... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: BMW rady 3 Compact.

Streda, 3. Júla 2013, 07:49

ja by som to zhrnul takto, cim menej dveri tym menej starosti, keby E46 compact mal predok z coupe, dvere z coupe a aj coupe interier + by mal zadok taky aky ma je to pre mna najpraktickejsie sikovne auto ale kedze je z predu megaskarede sa mi nepaci... co sa tyka paktickosti zatial som v nom previezol vsetko co som chcel a na 325ti spotreba 7 litrov tzn spokojnost ale ak by mi ho niekto vymenil co len za 318ci tak ho vymenim :D
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: BMW rady 3 Compact.

Pondelok, 8. Júla 2013, 10:34

Compact je asi najpraktickejsia karosarska verzia. Vnutri je vela miesta a navyse je to hatchback, takze cez 3-tie dvere nalozis aj chladnicku, ked sklopis sedadla. To do sedanu ani coupe nenalozis, ani keby si sa posral. A oproti touringu je trochu mensi a zas chlapci, ked uz kydate na vyzor compactu, tak si to porovnajte s vyzorom e36 touring (e46 touring vyzera schopne, ale e36 touring je dost skaredy pohrebak, podobne ako e39 touring).
Mal som e36 compact 316i M43, pozri si moj pribeh v podpise, su tam aj fotky z Mnichova hned na 1. strane. Na to auto kydaju ludia, ktori ho nemali. To auto som kupil tesne predtym, ako sa nam narodil syn (ukradli nam auto, tak som musel rychlo nieco kupit a nelutujem to) a mozes sa opytat mojej manzelky, ako s nim bola spokojna po tejto stranke. Vzadu maleho kojila a prebalovala, najlepsie to bolo, ked vonku prsalo, tak si len vyklopila jedno sedadlo dopredu a vzadu maleho prebalila pri zatvorenych dverach, to mi ukaz ako nieco take spravis v sedane alebo touringu, tam musis mat otvorene dvere a prsi Ti na chrbat...ja som s s tym autom bol nadmieru spokojny, predaval som ho len z dovodu, ze to bolo uz dost stare auto a presiel som na e39 sedan...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Sd108
Príspevky: 163
Registrovaný: 7.3.2010
Auto: BMW X3 E83 3.0
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW rady 3 Compact.

Pondelok, 8. Júla 2013, 12:16

my uz dlhsie zvazujeme, ake auto porieeime ako druhe, hlavne pre manzelku. zijeme v Rakusku v horach a ona nema ako urobit nakupy, coskoro bude potrebovat auto aj kvoli praci. navyse ja pouzivam svoje firemne auto na SK znackach, co moze byt problem, nakolko podla rakuskych zakonov, je treba auto prihlasit po prvommesiaci na znacky rakuske. takze chceme to auto na rakuskych znackach, kupit ho v AT a pouzivat to na osobne ucely. povodne chcela zena kabrio a aj preto som tu uz raz nacal take vlakno, ale potom, ze ona chce nieco male. na druhej strane si vzdy velmi pochvalovala nasho predch. bavoraka e36 323i, tak som zacal pokukovat po kompaktoch.
len sa stale neviem rozhodnut, po tej 323ke a pri mojom sucasnom Cherokee 3.7 V6 do 316i velmi ist nechcem, sme v kopcoch a bojim sa, ze to bude priliz slabe. tiez to auto chcem pouzivat na obcasne rychle presuny na sk a spat. kazdopadne mi z toho najlepsie vychadza bud E36 323ti, alebo E46 318ti 105kW, ci dokonca 325ti.
CO hovorite na tu 318tku? ako je to z kazovostou tych N42 motorov? AK by som siel do tohto, rocna poistka by vychadzala "len" na 1150€ v AT. Pri 323ke uz okolo 1400 a 325ke aj cez 1500€ co je dost :( Tiez spotreba v kopcoch na tych 6hrncoch asi nebude mala... Na druhej strane mam osobnu skusenost so splahlivostou 323ky aj financnou nenarocnostou co sa tyka oprav.
A co vravite na compact 320diesel? nemam rad smrad dizla ani jeho hrozny zvuk, mozno by to ale v nasich kopcoch bolo najpraktickejsie. pri tych 110kW tiez poistka bude niekde okolo1250-1300€/rok. AKo je to s ich spolahlivostou? DIk za cenne rady!
Igor
Dodge Durango 5.7 Limited Hemi LPG + Jeep Cherokee Limited V6 3.7 LPG + e83 X3 3.0 LPG
ex:
e46 320td, e84 X1 18d, Jeep Grand Cherokee WH 3.7, Jeep Cherokee Sport KK V6 3.7, e46 325ti, e36 323i, Fiat Stilo MWJTD, Fiat Fiorino, Mitsubishi L300, Lada Niva, Skoda Fabia HTP, Skoda Felicia
 
Užívateľov profilový obrázok
jozko2828
Príspevky: 1059
Registrovaný: 22.3.2012
Auto: BMW E46 Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: BMW rady 3 Compact.

Piatok, 19. Júla 2013, 21:08

ak je to pre manželku tak ti stačí 316 / 318 ti... 6valec nevyužiješ... Kazovosť motora - to ti nikto neporadí lebo záleží od predchádzajúceho majiteľa... (či menil pravidelne veci, ako mu nakladal atd)... N42 - ako bolo spomenuté je to trocha iný typ motora ale ja som problém nemal takže neviem. Diely na výmenu sú klasika kedže Compact má nápravu ako sedan.
Inak rozmýšlal by som skôr nad E46tkou ako E36tkou a hovorím kludne pre manželku stačí aj 316tka... je to 1,8l motor (pozor na značenie - 316ti - je 1,8l a nie 1,6l [-X ) .. čo sa týka či diesel / benzín... skôr som za benzín. :thumbup:
Každopádne pre mňa kompakt bolo skvelé auto, praktické, svižné a hlavne jedinečné lebo vidieť kompakta v meste je fakt ojedinelé. Ak by si ho zohnal ešte v nejakej netradičnej farbe (biela, pistáciová) prípadne v individuál verzii ... tak ti ho tu oslintajú aj tí čo tvrdia že kompak je škaredé auto... 8)
Veľa šťastia pri výbere ... ak by si potreboval poradiť tak píš PM
H&R Cup kit and sway bars / Strongflex red and Powerflex / ALPINA rims / Brakes Zimmermann Sport / Custom Strut Bars ALPINA / JaFer Exhaust System / ALPINA packet / Individual Wood Trim / Diff 3.73:1
 
Sd108
Príspevky: 163
Registrovaný: 7.3.2010
Auto: BMW X3 E83 3.0
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW rady 3 Compact.

Sobota, 20. Júla 2013, 09:07

jozko, dik za odpoved
no, aj ked to je pre zenu, moja zena je dcera autickara a moja zena :) cize ona Ti povie, aky je rozdiel medzi jazdou na predokolke a zadokolke, preco radsej 6valec ako 4valec. ako som pisal, predtym sme mali 323i a s nim bola spokojna, takze nechcem ist velmi vykonovo dole, navyse zijeme v nadmorskej vyske 1350m a kazdy den jazdime po serpentinach zo 700m. dizel tu taha ako ma, ale maoobjemove benziny nevladzu :( s tou 323kou to nejak slo, ale tiez len za cenu neustaleho kvaltovania medzi 2kou a 3kou. ja do dizla pravdupovediac velmi nechcem, lebo podla mna to je motor do traktora, ale asi by bol najpraktickejsi. No po dlhom studiu sa cim dalej tym viac priklanam k 325ti a hodit to na LPG, aby boli nizsie naklady na palivo. 323ti je predsa len starsia konstrukcia a navyse som aktualne zistil, ze poistka vyjde na 323ti vyssia ako na 325ti. nechapem preco, ale je to tak. Navyse so 6valcom uz mam nejaku skusenost a co som cital tu na klube, je dost ludi, ktori mali a maju problemy s N42 motormi. a to su oba 316ti ci 318ti :( inac by som uvazoval aj o 318ti, to by nam asi aj stacilo.
Trebars Ganco1 chcel predat svojho pekneho tatosa, a aj som pravdupovediac uvazoval, vyzera to auto pekne, ale ma uz dlhu dobu problem, na ktory nevie prist. http://www.bmwklub.sk/bmw3-e46/e46-316ti-problemovy-studeny-start-vypis-diagnostiky-t51124.html Ja si nieco take tu v Rakusku nebudem moct dovolit, lebo tu nemam zakladnu chlapcov, ktori mi pomozu a nehat do servisu znamena od 50 do 70€ na hodinu len taky fukot. Myslim, ze je vseobecne zname a mam osobnu skusenost, ze 6valce od BMW su dost spolahlive. A obcasny servis urobim na neho aj na SK.
Viac by ma zaujimal nazor, resp priama skusenost s tymi dizlami. MUsim o tom postudovat viac, mal by tam byt motor M47 D20 TU, ktory najdem aj v inych, tak skusim pohladat tu na klube nieco o nom. Este raz dik za reakciu
Dodge Durango 5.7 Limited Hemi LPG + Jeep Cherokee Limited V6 3.7 LPG + e83 X3 3.0 LPG
ex:
e46 320td, e84 X1 18d, Jeep Grand Cherokee WH 3.7, Jeep Cherokee Sport KK V6 3.7, e46 325ti, e36 323i, Fiat Stilo MWJTD, Fiat Fiorino, Mitsubishi L300, Lada Niva, Skoda Fabia HTP, Skoda Felicia
 
Užívateľov profilový obrázok
jozko2828
Príspevky: 1059
Registrovaný: 22.3.2012
Auto: BMW E46 Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: BMW rady 3 Compact.

Nedeľa, 21. Júla 2013, 13:25

ak je to takto potom sa mrkni na 325ti kompakta... Nechcem ti nasilu tvrdiť že N42 je super (aj ked som ho sám mal a išiel v pohode). Kompakta by som bral radšej benzín ako diesel a áno prerobil by som ho na LPG aby si mal v pohode spotrebu. Inak to že Ganco má problém nemôže byť pre teba merítko lebo to ti naozaj nájdem hocijakého uživateľa, ktorý má problém s nejakým motorom.
Inak ak bývate takto vysoko asi by som pozeral aj po nejakom xdrive. Každopádne budeš musieť urobiť nejaký kompromis lebo aj tu platí že za málo peňazí veľa muziky nečakaj (ale ako ja vravím ak máš dobrý motor tak všetko ostatné je už len otázkou peňazí... :mrgreen: ). Každpádne prajem dobrú ruku pri výbere a dúfam že ho potom šupneš aj do príbehov... :thumbup:
H&R Cup kit and sway bars / Strongflex red and Powerflex / ALPINA rims / Brakes Zimmermann Sport / Custom Strut Bars ALPINA / JaFer Exhaust System / ALPINA packet / Individual Wood Trim / Diff 3.73:1
 
Sd108
Príspevky: 163
Registrovaný: 7.3.2010
Auto: BMW X3 E83 3.0
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW rady 3 Compact.

Nedeľa, 28. Júla 2013, 19:37

Takze uz je doma compact 325ti od iceho :)
Dodge Durango 5.7 Limited Hemi LPG + Jeep Cherokee Limited V6 3.7 LPG + e83 X3 3.0 LPG
ex:
e46 320td, e84 X1 18d, Jeep Grand Cherokee WH 3.7, Jeep Cherokee Sport KK V6 3.7, e46 325ti, e36 323i, Fiat Stilo MWJTD, Fiat Fiorino, Mitsubishi L300, Lada Niva, Skoda Fabia HTP, Skoda Felicia

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných