... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK
auto111 napísal:"Hlavne aby som JA prezila"
Tak "toto" zbavit svojpravnosti a sup s tym do domu dochodcov (aj ked to vyznie kruto).
Slovenská republika zákazom evidencie určitých
dovezených ojazdených vozidiel a vyžadovaním technických kontrol pred ich opätovným
prihlásením (zapísaním) do evidencie vozidiel v SR bez toho, aby táto podmienka rovnako
platila aj pre domáce vozidlá za rovnakých okolností, porušuje svoje povinnosti z článkov 28
a 30 Zmluvy o založení Európskeho spoločenstva (nedovolené obmedzenia voľného pohybu
tovaru).
Od začiatku roku 2008 (1. januára) sa prihlasovanie a registrácia individuálne dovezených áut zjednodušili. Európska únia totiž usúdila, že dovtedajšie prebyrokratizované posudzovanie oproti iným členským štátom bolo diskriminujúce.
Až pod hrozbou výstrahy
K prvému zrušeniu reštrikčných poplatkov za niekdajšie schvaľovanie technickej spôsobilosti (čo dovozcu mohlo v závislosti od veku ojazdeného auta vyjsť od 10 000 do 50 000 Sk (331,94 - 1659,70 €)) došlo k 1. marcu 2005. Ale ani táto čiastočná úprava nezodpovedala predstavám EÚ o voľnom pohybe tovarov vo svojich členských štátoch. Preto nás pod hrozbou sankcií konečne donútili aj legislatívne tento handicap oproti ostatným štátom EÚ ostrániť. Keďže sme neakceptovali ani formálne oznámenia o výhradách Európskej komisie z júla 2007, koncom augusta SR stihla výhrada EK: ak do dvoch mesiacov neuskutočníme kroky vedúce k náprave, Slovenskej republike by hrozilo podanie žaloby na Súdny dvor Európskych spoločenstiev.
Ako sa uvádza v dôvodovej správe novely zíkona o pozemných komunikáciách, podľa Európskej komisie postupovala Slovenská republika nad rámec svojich povinností, keď pri dovoze ojazdených áut zo zahraničia ich podmieňovala navyše ešte i súladom s typovým schválením ES, zatiaľ čo podobné domáce vozidlá mohli byť do evidencie kedykoľvek prihlásené napríklad pri prehlasovaní na nového majiteľa. A to aj v prípadoch, keď nespĺňali normy ustanovené pre dovezené vozidlá. EK sa tiež nepáčila povinnosť absolvovať pred schválením osobitnú technickú a emisnú kontrolu vozidla a to v v prípadoch, ak dovezené vozidlo prešlo identickými kontrolami v štáte, kde bolo pôvodne prihlásené a malo platný protokol o STK a emisnej kontrole.
Certifikát konformity (COC) sa nevyžaduje
vreco napísal:za 8rokov sa ešte nevyriešila tá žaloba? alebo ako nakoniec dopadlo to Poľsko?