... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
bladko
Príspevky: 38
Registrovaný: 1.3.2011
Auto: BMW 330 xd
Kraj: Trenčiansky

Re: LPG vs Diesel

Streda, 9. Marca 2011, 10:58

no ja som mal 2L kompresor benzin/LPG a po 3 rokoch jazdenia (160 000 Km ) mozem skonstatovat ze LPG a Ropak su narovnako vzhladom pomer cena jazdy/ udrzba

LPG- start aj tak na benzine prepnutie az po zahriati motora nad 40stupnov ak ti prepne hned iba u novych sistemoch tak mas vyhrane na kratke vzdialenosti to moc neni nakolko cca po 20 000Km uz to bude pytat servis bo sa v aute zadusis
:wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: LPG vs Diesel

Streda, 9. Marca 2011, 11:43

tie commonrail vstreky tiež nie sú nejak extra drahé ako tu bolo písané repas okolo 100€, a neodídu všetky naraz, takže po jednom ich postupne zrepasuješ a potom jazdíš ďalších 200tis. vysmiaty, z tých 18km aj tak prvých pár km prejdeš na benzíne kým sa voda trochu neohreje, a kvalita nafty nie je nejak extra zlá na slovensku, v technickom okienku je rozbor toho čo sa predáva u nás a podľa toho keď tankuješ klasickú naftu na bežných pumpách a nie nejaké noname shity tak bude všetko v poriadku
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
LOKI
Príspevky: 2150
Registrovaný: 28.11.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg

Re: LPG vs Diesel

Streda, 9. Marca 2011, 12:52

nechapem co riesite prepnutie LPG na benzin ,,AŽ,, ked sa motor zohreje na 40C....v zime ked je -7 sa mi motor zohrial na tu hodnotu za 6 minut = cca 6km, teraz ked je +4C za 2min=2km....a ked do roboty mate aspon 7km, tak vacsinu casu idete na LPG tak načo to riešite :-k
20” T3LR 441HP EX: 24” OIVFL, 16” GLC 250, 13” Touareg 245HP, 03” BMW Z4 192 HP, 05” E90 325i, 05" E91 325xi,10" BMW Z4 23i 205HP, 06" Porsche Carrera 911 4S 3.8L 355HP, 09" BMW X6 35i 306HP, 14" BMW M4 431HP, 09" BMW M3 420HP, 03" BMW E39 525i 192HP pribeh, 05" BMW E61 530D 260HP pribeh,05" BMW E90 330i 258HP pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
matyson
Príspevky: 1702
Registrovaný: 17.3.2009
Auto: e84 X1
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Prievidza

Re: LPG vs Diesel

Streda, 9. Marca 2011, 13:21

sopeko napísal:
nechapem co riesite prepnutie LPG na benzin ,,AŽ,, ked sa motor zohreje na 40C....v zime ked je -7 sa mi motor zohrial na tu hodnotu za 6 minut = cca 6km, teraz ked je +4C za 2min=2km....a ked do roboty mate aspon 7km, tak vacsinu casu idete na LPG tak načo to riešite :-k

Napr.Ja som to nevedel o tej teplote,myslel som že LPG ide hneť po štarte,zas som o niečo mudrejsí:-)
 
Užívateľov profilový obrázok
bladko
Príspevky: 38
Registrovaný: 1.3.2011
Auto: BMW 330 xd
Kraj: Trenčiansky

Re: LPG vs Diesel

Streda, 9. Marca 2011, 14:32

matyson napísal:
Napr.Ja som to nevedel o tej teplote,myslel som že LPG ide hneť po štarte,zas som o niečo mudrejsí:-)

niektore idu par sekund po starte ale to su komplety okolo 1300-1500 Eur + zapis do technicaku.
 
Užívateľov profilový obrázok
mys_iak
Príspevky: 3303
Registrovaný: 14.3.2009
Auto: Bmw F31 316d
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: SG, Schweiz

Re: LPG vs Diesel

Streda, 9. Marca 2011, 14:51

par sekund po starte urcite nie... neprepina to uz len s toho dovodu lebo by lplyn zamrzol v zmiesavaci (splynovac) cize treba mu nejakych 30°C mne to prepina podla teploty... v lete mi to prepina asi tak kym vijdem s parkoviska a v zime okolo -10 °C ak je tak asi prve 1-2km max... ale to vtedy aj naftak zerie okolo 8,5L
ako pisu vsetci je to dost podobne naftak a LPG... su aj vyhody aj nevyhody :)
Bmw F31 316dAT
ex: e61 530iA+LPG
e36 320Ci+LPG
e39 530dAT
e46 320dT
e91 320d
 
