyhrevom alebo bez - to je 6 artiklov, ktore mas zaradene v systeme, ktore musia vediet vyrobcovia dodat podla objednavky. 6 artiklov pre jeden model, a to hovorim o Mini x1. V inych modeloch aut sa aj standardny volant moze lisit v ramci Lines dekorom, potom su alcantarove m performance, v sedme tie drevene, v novych modeloch sa tusim lisia tlacitka aj podla toho ci mas asisteny alebo nie - to vsetko je jeden artikel, ktory musi byt vedeny, naklady na product data management su vysoke.
sto volantov v aktualne ponuke BMW vobec nie je nerealne
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11631
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 29. Júna 2017, 07:42

No a este si pridaj ze prakticky kazdy volant este sa vnutorne lisi podla toho, ci ma vibrator a vyhrev [a ich kombinaciu] tak tych volantov kludne 100 byt moze...
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 29. Júna 2017, 07:47

Aspoň tie tlačítka by predsa mohli spraviť tak aby tam boli dotykové plochy s integrovaným OLED displejom ktorý by zobrazoval aktuálnu funkciu tlačítka a k tomu nejaký haptic feedback.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3054
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 29. Júna 2017, 07:51

na tom som aj zabudol, ze vibrator do volantu je dalsia kombinacia, ved vlastne kazda takato moznost je multiplier,
cize pre X1 teda tych volantov nebude 6 ale 9

#edit

pycu - nie 9 ale 12, som z matiky vzdy bol slaby

a vo vacsine inych modelov je okrem klasickeho a m volantu k dispozicii aj sportovy volant, plus m volant bez a s presivanim vo farbach m, cie 4 zakladne, kazdy s verziou s vyhrevom, bez vyhrevu, s vibratorom, bez vibratoru, a kombinaciami, cize 16 ak spravne ratam kombinacii
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 29. Júna 2017, 08:22

no tak, ked to beriete takto, tak samozrejme ano... ja som to bral ako design celeho volantu...
ak beriem do uvahy vsetky mozne kombinacie (napr. u F10 5er, ktoru poznam najviac...): normalny (kormidlo) / sportovy / m-volant / intarzia, vyhrievany / nevyhrievany, traslavy / netraslavy, rozne kombinacie funkcnych tlacidiel (tie sa mi nechce pocitat)... tak pomaly dojdem na 100 technicky roznych artiklov len v 1 rade....
ale ved (ako vsetko dnes) je to skladacka a ked zadam pozadovany druh, tak sa mi akykolvek volat vysklada max. z 8-10 poloziek...
cize poloziek v pocitaci moze byt 100, ale na sklade mam 10 veci, z ktorych to vyskladam.... (cisla berte obrazne....)
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11631
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 29. Júna 2017, 08:26

Pozri sa tu kolko je druhov volantov pre F10 lci. http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/F1 ... /steering/
A kazdy z tychto variantov ma este pokokot druhov vencov.
To cislo 100 pre cele portfolio modelov sme este dost kruto podcenili....
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3054
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 29. Júna 2017, 08:56

lenze tomu pajtasovi z BMW je u pici, ze realne maju nejaki slovenski motroci v zavode johnson controls krabicku s 20 suciastkami a poskladaju z toho volant na 100 variant,
to maju fakt v pici uplne.
kedze sa v PDM pre automotive 12 rokov pohybujem tak tie skutocne naklady su v tom, ze ked chces urobit nejaku zmenu - co i len zmenit dodavatela niti na presivanie, tak to musis urobit v tych vsetkych variantoch, to su vsetko ukony, ktore prejdu rukami desiatok ludi.
modelova situacia - neviem ako to funguje v BMW ale viem ako funguje lifecycle manazment a pdm pre dost vela automotive vyrobcov a dodavatelov aj pre bmw - vyrobca X ti povie, ze ti uz nevie dodavat tlacitka do volantov. nmusis najst vyrobcu Y, ten musi vyrobit quality acceptance kusy, tie sa musia pouzit, product manager jednotlivych artiklov ich musi dat otestovat, to znamena ze niekde nejaky stroj bude tie tlacitka mackat 200x za minutu 2 tyzdne aby nasimulovali niekolko rokov beznej prevadzky, potom ich daju otestoat do labaku kde ich budu skusat pri mrazoch aj vysokych teplotach ci ten plast nekrehne, nepraska, ci nezlezu popisky tlacitok atd.
Toto vsetko sa musi urobit so vsetkymi artiklami a naklady len na zmenu dodavatela tlacitok do volantu sa mozu kludne vysplhat na 100 000 EUR, preto maju dodavatelia take vysoke pokuty zmluvne ak sa rozhodnu ukoncit zmluvu predcasne alebo ak nedokazu dodavat tovar v pozadovanom mnzostve,alebo ak kvalita (pocet reklamacii) prekroci zmluvnu hranicu, co bya vacsinou menej ako 2%.
A tlacitka budu este velmi easy, akonahle by zmenili sposob vyroby volantov - iny system presivania atd. to su naklady v stovkach tisic len za zavednie tej zmeny do vyroby. BMW chce zvysit podiel obratu do RnD nad 10%, ale naklady IT im ako kazdej ineja utomobilke momentalne stupaju aj o 1% kazdy rok a nie su zdaleka na konci.
Tento rok masivne stupli ceny surovin, cca o 6%, automotive priemysel napriec spektrom je v setriaco rezime, vratane BMW, skrtaju sa non-essential projekty, hiring freeze na non-essential pozicie, lebo naklady na vyrobu praktickych vsetkeho co je z kovu, plastu a gumy stupaju a ocakava sa dalsi rast.
Takze zostihlit ponuku volantov, diskov, sedadiel je krok, ktoryms a budu uberat. Male firmy uz nemaju sancu, a ani male pobocky velkych korporacii, to iste co teraz ten vyrobca sedadiel na zahori co nedostal kontrakt od VW - uz jednoducho nebude priestor na to, aby jeden typ sedadla podla zadania silo 5 firiem, pretoze to znamena ze sa musi 5x robit testovanie, ci tie sedadla splnaju normu. Male firmy bud kupia velky hraci, alebo sa sfuzuju alebo skrachuju. A mala firma v tomto kontexte moze byt kludne multi-miliardova firma s 20 000 zamestnancami.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 29. Júna 2017, 09:44

PristineShip: Keď už máš taký prehľad o tom, ako fungujú takéto procesy v automobilkách, nedá mi to dať si to do súvisu s tým, že sa nevyrába nejaká konkrétna kombinácia typu auta / motoru.
Ja som žil v predstave, že v súčasnosti sú tie výrobné procesy tak automatizované a premakané, že keby chceli v Mníchove spustiť výrobu G31 540i non-xdrive, tak je to "zopár klikov myšou" v nejakom softe čo to riadi. Samozrejme s prihliadnutím na fakt, že rovnaká konfigurácia existuje pri modeli s inou karosériou.
Obnáša to podľa teba nejaké siahodlhé testovacie / homologačné a neviem aké administratívne procesy, ktoré by boli tak nákladné že by to bolo nerentabilné?
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3054
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 29. Júna 2017, 10:34

Celkovy proces vyroby celeho auta ma aj pri autach typu VW Golf okolo 900 000 ukonov. Tam sa zaratava samozrejme kazdy krocik od strany dodavatela kazdeho srobika po nalepenie loga bmw na kapotu.. pri takej sedme to mozu byt miliony ukonov.
Do procesu celeho auta nevidim, ale musi to byt masaker. Urcite maju nejaku kvotu kazdeho modeloveho variantu, ktory sa musi predat, ale co si minimalne odhadnut trufam je to, ze keby sa dnes rozhodli, ze 540i g31 bude bez xdrivu, tak by im trvalo 2 roky zaviest to do produkcie. Minimalne.
Ci musia napr. urobit crashtesty kazdeho variantu alebo staci len typovo motor a uz netreba jeho varianty (cize B48 len raz a nemusia skusat 20i aj 30i), ci to iste plati pre rozne ine homologacne testy, neviem.
Viem napriklad. ze zavedenie noveho laku u VW trva viac ako rok RnD naklady su fakt vysoke. Takze pokial nebol zahrnuty nejaky variant vozidla s motorom a prevodovkou pri vyvoji auta, zmenila by to asi len nejaka neocakavana situacia, nejaky dieselgate, alebo vazna poruchovost nejakeho motora, xdrivu alebo prevodovky aby to zmenili pocas vyroby modelu.

Na druhej strane, vacsina vyrobcov co poznam ma vyrobu postavenu na karoserii az potmo je vsetko ostatne. Neviem o inom vyrobcovi, kde vyroba prebieha tak, ze si dealer objedna alokaciu na motor a kasnu moze zvolit prakticky aj tyzden pred nabehom do vyroby.
vo VW sa objedna Golf, a uz nezmenis kratky za kombi, ale zmenis motor. Takze tam by smo prave cakal, ze ak je mozne aklkovat si 40i, a az potom sa rozhodnut ci to bude g30 40i alebo 40ix alebo M140i alebo 340ix... ze bude bmw natoklo flexibilne.
Ale ked ti dealer povie, ze 90% G30 sa predava s xdrivom, a tych G31 sa preda pomerovo malo proti G30, tak celkovy podiel 540i G31 na predaji celej G3x serie by bol asi dost maly, a podla mna by realne zacali uvazovat o tom ak by zacali predavat G31 v USA. Lenze Audi tam s kombikmi vela vody nemuti, Merkedes tiez nie.
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 12064
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: X3MC / E38 / E70
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Štvrtok, 29. Júna 2017, 21:34

dobre citanie, dik ;-)
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

F97 X3M Competition LCi 2023 375kW
E38 735i 1999 175kW
E70 X5 30d 2010 173kW
ex: G20 M340i 2020 275kW
ex: E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 110kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4171
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Piatok, 21. Júla 2017, 00:49

E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 12064
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: X3MC / E38 / E70
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Pondelok, 31. Júla 2017, 20:43

fuh, tak to ano :-O
a tuto sa mi tvary pacia este viac jak na tom koncepte :-O
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

F97 X3M Competition LCi 2023 375kW
E38 735i 1999 175kW
E70 X5 30d 2010 173kW
ex: G20 M340i 2020 275kW
ex: E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 110kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 12064
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: X3MC / E38 / E70
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: Novinky vo svete automobilizmu, testy automobilov!

Streda, 9. Augusta 2017, 17:56

celkom dobry test.. toto by som si aj vyskusau
http://www.auto.cz/test-bmw-m550i-xdriv ... psi-109015
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

F97 X3M Competition LCi 2023 375kW
E38 735i 1999 175kW
E70 X5 30d 2010 173kW
ex: G20 M340i 2020 275kW
ex: E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 110kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 255 neregistrovaných