... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 18:39

Solty napísal:
Mimo má pravdu ohľadom toho zákona termodynamiky, vždy odovzdáva teleso teplejšie svoju energiu telesu studenšiemu nie naopak. Jediná anomália, ktorá nastáva, ale dá sa logicky vysvetliť je to, že keď to auto ide rýchlo a jazdí napr. okruh a dávaš tomu plný kotol preradíš rýchlosť a dávaš tomu o život a fuká/prúdi pod kapotu studený vzduch tak napr. blok alebo hlava motora, ktoré bývajú poriadne horúce odvzdávajú svoju teplotu tomu prúdiacemu studenému vzduchu a ostanú napr. na telote 120 stupňov prudko zabrzdíš a potom vypneš motor, stane sa to, že zbytok neodvedeného tepla so spaľovacieho priestoru, začne prenikať vedením von a začne dohrievať schladený povrch bloku motora, ktorý odovzdal povrchové teplo svojemu okoliu (vzduchu) a teraz sa znova doohreje napr. na 140 a potom začne znova ochladzovať.

Jednoducho: Skús naštartovať nechaj ho v kľude nahriať na 70 stupňov a potom na neutráli mu dávaj plný kotol a ujebávaj mu rob to takto 10 minút na mieste a uvidíš, že v tomto zlomku nameriaš teplotu nie 120, ale tiež okolo 140 stupňov aj keď viem, že to bude viac, ale to každý čvloek s kuchynským zdravím rozumom pochopí.

Toto som nevymyslel ja, ale musel som to takto pochopiť, nato aby som spravil strojarinu. Vymyslel to niekto múdry predomnou začo mu aj ďakujem inak by som sa nevozil na BMW a nerástol by my kapitalistický pupek. :-({|=


ano to si zas opisal 2TZ :mrgreen: , ale hovorime o miestach s najvyssou teplotou a tie uz neohrejes sirenim tepla, ked to vypnes :D

no ale teraz sa uz budeme chytat za slovicka a natahovat :roll:
e91 330d
e90 320d - ex
Land Cruiser 90 3,0 td
2000 CA - ex
Pajero 2,8 td intercooler FL - ex
e46 330d touring M-paket II - ex
e36 320i limousine M-paket - ex
e36 M3 coupe SMG - ex
e30 320i coupe M-Technic - ex
---------------------------------
 
germancars
Príspevky: 610
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 18:45

ked rotujuce casti motora (pri M power motoroch sa jedna najme o spodok, ktory je nachylny) tocia 7500otacok tak su tam lokalne velke teploty a tieto zahriate plochy su chladene len PRUDIACIM olejom..ked zhasnes motor hned po nakladacke tak olej prestane PRUDIT a teplota vzrastie aj napriek tomu , ze nic uz pohyb nevyvolava pretoze to zelezo je rozpalene ale olej uz necirkuluje a tak ho zvonku nic nechladi..

nevravim, ze ta teplota vzrastie dvojnasobne ale narast teploty tam je a nie maly... dalej uz je to zbytocne rozvadzat...
 
Užívateľov profilový obrázok
Solty
Príspevky: 466
Registrovaný: 20.12.2011
Auto: mhd
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 18:46

Nemusíme sa chytať za slovíčka proste je to tak ako si písal ty a aj ja, prenos tepla je síce logický jav, ale sprevádza ho veľa anomálií, napr. či máš kryt motora zo spodu, či si driftoval, alebo jazdil závod alebo len vytínal motoru na mieste. Proste zákony fyziky nezmeníš bez nich by tie naše BMW autíčka nefungovali.
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 18:57

germancars napísal:
ked rotujuce casti motora (pri M power motoroch sa jedna najme o spodok, ktory je nachylny) tocia 7500otacok tak su tam lokalne velke teploty a tieto zahriate plochy su chladene len PRUDIACIM olejom..ked zhasnes motor hned po nakladacke tak olej prestane PRUDIT a teplota vzrastie aj napriek tomu , ze nic uz pohyb nevyvolava pretoze to zelezo je rozpalene ale olej uz necirkuluje a tak ho zvonku nic nechladi..

nevravim, ze ta teplota vzrastie dvojnasobne ale narast teploty tam je a nie maly... dalej uz je to zbytocne rozvadzat...


ano to zelezo je zohriate, ale viac sa uz neohreje ako je, kedze je najteplejsie, a ten olej udrziaval nizsiu teplotu na ktorej to aj skonci a bude chadnut dalej

Solty: to nevysvetluj mne :mrgreen:
e91 330d
e90 320d - ex
Land Cruiser 90 3,0 td
2000 CA - ex
Pajero 2,8 td intercooler FL - ex
e46 330d touring M-paket II - ex
e36 320i limousine M-paket - ex
e36 M3 coupe SMG - ex
e30 320i coupe M-Technic - ex
---------------------------------
 
Užívateľov profilový obrázok
Solty
Príspevky: 466
Registrovaný: 20.12.2011
Auto: mhd
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 18:59

BMino napísal:

ano to zelezo je zohriate, ale viac sa uz neohreje ako je, kedze je najteplejsie, a ten olej udrziaval nizsiu teplotu na ktorej to aj skonci a bude chadnut dalej

Solty: to nevysvetluj mne :mrgreen:



Presne tak :lol: germancars proste perlíš :D
 
germancars
Príspevky: 610
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 19:22

pobavili ste vy dvaja fyzici ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
Solty
Príspevky: 466
Registrovaný: 20.12.2011
Auto: mhd
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 19:33

Mno takže premyšlal som nad tým do hĺbky a germancars má naozaj pravdu :D kebyže máš snímač teploty na vnútornej strane piestu a cirkuluje ti tam olej a okamžite zhasneš motor, olej prestane cirkulovať v okamihu vypnutia mal napr. piest s vnútornej strany teplotu 600 stupňov, teplota vo valci od posledného zápalu musí byť cca 900 stupňov a musí prejsť "vyviesť sa" sa teplo von aj piestom, čiže ho zohreje až na 700-800 stupňov až keď sa ochladí, spaľovací priestor vo valci, ktorý sa odvedie aj cez hlavu aj cez vložky von na teplotu rovnakú ako je vnútoprná strana piestu, logicky spaľovací priestor už nemá čo odovzdať von tak sa začne ochladzovať aj všetko okolo neho.

Sorry berem to späť. :lol: už mám v sebe 5 pivo tak už prestávam rozmýšľať.
 
Užívateľov profilový obrázok
Solty
Príspevky: 466
Registrovaný: 20.12.2011
Auto: mhd
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 19:48

Ešte som premýšlal aj nad tým, že po závode keď si autu ujebával, by si nemal hneď vypnúť motor, ale nechať ho za chodu ochladiť, tak isto ako, keď ho zahrievaš na 60-70 stupňov pred štartom, predstavil som si to v hlave a už to chápem, ako tu bolo písané. :thumbup:

No nič učíme sa celý život a sorry germancars.
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 20:35

Solty napísal:
Ešte som premýšlal aj nad tým, že po závode keď si autu ujebával, by si nemal hneď vypnúť motor, ale nechať ho za chodu ochladiť, tak isto ako, keď ho zahrievaš na 60-70 stupňov pred štartom, predstavil som si to v hlave a už to chápem, ako tu bolo písané. :thumbup:

No nič učíme sa celý život a sorry germancars.


presne tak, pretoze ked vypnes motor tak sa ti este otoci par krat v podstate bez toho aby vstrekol a odpalil a piest vytlaci teply vzduch do vyfuku

ano, ale zas spodna strana piestu sa nahreje od vrchnej, cize zas je tam cosi teplejsie co strati teplotu a nemusi sa nahriat ten spodok piestu, zalezi to od toho ako vediet teplo material
a spalovaci priestor je tiez dost ucinne chladeny

a na spodnej casti piestu bude taka teplota, ktora je dovolena sirenim tepla v nom, cize ak mas zahriaty motor, vsetky jeho casti su zahriate na prevadzkovu teplotu a ty to vypnes tak ti to bude vsetko chladnut,lebo to je uz nahriate tak, ze to uz viac nedovolia podmienky
lebo aj ak na vrch piestu das teplotu napr 200 stupnov a jeho spodku bude nizsia teplota o tolko, kolko to dovoli material,
napr hrubka tresnem 1cm, na povrchu 200 stupnov, ak pojdes 1 mm pod povrch tak teplota bude nizsia (dohodnime sa ze s kazdym 1mm (alebo dx, ktore sa pouziva pri kazdom vysvetleni vacsiny javov) klesne o 2 stupne) az kym sa nedopracujes k spodnej casti kde bude teplota najnizsia 180 stupnov, teraz vypnes motor, povrch zacne chladnut za niaky cas bude mat teplotu 198 a rovnako bude klesat aj teplota v nom

ten olej to chladi preto lebo je tam zdroj tepla, ktory by zvacsoval teplotu, a aj to ze je piest chladeny olejom odspodu, neznamena, ze to nema vplyv na jeho vrch, tym olejom ako aj chladiacou sa odvadza nove tepelo vzniknute, a ked ti nevznika, tak nie je co odvadzat
a spalovaci priestor je chladeny aj cersvou zmesou

a pri hrubke piestu, tam nebude vacsi rozdiel ako par stupnov, skor by som povedaz ze zanedbatelny
e91 330d
e90 320d - ex
Land Cruiser 90 3,0 td
2000 CA - ex
Pajero 2,8 td intercooler FL - ex
e46 330d touring M-paket II - ex
e36 320i limousine M-paket - ex
e36 M3 coupe SMG - ex
e30 320i coupe M-Technic - ex
---------------------------------
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 21:27

Solty: zober si zeleznu kocku a nahrievaj ju z jednej strany, druha strana sa nahreje tiez ale menej, a prestan to nahrievat, bude ti stupat teplota na druhej strane stale ked uz to nenahrievas?
e91 330d
e90 320d - ex
Land Cruiser 90 3,0 td
2000 CA - ex
Pajero 2,8 td intercooler FL - ex
e46 330d touring M-paket II - ex
e36 320i limousine M-paket - ex
e36 M3 coupe SMG - ex
e30 320i coupe M-Technic - ex
---------------------------------
 
Užívateľov profilový obrázok
jet lee
Príspevky: 119
Registrovaný: 20.4.2009
Auto: E36 328i
Kraj: Trnavský
Bydlisko: TT

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Utorok, 17. Apríla 2012, 22:31

a toto ? http://www.sportovnivozy.cz/25010-bmw-m3-e36-beroun
zda sa mi ze bola kedysi predava na SR
Obrázok
Silentbloky | Znižené pružiny | Nastaviteľné podvozky
1.miesto autoslalom-3.Zapadoslovensky BMW zraz
1.miesto autoslalom-Race&Tuning day vol.3
2.miesto autoslalom-VI.ročník BMW zrazu Dobrá niva
1.miesto šprinty do 3000ccm- -||-
season 2014 OFF => 2015 ON
 
germancars
Príspevky: 610
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Streda, 18. Apríla 2012, 05:01

bmino solty to pochopil ked sa zamyslel..podla teba je vsetko rotujuce chladene olejom spolahlivo vychladene na teplotu oleja..vau..
 
Užívateľov profilový obrázok
Solty
Príspevky: 466
Registrovaný: 20.12.2011
Auto: mhd
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Streda, 18. Apríla 2012, 10:31

BMino napísal:
Solty: zober si zeleznu kocku a nahrievaj ju z jednej strany, druha strana sa nahreje tiez ale menej, a prestan to nahrievat, bude ti stupat teplota na druhej strane stale ked uz to nenahrievas?


Nie nebude tu na tomto príklade máš pravdu ty presne, tu je vidieť ako funguje 2 ZTD, jasné, že sa nebude nahrievať.

Ale proste, keď sa vrátiš k piestu a vypneš motor v okamihu výbuchu a ešte neprebehla expanzia ostane ti vybuhnutá zmes čo horí a potrebuje odovzdať teplo a má maximálnu možnú teplotu, ale olej už nechladí druhú stranu piestu a teplo z horenia sa ti prevedie na vnútornú stranu piestu a ohreje ho, je to tak, v tomto mal pravdu germancars.

A keď ma naserete začnem kresliť obrázky.
 
Užívateľov profilový obrázok
cretino
Príspevky: 1903
Registrovaný: 13.7.2009
Auto: ..kombik :)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: DS, BA

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Štvrtok, 19. Apríla 2012, 08:27

jet lee napísal:
a toto ? http://www.sportovnivozy.cz/25010-bmw-m3-e36-beroun
zda sa mi ze bola kedysi predava na SR


badboy-ove byvale auto.. akosi nabrala par tisic € na hdonote za tu chvilku, som zvedavy ci sa preda ked sa u nas nevedela predat za ovela nizsiu cenu velmi dlhy cas..
F11 525d
E70 35d
 
heroe
Príspevky: 2380
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: BMW E36 m3 3,2 l

Štvrtok, 19. Apríla 2012, 09:30

To nie je náhodou tá čo do čiech išla s ostrou vačkou, ale keď ju tam rozobrali tak tam nebola?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných