... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

mmracing.sk
 
dodoIPD
Príspevky: 3614
Registrovaný: 21.4.2008
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 14:04

Tak neviem ako ty, ale podla mna ta Cee'd je vybavena totalka a tej X5 dokopy nic neni...
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6035
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 15:17

treba si uvedomit ze Ceed je PREDpredajna verzia...bohvie ci tam vobec boli airbagy funkcne! To auto este v podstate nema jazdit. Oficialny predaj sa zacina v Aprili.
Ked budeme na skoleni tak budeme mat o tom detailnejsie info :D potom Vam poviem :mrgreen:

BTW: pametate ked uvadzali prvehop ceeda na trh? Jedno auto necakane zhorelo...a teraz necakana havaria na aute ktore ete nema jazdit...
Za vsetkym hladajte marketing. Teraz su bude hovorit o nehode NOVEHO ceed a nie o uvedeni konkurencneho Hyundaia i30 :wink:
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
Užívateľov profilový obrázok
pepo286
Príspevky: 1428
Registrovaný: 13.6.2008
Bydlisko: Kosice

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 15:41

MuadDeeb napísal:

Mestska rychlost...
Len tak pre srandu, ako sa pocita rychlost ak predmet A ide 50km/h a narazi do stojaceho predmetu B a potom ako sa pocitaked predmet A iduci 50km/h narazi do oprotiiduceho pedmetu B iduceho 50km/h.

Myslim ze to uz take mestske rychlosti nie su.

.. pri autach to az tak uplne neplati .. presne ako v MythBusters dokazali .. ze celna zrazka dvoch aut 50 + 50 kmph .. je cca to iste ako naraz jedneho auta 50kmph do steny ..
E46 320D Touring 100kW (2001)
 
bruno75
Autor témy
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 15:47

Dogg88 napísal:
BTW: pametate ked uvadzali prvehop ceeda na trh? Jedno auto necakane zhorelo...a teraz necakana havaria na aute ktore ete nema jazdit...
Za vsetkym hladajte marketing. Teraz su bude hovorit o nehode NOVEHO ceed a nie o uvedeni konkurencneho Hyundaia i30 :wink:


zaujimavy pohlad, to o tom marketingu ma nenapadlo, ale asi na tom nieco bude a je to ucinne - nova Kia sa stretla s ovela silnejsim superom (BMW X5) a vysla z toho pre posadku najlepsie ako mohla (a este skoro zrusila BMW).... toto im posluzi lepsie ako vsetky 5* NCAP testy dokopy... :mrgreen:
uz mi je jasne, preco ten novinar (podla vlastnych slov) nebrzdil :mrgreen: :mrgreen: - nechce sa mi verit, ze mu ta X5 skrizila cestu tak, ze nestihol vobec reagovat
 
AlienZV
Príspevky: 506
Registrovaný: 13.9.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 16:56

Ja len dodám k tým plastovým blatníkom. Niele blatníky, ale aj kapota je z plastu...nemyslím, že je tým auto nebezpečnejšie, pretože aj plechové blatníky
sa pomrvia pri náraze. Dôležité je to, čo je pod blatníkmi. Výstuhy, deformačné zóny atď...ak sa mýlim opravte ma :bmwball:
 
auto111
Príspevky: 1689
Registrovaný: 30.1.2011
Kraj: Trnavský

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 17:14

dodoIPD napísal:
Tak neviem ako ty, ale podla mna ta Cee'd je vybavena totalka a tej X5 dokopy nic neni...


Presne, ked to trochu zjednodusim na X5 vymenia zaves kolesa, blatnik, naraznik, svetlo, sklo, airbagy - a auto je ako predtym. V podstate skladacka oproti Kii.
 
auto111
Príspevky: 1689
Registrovaný: 30.1.2011
Kraj: Trnavský

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 17:25

Le Gend napísal:
Toto nie je tak celkom pravda. Pretazenie posobiace na posadku nezavisi od hmotnosti auta, v ktorom posadka sedi.


Preco si to myslis ? Podla mna si sucastou auta (teda prenasaju sa na teba sily - pri prudkych spomaleniach), berieme ze auta isli podobnou (mestskou) rychlostou. Cize podstatna v tom pripade mala byt prave hmotnost auta.
 
bruno75
Autor témy
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 18:04

AlienZV napísal:
Ja len dodám k tým plastovým blatníkom. Niele blatníky, ale aj kapota je z plastu...nemyslím, že je tým auto nebezpečnejšie, pretože aj plechové blatníky
sa pomrvia pri náraze. Dôležité je to, čo je pod blatníkmi. Výstuhy, deformačné zóny atď...ak sa mýlim opravte ma :bmwball:

asi máš pravdu, ale nemôžem si pomôct - plast na mňa pôsobí lacným dojmom a nie je to dôstojné BMW, plastové blatníky som videl u Renaulta Clio a podobný verklov, u prémiovej značky som s tým akosi nepočítal :? - plech je plech, aj keď je samozrejme dôležitejšie čo je pod ním. na druhú stranu chápem, že je to asi nutné, kvôli znižovaniu hmotnosti...

auto111 napísal:
Preco si to myslis ? Podla mna si sucastou auta (teda prenasaju sa na teba sily - pri prudkych spomaleniach), berieme ze auta isli podobnou (mestskou) rychlostou. Cize podstatna v tom pripade mala byt prave hmotnost auta.


Dovolím si s tebou nesúhlasiť, podľa tvojej teórie by asi žiadny vodič kamióna nemal šancu prežiť, pretože by na neho pôsobili obrovské sily vyvolané hmotou vozidla. Myslím, že pri náhlom spomalení (náraze) na teba pôsobí akurát tvoja vlastná hmotnosť a si vrhnutý proti pásom (ak nie si pripútaný, tak proti volantu) silou rovnajúcou sa súčinom tvojej hmotnosti a tiažového zrýchlenia (resp. spomalenia = G), proste znášaš iba g-násobok svojej hmotnosti - ak by do toho vstúpila aj hmotnosť auta, bol by si na palacinku.... :mrgreen:
Hmotnosť auta má vplyv len na zotrvačnosť a silu pôsobiacu na prekážku do ktorej si narazil, preto ťažká X5 ostala stáť na mieste a menšia Kia sa otočila okolo svojej osi.
Naviac ja si stále myslím, že X5 v okamihu nárazu takmer stála alebo išla veľmi pomaly (podľa fotiek odbočovala na relatívne úzku cestu a robila 90° zákrutu - neviem si predstaviť, že by šla 50) a Kia do je narazila rýchosťou 40-50. Preto stále celkom nerozumiem tým airbagom - tá Kia musela X5 trafiť na dosť blbé miesto...
 
auto111
Príspevky: 1689
Registrovaný: 30.1.2011
Kraj: Trnavský

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 18:54

bruno75 napísal:
asi máš pravdu, ale nemôžem si pomôct - plast na mňa pôsobí lacným dojmom a nie je to dôstojné BMW, plastové blatníky som videl u Renaulta Clio a podobný verklov, u prémiovej značky som s tým akosi nepočítal :? - plech je plech, aj keď je samozrejme dôležitejšie čo je pod ním. na druhú stranu chápem, že je to asi nutné, kvôli znižovaniu hmotnosti...



Dovolím si s tebou nesúhlasiť, podľa tvojej teórie by asi žiadny vodič kamióna nemal šancu prežiť, pretože by na neho pôsobili obrovské sily vyvolané hmotou vozidla. Myslím, že pri náhlom spomalení (náraze) na teba pôsobí akurát tvoja vlastná hmotnosť a si vrhnutý proti pásom (ak nie si pripútaný, tak proti volantu) silou rovnajúcou sa súčinom tvojej hmotnosti a tiažového zrýchlenia (resp. spomalenia = G), proste znášaš iba g-násobok svojej hmotnosti - ak by do toho vstúpila aj hmotnosť auta, bol by si na palacinku.... :mrgreen:
Hmotnosť auta má vplyv len na zotrvačnosť a silu pôsobiacu na prekážku do ktorej si narazil, preto ťažká X5 ostala stáť na mieste a menšia Kia sa otočila okolo svojej osi.
Naviac ja si stále myslím, že X5 v okamihu nárazu takmer stála alebo išla veľmi pomaly (podľa fotiek odbočovala na relatívne úzku cestu a robila 90° zákrutu - neviem si predstaviť, že by šla 50) a Kia do je narazila rýchosťou 40-50. Preto stále celkom nerozumiem tým airbagom - tá Kia musela X5 trafiť na dosť blbé miesto...


Zasa nesuhlasim ja - pri autach, kamionoch na teba nebudu posobit smrtelne G kedze posobi kombinacia hmotnosti a rychlosti. A kombinacia oboch nikde v realnej cestnej premavke nebude tak velka aby ta len G doslova rozdrvilo. Ked vedia v pohode prezit piloti stihaciek (kde posobia onakvejsie G) bez zraneni tak vodic v aute/kamione to G prezit MUSI.

Este je moznost ze X5 pohltila vsetku energiu narazu (tazke auto) kym Kia vydala cast energie narazu tym ze ju otocilo (lahke auto). Cize podla toho vyhodnotil naraz bezp. system a ne/vystrelil airbagy.
 
Užívateľov profilový obrázok
drumx
Príspevky: 293
Registrovaný: 6.2.2011
Auto: BMW e36 m43
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Považská Bystrica

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 18:57

Ja by som bol rad keby mam blatniky, prahy a kapotu z pevneho plastu. Aspon by to tak nehrdzavelo. :mrgreen:
Príbeh môjho auta. _____ [size=140][b]
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 19:27

kia ceed facelift tiez teraz odlahcila dvere bo vnutry vymenila plech za plast :D
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 19:46

bruno75 - ale cosi tam hra aj hmotnost auta ale nemyslim hmotnost auta v ktorom sa vezes ale to do ktoreho naburas...
predstav si ze sa stretnu dve rovnake auta..cize zo 100 na 0 to das za 0sekundy(len priklad)..ale ked napalis do protiiduceho kamionu tak das za 0sekund nie zo 100 na 0 ale zo 100 na -40 :mrgreen: lebo proste ta prevalcuje a bude ta trochen tlacit ak kdesi nevyletis..cize to pretazenie bude o kusok vacsie ako v pripade prvom :)))
mozno sa mylim :D
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11636
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Streda, 7. Marca 2012, 19:53

moj maly odhad - tej X5 prdli bagy pretoze Kia mu trafila svetlo a pocul som, [cital, vyvestil :mrgreen: ], ze cidla bagov su vo svetlach :)
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
MuadDeeb
Príspevky: 948
Registrovaný: 12.12.2008
Auto: EX: E46 320dT 2005
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Štvrtok, 8. Marca 2012, 07:58

Dve poznamky:

K tomu G - kopec smrtelnych urazov je aj pri vysokej rychlosti aj ked niekde narazis a tvoja telesna schranka je neporusena. Ale pri vysokom pretazeni a hybnosti aku mas sa lahko moze stat ze ti odtrhne pecen, slezinu alebo nejake ine vnutorne organy.

Nema nahodou BMW taku vychytavku ktora je niekde pri zadnych sedackach a pri prudkom naraze sa spusti?
We ride together, we die together - Bad Boys For Life
Ford Escape 3,0 V6 XLT Limited
 
bruno75
Autor témy
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Crash test - E70 X5 vs. new Kia Cee'd

Štvrtok, 8. Marca 2012, 09:33

auto111 napísal:

Zasa nesuhlasim ja - pri autach, kamionoch na teba nebudu posobit smrtelne G kedze posobi kombinacia hmotnosti a rychlosti. A kombinacia oboch nikde v realnej cestnej premavke nebude tak velka aby ta len G doslova rozdrvilo. Ked vedia v pohode prezit piloti stihaciek (kde posobia onakvejsie G) bez zraneni tak vodic v aute/kamione to G prezit MUSI.

Este je moznost ze X5 pohltila vsetku energiu narazu (tazke auto) kym Kia vydala cast energie narazu tym ze ju otocilo (lahke auto). Cize podla toho vyhodnotil naraz bezp. system a ne/vystrelil airbagy.


neviem, co si mal na zakladke z fyziky, ale mas v tom asi trochu hokej :mrgreen: ludske telo je schopne momentovo prezit tusim pretazenie viac ako 20 G, v stihackach nejde o to, ze by ta pretazenie fyzicky poskodilo (rozdrvilo), ale o to, ze pri prevadzani obratov v lietadle na telo posobia sily pretazenia dlhsie ako ten moment a v ich dosledku dochodza k odkrveniu (pozitivne G), resp. nadmernému prekrveniu (negativne G) mozgu a naslednej strate vedomia pilota (blackout). Viem z vlastnej skusenosti, ze aj "blbe" 4 G posobiace viac ako 5 s vie celkom "pobavit". Porovnavat let v stihacke a naraz v aute mi pripada trochu od veci....
Neviem to presne vypocitať, ale myslim, ze ak by auto (teoreticky) narazilo v 100 do muru (spomalenie 100 -> 0 v zlomku sekundy) posobia na telo vacsie G nez na pilota v akejkolvek stihacke a tiez si myslim, ze z hladiska posobenia sil pretazenia je jedno, ci do toho muru narazis v aute alebo na kolobezke (za predpokladu, ze ide o rovnaku rychlost). Ako spravne napisal MuaDeeb pretazenie telo nezozdrvi, ale zvacsa smrtelne poskodi vnutormne organy - to s tou placinkou bol iba prehnany priklad.

MuaDeeb: Coze to ma pri tych zadnych sedackach spustit? :shock:

johnyfly1: Mas asi pravdu s tym pretazenim, aj ked myslim, ze v opisanom priklade to uz bude asi jedno - ci das proti kamionu v malom aute zo 100 na 0 alebo zo 100 na -40 uz bude posadke uplne fuk.... :? :-({|=

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 241 neregistrovaných