matoza napísal:ako ti zistili, ze to cidlo teploty pre RJ je vadne ? ja som bol na pocitac aj u kamarata aj v BMW v ZA, ale ako som spominal vyhodilo aktivnu chybu, ktora sa nedala ani vymazat - NASTAVIT OTACKY a neponuklo ani riesenie ! a ked som chcel radu v BMW i ked som nemalo zaplatil divali sa na mna ako na vraha . . . Inac aticko ide pekne ! Ale hlavne sa mi jednalo o to, ze ked som robil tu emisnu, tak mi povedal, aby som daval pozor na maximalne otacky, ze ten motor ma chip a mozem ho poskodit ! Ak by tam bol da sa to zistit vizualne - nejaka krabicka . . . ?
Podla toho čo pišeš maš rosipany regulator otačok v čerpadle. Znamená to to že maximalne otačky sa ti nezastavia na začiatku červeneho pola ale pokračuju dalej až do zblbnutia alebo až do poškodenia motora. Ak maš priliš vysoky volnobeh tak to bude pravdepodobne spôsobene zle nastavenou davkou pri volnobehu. Zmenou davky sa zmenia aj otačky a aj spotreba a tym padom aj dimivosť !!!! Dalšia vec ktora ovplyvnuje otačky volnobehu je spravne nastavenie oredvstreku a celeho rozvodu. Ja mam na mojom aute tiež čip a volnobežne otačky su v norme a aj maximalne otačky sa zastavia presne na začiatku červeneho pola. Na emiske sa ma mechanyk pital čo je spravene z motorom,lebo že to ma dymyvosť že by som prešiel aj keby bola max.hranica dymyvosti do 0.5 a povolená je tušim 1.9

.
PS:u tohoto motora nezistiš pohladom či je motor čipnutý. Da sa to zistiť len tak že sa povoziš na rovnakom aute.

Ešte som zabudol pripomenuť jednu zakladnu vec !!! ak je rosipany regulator otačok v čerpadle tak sa zvyši vnutorny tlak v čerpadle a začne z neho tiecť nafta !!! čo bol aj tvoj pripad
