... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
GOOSE
Príspevky: 3255
Registrovaný: 15.8.2007
Auto: BMW E34 525i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wilson's city

Piatok, 5. Októbra 2007, 12:35

barabas napísal:
GOOSE528 napísal:
PRESNE PRESNE! Predokolky vobec nedrzia v zakrutach. Berie im predok von. Ale bavorak ked vies s nim jazdit vykontrujes. Je to len o schopnostiach. A predokolky v kuse smykaju lebo sa pri rozbehu presunie vaha dozadu a odlahci sa predok. Neznasam to. Neviem sa poriadne rozbhnut na mokrom a to uz vobec nehovorim o krizovatke ked chcem rychlo vystartovat v lavo! Predokolka nema ziadne vyhody!!!


no pride mi to presne naopak to co ty pises:)
aspon vacsina ludi aj co jazdia/jazdili zadny nahon tak mi povedali ze ked mas predny nahon tak smyk skor zachranis aj ked nevies az tak dobre soferovat ako ked mas zadny, mozem potvrdit, aj ked predchadzajuci passat som si myslim rozumne ovladal, pri bawe sa mi stava ze ked su kolaje alebo mokro a bozechran kolaje vyjadzene tak dovi, nemozem ist rychlo, je to aj penumatikami: 225/245 ale aj zadnym nahonom, v zakrutach ma proste vozi, podotykam este ho nemam dlho, a v passate som sa klzal kedy som chcel, nebol problem to vyrovnat, kdezto tuna mi to pride o dost narocnejsie, ano je to aj rozdielom vo vykone, ale nemozem suhlasit proste s tym ze zadny nahon lahsie ukontrolujes ako predny...je rozdiel tlacit a tahat


Mam aj auto zo zadnym (2,8L) aj auto s prednym nahonom (2,2L V-tec). Vykon je porovnatelny do cca 100 Km/h. Ked je mokro, ovela viac si musim davat pozor v zakrutach s prednym nahonom ako s bavorakom. Mam podobny rozmer a kvalitu pneu.

Ale pravda je ze pre bezneho smrtelnika je lepsi predny nahon, ale aspon podla mojich skusenosti je to v zime pekne na p.... v porovnani zo zadnym.

PS: Rasto jazdil zo 740kou na takmer uplne zjazdenych letnych gumach celu zimu a ani najmensi problemik. ASC je pecka. :wink:
BMW E34 M5 / BMW E34 525i / E36 316i coupe / Ex: BMW E34 535i, E39 2,8i individual, E36 318i, E30 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
GOOSE
Príspevky: 3255
Registrovaný: 15.8.2007
Auto: BMW E34 525i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wilson's city

Piatok, 5. Októbra 2007, 12:38

Ale najvacsia pravda je ze zalezi aj od jazdca. Ked som si kupil hondu som mal prvi tazden chut to auto vratit. Ze jazdi ten predny nahon uplne na p...na prd :) ale zvykol som si. Aj ty si zvyknes :wink:
BMW E34 M5 / BMW E34 525i / E36 316i coupe / Ex: BMW E34 535i, E39 2,8i individual, E36 318i, E30 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Piatok, 5. Októbra 2007, 13:20

barabas napísal:
GOOSE528 napísal:
PRESNE PRESNE! Predokolky vobec nedrzia v zakrutach. Berie im predok von. Ale bavorak ked vies s nim jazdit vykontrujes. Je to len o schopnostiach. A predokolky v kuse smykaju lebo sa pri rozbehu presunie vaha dozadu a odlahci sa predok. Neznasam to. Neviem sa poriadne rozbhnut na mokrom a to uz vobec nehovorim o krizovatke ked chcem rychlo vystartovat v lavo! Predokolka nema ziadne vyhody!!!


no pride mi to presne naopak to co ty pises:)
aspon vacsina ludi aj co jazdia/jazdili zadny nahon tak mi povedali ze ked mas predny nahon tak smyk skor zachranis aj ked nevies az tak dobre soferovat ako ked mas zadny, mozem potvrdit, aj ked predchadzajuci passat som si myslim rozumne ovladal, pri bawe sa mi stava ze ked su kolaje alebo mokro a bozechran kolaje vyjadzene tak dovi, nemozem ist rychlo, je to aj penumatikami: 225/245 ale aj zadnym nahonom, v zakrutach ma proste vozi, podotykam este ho nemam dlho, a v passate som sa klzal kedy som chcel, nebol problem to vyrovnat, kdezto tuna mi to pride o dost narocnejsie, ano je to aj rozdielom vo vykone, ale nemozem suhlasit proste s tym ze zadny nahon lahsie ukontrolujes ako predny...je rozdiel tlacit a tahat


goose ale nenapisal ze 'neviem az tak dobre soferovat' Obrázok
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
GOOSE
Príspevky: 3255
Registrovaný: 15.8.2007
Auto: BMW E34 525i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wilson's city

Piatok, 5. Októbra 2007, 13:36

BlackMW napísal:
barabas napísal:
GOOSE528 napísal:
PRESNE PRESNE! Predokolky vobec nedrzia v zakrutach. Berie im predok von. Ale bavorak ked vies s nim jazdit vykontrujes. Je to len o schopnostiach. A predokolky v kuse smykaju lebo sa pri rozbehu presunie vaha dozadu a odlahci sa predok. Neznasam to. Neviem sa poriadne rozbhnut na mokrom a to uz vobec nehovorim o krizovatke ked chcem rychlo vystartovat v lavo! Predokolka nema ziadne vyhody!!!


no pride mi to presne naopak to co ty pises:)
aspon vacsina ludi aj co jazdia/jazdili zadny nahon tak mi povedali ze ked mas predny nahon tak smyk skor zachranis aj ked nevies az tak dobre soferovat ako ked mas zadny, mozem potvrdit, aj ked predchadzajuci passat som si myslim rozumne ovladal, pri bawe sa mi stava ze ked su kolaje alebo mokro a bozechran kolaje vyjadzene tak dovi, nemozem ist rychlo, je to aj penumatikami: 225/245 ale aj zadnym nahonom, v zakrutach ma proste vozi, podotykam este ho nemam dlho, a v passate som sa klzal kedy som chcel, nebol problem to vyrovnat, kdezto tuna mi to pride o dost narocnejsie, ano je to aj rozdielom vo vykone, ale nemozem suhlasit proste s tym ze zadny nahon lahsie ukontrolujes ako predny...je rozdiel tlacit a tahat


goose ale nenapisal ze 'neviem az tak dobre soferovat' Obrázok


Teraz kto to nenapisal? On alebo ja? :D
BMW E34 M5 / BMW E34 525i / E36 316i coupe / Ex: BMW E34 535i, E39 2,8i individual, E36 318i, E30 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Piatok, 5. Októbra 2007, 13:43

GOOSE528 napísal:
Teraz kto to nenapisal? On alebo ja? :D


ty si nenapisal..
ze ludia co sa uz bicyklovali tvrdia ze ked sa ucis bicyklovat lahsie spadnes ako ked chodis peso neznamena
ze cely zivot budem padat, lebo ucit sa budem len chvilu..

samozrejme ked nevies tak zadny nahon je nebezpecnejsi ako predny,
ale pre toho kto vie je imho zadny nahon bezpecnejsi..
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
GOOSE
Príspevky: 3255
Registrovaný: 15.8.2007
Auto: BMW E34 525i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wilson's city

Piatok, 5. Októbra 2007, 14:01

BlackMW napísal:
GOOSE528 napísal:
Teraz kto to nenapisal? On alebo ja? :D


ty si nenapisal..
ze ludia co sa uz bicyklovali tvrdia ze ked sa ucis bicyklovat lahsie spadnes ako ked chodis peso neznamena
ze cely zivot budem padat, lebo ucit sa budem len chvilu..

samozrejme ked nevies tak zadny nahon je nebezpecnejsi ako predny,
ale pre toho kto vie je imho zadny nahon bezpecnejsi..


No ved toto som tvrdil aj ja. Nechapem ci ma doplnas alebo spochybnujes co som napisal :-k :shock:
BMW E34 M5 / BMW E34 525i / E36 316i coupe / Ex: BMW E34 535i, E39 2,8i individual, E36 318i, E30 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
Tubular
Príspevky: 449
Registrovaný: 20.2.2007
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Piatok, 5. Októbra 2007, 15:35

BlackMW napísal:
samozrejme ked nevies tak zadny nahon je nebezpecnejsi ako predny,
ale pre toho kto vie je imho zadny nahon bezpecnejsi..

suhlas, to iste si myslim aj ja, ten kto vie soferovat, preferuje zadokolku.
E46 3148Ci (1999)
 
Užívateľov profilový obrázok
Diablo
Príspevky: 2405
Registrovaný: 3.8.2006
Bydlisko: Ružomberok

Piatok, 5. Októbra 2007, 17:23

Predný náhon:
je pravda , že na prednom náhone máš väčší cit keď sa len tak pošmykuješ, resp. keď ti predné kolesá v zákrute jemne utekajú. Ale keď jazdíš na hrane a v zákrute to preženieš, tak letíš nekontrolovatelne zo zatáčky von a očami posúvaš zvodidlá o pár centi ďalej.Neostáva ti nić iné len s citom ubrať a čakať , že to skôr chytí stopu ako jebneš do zvodidiel, alebo v tom horšom prípade do protiidúceho auta. Niake točenie volantom nemá ani zmysel, iba to zhorší situáciu keď kolesá chytia stopu a ty máš vytočený plný rejd.V momente musíš hodiť rýchlu kontru ktorú keď preženieś , tak sa krútiš po ceste jak kolotoč.

Je komické keď v zime napadne prvý sneh a pred Tescom sa zíde banda Fábiákov a Honďákov a skúšajú sa točiť na ručnej, alebo bezhlavo dokolečka cúvať akože majú zadný náhon, ale pozeranie sa nich ma vie dobre pobaviť. Najmä keď to zručnou preženú a zotnú niaku značku.

Zadný náhon:

Ľudia čo nevedia jazdiť majú zo zadného náhonu mindráky a fóbie, z rečí čo počuli od ľudí, čo tiež nevedia jazdiť a ešte ani BMW poriadne nešoférovali.
Ten čo má niake športové ambície a športová jazda mu vyhovuje, sa na svoje prvé BMW teší jak jojo práve kôli zadnému náhonu. Samozrejme sú ľudia čo si BMW kupujú pre imidž, ale to je iná kategória.

Keď preženieš prejazd cez zákrutu na zadnom náhone a začne ťa točiť, stačí ubrať plyn a dať jemnú kontru(mnohokrát ani netreba) a všetko je v pohode.

Keď sa ti stane taká nepríjemná situácia, že vletíś do zatáčky o ktorej nevieš , že tam je ,a tvoja nájazdová rýchlosť je príliš velká a tudiž aj pri zatočených kolesách to moc netočí a ty letíš von, stačí rýchlo podradiť a dupnúť po plyne a rázom sa nedotáčavý šmyk zmení na pretáčavý, ktorý sa dá opäť kontorou pekne skorigovať. (samozrejme iba vtedy, keď si to všimneš skôr ako skončíš v poli)

Nehovoriac o tom, že pri zadnom náhone sa môžeš blbnúť do zblbnutia.
či už sú to efektné odjazdy bokom z križovatiek alebo driftíky v zákrutách.
Najväčšia fun prichádza v zime,keď aj BMW z malým výkonom je super náradie na driftovanie, točenie sa a pod zábavky.

Proste zo zadným náhonom je fun, ale ako prvé auto pre babu by som to určite nedoporučoval, aspoň nie bez DSC.

Z autámi ktoré sú vybavené DSC , dokáže aj v zime jazdiť ktokolvek pokial neni úplný dement.

A ďalším nesporným dôkazom, že zadný náhon je športovnejší než predokolka je: že všetky silné superšporty sa vyrábajú len zo zadným náhonom až na pár výnimiek, ktoré sú štvorkolky.
ola ola emtroáááá
 
Užívateľov profilový obrázok
barabas
Príspevky: 1410
Registrovaný: 29.5.2007
Kraj: Žilinský

Piatok, 5. Októbra 2007, 18:03

AMEN!
 
Užívateľov profilový obrázok
Tubular
Príspevky: 449
Registrovaný: 20.2.2007
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Piatok, 5. Októbra 2007, 18:23

Diablo napísal:
Je komické keď v zime napadne prvý sneh a pred Tescom sa zíde banda Fábiákov a Honďákov a skúšajú sa točiť na ručnej, alebo bezhlavo dokolečka cúvať akože majú zadný náhon, ale pozeranie sa nich ma vie dobre pobaviť.

na tom sa vzdy smejem. :lol:
E46 3148Ci (1999)
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Piatok, 5. Októbra 2007, 18:23

Perfektne povedane diablo!!! a toto:
Keď sa ti stane taká nepríjemná situácia, že vletíś do zatáčky o ktorej nevieš , že tam je ,a tvoja nájazdová rýchlosť je príliš velká a tudiž aj pri zatočených kolesách to moc netočí a ty letíš von, stačí rýchlo podradiť a dupnúť po plyne a rázom sa nedotáčavý šmyk zmení na pretáčavý, ktorý sa dá opäť kontorou pekne skorigovať. (samozrejme iba vtedy, keď si to všimneš skôr ako skončíš v poli)

som zazil na vlastnej kozi, stalo sa mi to druhy den co som kupil bawo, ale spravil som tu chybu ze som sa to snazil zrovnat ako na predokolke, teda som vyslapol spojku a cakal kym sa chytia predne kolesa, takze som skoncil napoly na krajnici (nastastie cesta plynulo prechadzala do travniku bez obrubnika, takze sa nic nestalo), mal som spravit to co hovoril diablo, len toto je najlepsie nacvicit niekde na volnej ploche, aby potom clovek v realnej situaci v premavke mal aspon trosku predstavu co robit. Totizto som sa dozvedel ze seriove E30 boli udajne kvoli bezpecnosti nastavene nedotacavo, M3 E30 to mala vyriesene tak, ze mcphersony mal 3krat vacsi zaklon (caster angle), takze pri najazde do zakruty sa predne kolesa zacali hrnut von zo zatacky neskor, toto chcem tiez nejak poriesit stelovatelnym hornym ulozenym mcphersonov...
 
Užívateľov profilový obrázok
Tubular
Príspevky: 449
Registrovaný: 20.2.2007
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Piatok, 5. Októbra 2007, 18:36

Diablo napísal:
A ďalším nesporným dôkazom, že zadný náhon je športovnejší než predokolka je: že všetky silné superšporty sa vyrábajú len zo zadným náhonom až na pár výnimiek, ktoré sú štvorkolky.

jj, chcel by som vidiet vykonny supersport, s prednym nahonom, neviem si predstavit ako by sa ten vykon preniesol na predne kolesa a co by to robilo v zatacke na mierne slapnutie plynu. :smile:

Inak super napisane Diablo, so vsetkym suhlasim. 8) :wink:
E46 3148Ci (1999)
 
Užívateľov profilový obrázok
barabas
Príspevky: 1410
Registrovaný: 29.5.2007
Kraj: Žilinský

Sobota, 6. Októbra 2007, 09:38

Tubular napísal:
Diablo napísal:
A ďalším nesporným dôkazom, že zadný náhon je športovnejší než predokolka je: že všetky silné superšporty sa vyrábajú len zo zadným náhonom až na pár výnimiek, ktoré sú štvorkolky.

jj, chcel by som vidiet vykonny supersport, s prednym nahonom, neviem si predstavit ako by sa ten vykon preniesol na predne kolesa a co by to robilo v zatacke na mierne slapnutie plynu. :smile:

Inak super napisane Diablo, so vsetkym suhlasim. 8) :wink:


pocul som taku teoriu ze prednokolky sa vyrabaju seriovo tak do 220, saab urobil aj 250, ale co som pozeral video, je to sranda a co som sa v tom vozil, to celkom uslo...
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Streda, 10. Októbra 2007, 16:53

Dovolil som si pouzit citaciu diablovho textu v boji proti FWD fanatikom na auto.sk :D .
 
Užívateľov profilový obrázok
Bodka
Príspevky: 340
Registrovaný: 28.4.2007
Auto: EX: E36 325TD
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava IV

Streda, 10. Októbra 2007, 18:49

Diablo: suhlasim. BMW som kupoval koli tomu, ze to je zadokolka a priznavam, pretoze som ho miloval od prveho pohladu :twisted: . Sice na mojom naftaku az tolko zabavy nieje, ale s trochou treningu sa da skoro vsetko (hlavne ked naprsi :wink: ).
Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 219 neregistrovaných