Užívateľov profilový obrázok
zacho_TT
Príspevky: 103
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: 320Ci
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: LPG vs Diesel

Streda, 9. Marca 2011, 15:29

tak pridam ja moje skusenosti mam sekvencne lpg zapisane v tp, mam 320ci m54 motor po meste to zralo okolo 13litrov, neviem co tomu je ked jazdim na plyn motor si nevie udrzat otacky na volnobehu, skape ked nepridavam, na e46 fore malo tiez viac ludi tento problem, a asi tak tri tyzdne dozadu mi lpg vypovedalo sluzbu nachvilku sa prepne na plyn a potom zacne protestovat a musim to vypnut,
v trnavskom kraji nerobi niekto diagnostiku lpg?
len tak mimochodom neviem ci mi to sposobilo lpg ale bol som na diagnostike a snimac vyfukovej vacky to ma pravdepodobne zasebou.
///M
 
dodoIPD
Príspevky: 3614
Registrovaný: 21.4.2008
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: LPG vs Diesel

Streda, 9. Marca 2011, 17:36

nekur a pojde ti to ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
zacho_TT
Príspevky: 103
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: 320Ci
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: LPG vs Diesel

Streda, 9. Marca 2011, 18:00

vyskusam
///M
 
Užívateľov profilový obrázok
BlackMW
BMW Waffenschmiede Pressburg
Príspevky: 3509
Registrovaný: 21.5.2007
Auto: E38
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: LPG vs Diesel

Streda, 9. Marca 2011, 18:15

zacho_TT napísal:
tak pridam ja moje skusenosti mam sekvencne lpg zapisane v tp, mam 320ci m54 motor po meste to zralo okolo 13litrov, neviem co tomu je ked jazdim na plyn motor si nevie udrzat otacky na volnobehu, skape ked nepridavam, na e46 fore malo tiez viac ludi tento problem, a asi tak tri tyzdne dozadu mi lpg vypovedalo sluzbu nachvilku sa prepne na plyn a potom zacne protestovat a musim to vypnut,
v trnavskom kraji nerobi niekto diagnostiku lpg?
len tak mimochodom neviem ci mi to sposobilo lpg ale bol som na diagnostike a snimac vyfukovej vacky to ma pravdepodobne zasebou.


ak to skapina ked nepridavas, je to bud zle nakalibrovane alebo bezna zavada s falosnym vzduchom (vaha, netesnost okolo sania).
ak ti to prepina s5, alebo trha, mas problem s vyhrievanim reduktora - napr. vadny termostat, zavzdusneny system atd.
snimac vacky nevie co spalujes v motore, nemyslim ze to ma ako suvisiet..

po starte sa prepina podla nastavenia teploty, napr. pri 30 stupnov v lete ca do 500 metrov, pri nule asi po 1 km a pri -15 do 2 km..
same shit, different day..
There's no replacement for displacement..
Aké krásne ticho by bolo na svete, keby ľudia hovorili len to, čo vedia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo
Príspevky: 653
Registrovaný: 14.6.2009
Auto: e36 328iA LPG
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: LPG vs Diesel

Streda, 9. Marca 2011, 20:22

bladko napísal:
niektore idu par sekund po starte ale to su komplety okolo 1300-1500 Eur + zapis do technicaku.

to je blbost, vsetko zavisi od konkretneho nastavenia, u kazdeho systemu LPG sa da pomocou pocitaca/LPG diagnostiky/ nastavit teplota pripadne aj otacky, pri ktorych to prepne do LPG. Ja mam cisto benzostart - teda na teplote nezalezi(mam ju nastavenu na 0stupnov) a do lpg prepne akonahle otacky stupnu nad 1000rpm(ale da sa to nastavit lubovolne aj na menej a to ze to moze zamrznut nerieste, ja v chladnom pocasi startujem dialkovo a necham auto zohriat na mieste)....
 
hrs
Príspevky: 179
Registrovaný: 15.10.2007

Re: LPG vs Diesel

Štvrtok, 10. Marca 2011, 09:49

Bezpecnost LPG systemu je vyssi ako u systemu benzin, alebo diesel. Bavim sa o splynovacoch sekvencnych. Kazda jedna nadrz ma tlakovu ochranu. Vsetko je to na elektromagnetoch. Akonahle vyhodnoti jednotka vacsi prietok plynu ako ma, uzatvara cely system a splynovac vypne. Cize unik plynu, vybuch, alebo podobne nehrozi. Videl som auto a nie jedno naburane zozadu s bombou namiesto rezervy, stlacena pomaly na polovicku a nic nevybuchlo. A dalsia vec, ked ide auto nahovno na bezin, v zivote nepojde dobre ani na LPG. Jednoznacne LPG ako diesel. Kolko krat sa tu riesi pokazeny diesel a pokazeny benzin/LPG. Naklady su uplne inde. A ake prehliadky LPG? STK a EK kazde 2 roky a vybavene, bezny servis ako kazde ine auto. A ako skodi plyn motoru? Kde zijes? V roku 86? Nove sekvencne vstrekovania maju aditívum na domazávanie sediel ventilov, cize suchost plynu je eliminovana. Rozober motor co chodi na plyn a motor na benzin, ktory z nich bude zadechtovany a zadrbany jak hovado? Mozme hadat. To ze auto smrdi nadmerne plynom je jeho zle nastavenie alebo zanedbany servis. Je ale pravda, ze vacsiu usporu na palive mas na vacsom obsahu motora pri prestavbe na LPG.
BMW E34 535i "91
BMW E60 530dA "05
 
mex.x
Príspevky: 21
Registrovaný: 7.9.2010
Kraj: Trnavský

Re: LPG vs Diesel

Štvrtok, 10. Marca 2011, 16:12

hrs napísal:
Bezpecnost LPG systemu je vyssi ako u systemu benzin, alebo diesel. Bavim sa o splynovacoch sekvencnych. Kazda jedna nadrz ma tlakovu ochranu. Vsetko je to na elektromagnetoch. Akonahle vyhodnoti jednotka vacsi prietok plynu ako ma, uzatvara cely system a splynovac vypne. Cize unik plynu, vybuch, alebo podobne nehrozi. Videl som auto a nie jedno naburane zozadu s bombou namiesto rezervy, stlacena pomaly na polovicku a nic nevybuchlo. A dalsia vec, ked ide auto nahovno na bezin, v zivote nepojde dobre ani na LPG. Jednoznacne LPG ako diesel. Kolko krat sa tu riesi pokazeny diesel a pokazeny benzin/LPG. Naklady su uplne inde. A ake prehliadky LPG? STK a EK kazde 2 roky a vybavene, bezny servis ako kazde ine auto. A ako skodi plyn motoru? Kde zijes? V roku 86? Nove sekvencne vstrekovania maju aditívum na domazávanie sediel ventilov, cize suchost plynu je eliminovana. Rozober motor co chodi na plyn a motor na benzin, ktory z nich bude zadechtovany a zadrbany jak hovado? Mozme hadat. To ze auto smrdi nadmerne plynom je jeho zle nastavenie alebo zanedbany servis. Je ale pravda, ze vacsiu usporu na palive mas na vacsom obsahu motora pri prestavbe na LPG.

=D> lepšie by som to nepovedal
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: LPG vs Diesel

Štvrtok, 10. Marca 2011, 23:27

hrs napísal:
Kolko krat sa tu riesi pokazeny diesel a pokazeny benzin/LPG

tak ale to je trosku zavadzajuci argument..

ad1 dost velka cast "diesel" problemov su stare TDS a pod., ktore naozaj spolahlivostou na tom boli horsie, commonraily maju iba standard turbo+vstreky+cerpadlo..
ad2 kolko je tu dieslov a kolko aut na plyn? a prave preto sa vacsinou ani neoplati sem pisat, ak ma niekto nejaky problem s plynom, lebo mu aj tak nebude vediet nikto nic poradit, jedine tak chod sa tam ci hentam opytat, tam to robia...

to ze je tu milion topicov o diesloch a ani jeden o LPG neznamena ze su diesle napicu a LPG sa nekazi ;) mne osobne stacilo prejst si topic o plyne na cz klube a urobil som si mienku
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
MuadDeeb
Príspevky: 948
Registrovaný: 12.12.2008
Auto: EX: E46 320dT 2005
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: LPG vs Diesel

Piatok, 11. Marca 2011, 07:56

Je to tu vecna debata, aj tak si clovek musi vybrat sam.

Len ta trosku poopravim s tym, ze plyn je bezpecnejsi ako diesel. Porovnaj si prosim zapalnu teplotu (resp. vsetky fyzikalne javy, ktore do toho vstupuju) plynu a nafty.

O kolko vacsiu sancu mas, ze sa ti vznieti nafta ked ti cez nadrz prejdu zvodidla ako ked ti prerazi nadrz plynu? (Nejdem tu samozrejme rozoberat ze co keby atd., uvadzam len extrem)
We ride together, we die together - Bad Boys For Life
Ford Escape 3,0 V6 XLT Limited

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných