... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

mmracing.sk
 
bmwmpower82
Príspevky: 728
Registrovaný: 28.4.2009
Auto: Mondeo
Kraj: Bratislavský

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Štvrtok, 9. Januára 2014, 22:05

mal som 2.0 TS a ten motor bol skvely,pokial isiel :) a mal tendenciu sa zadierat :)
Inak skoda ze 156 nebola o nieco spolahlivejsia, myslim ze dizajnovo je to stale skvele auto ...
Tiez som chcel volakedy GTV ale pri 195cm je to bez sance vo vnutri. Inak GTV 3.0 V6 je buduca klasika,urcite pojde s cenou hore ...
 
Užívateľov profilový obrázok
upir156
Príspevky: 2321
Registrovaný: 25.11.2012
Kraj: Trnavský

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Štvrtok, 9. Januára 2014, 23:09

bmwmpower82 napísal:
mal som 2.0 TS a ten motor bol skvely,pokial isiel :) a mal tendenciu sa zadierat :)
Inak skoda ze 156 nebola o nieco spolahlivejsia, myslim ze dizajnovo je to stale skvele auto ...
Tiez som chcel volakedy GTV ale pri 195cm je to bez sance vo vnutri. Inak GTV 3.0 V6 je buduca klasika,urcite pojde s cenou hore ...


2.0 TS bol vadný konštrukčne, preto sa pridieral.
 
Užívateľov profilový obrázok
banned
Príspevky: 765
Registrovaný: 21.10.2012
Kraj: Bratislavský

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Piatok, 10. Januára 2014, 02:05

Keby bol vadny konstrukcne, tak by sa zadrel kazdy jeden motor. Mozes povedat, ze ktora konstrukcna chyba to je prosim ta? :D Lebo co viem ja, tak okrem toho, ze mal spotrebu oleja (pri 7200rpm by bodaj nemal), tak ludia nekontrolovali olej, tak ho proste zadreli, pripadne zle zaobchadzanie - na studena nakladacky a pod. Ved to vacsinou mladi sraci kupuju co nemaju 5 euro v penazenke na servis, potom aj tie auta tak koncia. Ja som jazdil na 2.0TS s VALVOLINE 10w40, co sam o sebe nie je ziadna vyhra, dostavala kakao kazdy den polroka a predaval som ju motor isiel stale ako sepot kvetin... Je to iba nachylne na zaobchadzanie (zohriat/vychladit) a kontrolovat olej - selenia je dobra volba.. Spotreba oleja je nizsia, a lepsie aj maze...
banned... ...connecting people :)
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Piatok, 10. Januára 2014, 07:40

lebo veľa ľudí tam lialo patoky z pumpy a nekontrolovali stav oleja ako píše banned,
keď sa tam používala selenia a oleja bolo vždy dosť tak to jazdilo
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
upir156
Príspevky: 2321
Registrovaný: 25.11.2012
Kraj: Trnavský

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Piatok, 10. Januára 2014, 08:33

banned napísal:
Keby bol vadny konstrukcne, tak by sa zadrel kazdy jeden motor. Mozes povedat, ze ktora konstrukcna chyba to je prosim ta? :D Lebo co viem ja, tak okrem toho, ze mal spotrebu oleja (pri 7200rpm by bodaj nemal), tak ludia nekontrolovali olej, tak ho proste zadreli, pripadne zle zaobchadzanie - na studena nakladacky a pod. Ved to vacsinou mladi sraci kupuju co nemaju 5 euro v penazenke na servis, potom aj tie auta tak koncia. Ja som jazdil na 2.0TS s VALVOLINE 10w40, co sam o sebe nie je ziadna vyhra, dostavala kakao kazdy den polroka a predaval som ju motor isiel stale ako sepot kvetin... Je to iba nachylne na zaobchadzanie (zohriat/vychladit) a kontrolovat olej - selenia je dobra volba.. Spotreba oleja je nizsia, a lepsie aj maze...


Tak si mal potom šťastie, volačo som počul aj v samotnom servise od mechanikov, keď som pracoval v Alfe. Som pre teba našiel článok, nieje to len môj výmysel:

Motory so športovým charakterom

Hneď na začiatku musím skritizovať základný motor 2.0 16V Twin Spark. Patrí do radu benzínových štvorvalcov využívajúcich dve sviečky v zapaľovacom priestore, čo mu spolu s variabilným časovaním nasávacích ventilov prepožičiava dobrú športovú charakteristiku a sýty zvuk. Tu však jeho dobré stránky končia. Od začiatku výroby bojuje s fatálnym problémom zadierania sa. Mnoho týchto agregátov dnes už nežije a dôvodom je práve zadretie. Tentoraz to však nie je chybou nedôslednej údržby, či zanedbaných výmen oleja, ale konštruktérskou chybou. Automobilka to otvorene nikdy nepriznala, ale okrem menšej olejovej náplne bol častou príčinou problémov aj slabý výkon olejového čerpadla, ktoré nestíhalo dodávať prehriaty olej tam, kde to do červena rozžeravený motor potreboval. Vysoké teploty zároveň spôsobovali, že sa upchávali olejové kanály a v motore sa tvorili obrovské nánosy karbónu.
 
Užívateľov profilový obrázok
banned
Príspevky: 765
Registrovaný: 21.10.2012
Kraj: Bratislavský

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Piatok, 10. Januára 2014, 14:22

Hm, zeby 4,5L napln bola na 2.0 malo, podla mna je to skor take bezne mnozstvo... S tym olejovym cerpadlom to tiez nie je tak celkom pravda. Olejove cerpadlo v pohode vydrzi, akurat pri konstantnej zatazi sa olej viac zohrieva (to je fyzika, ze), a je dobre pridat chladic oleja - ale to skor na okruhove zalezitosti. Selenia ma daleko vyssiu odolnost oproti inym "beznym" olejom, aj ine prisady, preto ju aj Alfa odporuca. Na selenii racing - 10w60 neexistuje ten motor poskodit aj pri nakladackach. Problem je ten, ze pri jazdenke nikdy nevies kto ako s tym jazdil a ci kontroloval olej a dolieval, alebo to spravil iba pred predajom... Takze polka tych motorov je chytenych uz pri kupe, aj ked nevykazuju ziadne znamky.. A ked je nacaty, potom mu uz vela netreba naozaj... Inak v tych rokoch, lepsi R4 okrem Oplu C20XE a nejakeho Pezotu Mi16, Renault 16v budeme tazko hladat, u BMW tiez... Aj r6 2.0i v klude ta alfa nabije...
banned... ...connecting people :)
 
Užívateľov profilový obrázok
upir156
Príspevky: 2321
Registrovaný: 25.11.2012
Kraj: Trnavský

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Piatok, 10. Januára 2014, 14:57

A preto sa všetkí 2.0 TS zadierali na 3. a 4. ojničnom ložisku. Myslíš, že náhoda? Ja myslím, že nie. Bola to len otázka času.
 
Užívateľov profilový obrázok
banned
Príspevky: 765
Registrovaný: 21.10.2012
Kraj: Bratislavský

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Piatok, 10. Januára 2014, 15:22

Ktore mali seleniu, a dostatok oleja, nezadierali.
banned... ...connecting people :)
 
Užívateľov profilový obrázok
upir156
Príspevky: 2321
Registrovaný: 25.11.2012
Kraj: Trnavský

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Piatok, 10. Januára 2014, 15:33

Povedz tým, čo im skapal motor a dávali aj Seleniu. A už sa nehádaj! , aj tak vieš, že mám pravdu. :D
 
bmwmpower82
Príspevky: 728
Registrovaný: 28.4.2009
Auto: Mondeo
Kraj: Bratislavský

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Piatok, 10. Januára 2014, 21:17

zadierali sa aj ostatne, 1.8,1.6,ja som ho sice nezadrel ale prepalil ventil kvoli lpg, ale aj na bezny servis 8 sviecok (pomerne drahych) ...
Co sa tyka Selenie bezny olej ako iny,treba dodrzat specifkaciu ... A spotrebu oleja som mal pomerne malu, ked porovnam napriklad s hondou.
Ak bol novy musela to byt pecka, staci sa zviest v neprilis davnych VW 2.0 pripadne Duratec od Fordu,neskutocne isiel ten TS do otacok plus ten zvuk ...
 
FJM5
Príspevky: 25
Registrovaný: 8.9.2013
Auto: Skoda 120GLS
Kraj: Nitriansky

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Piatok, 10. Januára 2014, 21:42

Teraz musím vážne s bannedom súhlasiť ze pokial to malo rozumej od novoty (0km) pravidelne olej, každých 500km ho niekto kontroloval a každých 10tis km ho vymenili za novy samozrejme Seleniu a ho z rozumom zohriali a potom dostalo co mu patrí a aj dochladili tak tie motory nemali problém ale nie ze si to kadekto kúpil po 65majiteli za 500€ a každý sa bil do sŕdc ze pravidelne kontroloval a menil všetko tak potom sa tie zadierali, stačí sa pozriet pár rokov dozadu kolko ,,dovozcov'' na týchto autách zarobilo ze vonku to nakúpili za pár EUR a tu to predávali za veľké peniaze stocene a skoro nové sa to sem vozili na tony, tolko ku kvalite tých motorov a to som ich pár videl
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6035
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Piatok, 10. Januára 2014, 22:29

tak uz je tu viac rad ku kupe Alfy, ako 540i
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
Užívateľov profilový obrázok
banned
Príspevky: 765
Registrovaný: 21.10.2012
Kraj: Bratislavský

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Piatok, 10. Januára 2014, 22:35

Mozme sa premenovat na Alfamaniu.
banned... ...connecting people :)
 
Užívateľov profilový obrázok
upir156
Príspevky: 2321
Registrovaný: 25.11.2012
Kraj: Trnavský

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Piatok, 10. Januára 2014, 23:46

Dogg88 napísal:
tak uz je tu viac rad ku kupe Alfy, ako 540i


Nevadí, sa to trochu zvrtlo :?
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6035
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: BMW rad 5 540 i A/T

Sobota, 11. Januára 2014, 10:23

Takze nech si radsej kupi Alfu ako BMW :D
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných