... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
sysell
Príspevky: 489
Registrovaný: 15.3.2009
Auto: octa 1 AGR, F11 535
Kraj: Žilinský

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Pondelok, 3. Februára 2014, 22:32

Vseobecne, ale reci o baterke silentbloku starteri a pod. su myslim aplikovatelne na kazde auto, ci to sa tyka len bmw?
 
gtit
Príspevky: 354
Registrovaný: 19.2.2012
Kraj: Košický

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Pondelok, 3. Februára 2014, 22:33

Benzin ma lepsi zvuk :-D kto mi ide oponovat :-D
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Pondelok, 3. Februára 2014, 23:54

Kludne mne to fucanie, a vzdychanie nevonia. Radsej hruby mocny chlapsky zvuk R6/V8 diesla.. Schvalne pisem kolko vlacov, lebo malovalce neuznavam ani u benzinu, a duplom nie u dieslu. :lol:
 
gtit
Príspevky: 354
Registrovaný: 19.2.2012
Kraj: Košický

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Utorok, 4. Februára 2014, 00:12

starynovy napísal:
Kludne mne to fucanie, a vzdychanie nevonia. Radsej hruby mocny chlapsky zvuk R6/V8 diesla.. Schvalne pisem kolko vlacov, lebo malovalce neuznavam ani u benzinu, a duplom nie u dieslu. :lol:

Fucanie a vzdychanie :-) http://www.youtube.com/watch?v=c36D-OA9U_o http://www.youtube.com/watch?v=nsNG-47Wg0k
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Utorok, 4. Februára 2014, 08:26

Mal som BMW E90 330i - dlhodoba spotreba kombinovana bola 9,3l.... Pri podobnom režime jazdy by som mal s 330d spotrebu 7,3l ... takže rozdiel mizivé dva litre.

- ak nemáš vykurovanú garáž na jazdenie po meste diesel ani neuvažuj (neskoro kúri, studené štarty ho viac ničia atď)
- mne ten rozdiel vychádza ročne cca 350-400€ pri 10 000km / tam sa o diesli naozaj neoplati
- v E90 by si kupoval motor asi N52 / N53 je to fakt najlepsi posledny poriadny nefukany radovy sestvalec

- p.s. na svojej e90 330i som vyhral všetky šprinty na zrazoch BMWklubu, celú vitrinku mam plnu poharov :D - rychlejsie ako e36 M3 a iba o malo pomalsie ako e46 M3

tu je video s Mirovou nachpovanou 330d (všetci vieme ako mu to chodilo) - v dalsom pokuse som dal 272kmh podľa GPS
 
Užívateľov profilový obrázok
Patricius
Príspevky: 1176
Registrovaný: 11.9.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: mám

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Utorok, 4. Februára 2014, 08:46

Presne tie mizive dva litre hraju pre niekoho vacsiu a pre ineho mensiu rolu. U mna aspon 1040€ za rok naviac, co je vysoko subjektivny udaj.
[E61 525dA] ex
[E39 530dA] ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Utorok, 4. Februára 2014, 09:46

pri najazde 10 000km do roka som mu to vypocital na tych 400€ mas.

- p.s. do N52 sa da dat LPG - pri jeho najazde to ma za dva roky nazad

- hlavne ale je podla mojho nazoru, ze benzin najde za rovnake peniaze s mensim najazdom a v lepsom stave. Diesel si kupuje kazdy kto vie, ze bude vela jazdit.
 
cptObvious

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Utorok, 4. Februára 2014, 10:21

Martin46 napísal:
pri najazde 10 000km do roka som mu to vypocital na tych 400€ mas.

- p.s. do N52 sa da dat LPG - pri jeho najazde to ma za dva roky nazad

- hlavne ale je podla mojho nazoru, ze benzin najde za rovnake peniaze s mensim najazdom a v lepsom stave. Diesel si kupuje kazdy kto vie, ze bude vela jazdit.

S tymto sa da suhlasit.

Kazdy nech si vybere co mu sedi podla najazdu a charakteristiky trati, ktore jazdi. U mna rozdiel medzi dieslom a benzinom je rocny rozdiel vnakladoch na palivo cca 3000 eur a dvojnasobne mnozstvo stracania casu na pumpe.

Ak by som robil do 20000 rocne, berem z4 kabrio s najsilnejsim benzinom a bol by som vysmiaty. :-"
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 987
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Utorok, 4. Februára 2014, 10:54

Martin46 napísal:
...- v E90 by si kupoval motor asi N52 / N53 je to fakt najlepsi posledny poriadny nefukany radovy sestvalec ...


martin - nebol lepsi starsi M54?
lebo pri tom N52 som cital o valvetronic "problemoch", respektive, ze po cca 50 000 milach zacnu hrkat. problem vyrieseny az v 2008. Viem co je to sramotenie valvetronicu z N62B44 :smile:
 
Užívateľov profilový obrázok
Bengalll
Príspevky: 588
Registrovaný: 8.10.2010
Auto: zobrala leasingovka
Kraj: Žilinský

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Utorok, 4. Februára 2014, 11:44

Ahojte síce nemám e90 a ani motor N52. Ale mám e60 3.0i ešťe M54 a LPG v automate. Jazdím dosť málo (mám ešťe takú starú kurvu na behanie na stavebniny a veci okolo domu) :D , mesačne tankujem za 45€ plyn a 15€ benzín. Nabehám na tom okolo 650km...
Podľa mňa neni o čom....
Veľa ľudí hovorí že M54 je olejnička, no keď sa vymeni tesnenie pod vekom, tesnenie pod prírubou olejového filtra, separátor s komplet hadicami není to veľký žrút oleja pokiaĺ je motor v dobrej kondícii.
Ja som ešťe nedolieval nikdy no nabehal som asi 3500km a keď som auto kúpil tak som ho menil.
Na ex e39 som dolieval asii literoleja ročne....

Samozrejme 3.0 diesel je dobrý no údržba je drahšia a podľa mňa treba ročne nabehať aspoň 25 000KM...
aktualne audi a6 4G
ex:audi a6 c6 avant 3,2 FSI
ex: audi a6 c6 3,2 FSI
ex: volvo S80II D5
ex: octavia2 RS 2,0TDI
ex: e39 touring 530d
ex: e60 530i
ex: e39 523i
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Utorok, 4. Februára 2014, 13:13

Motor N52 mal udajne problem s mazanim vrchnej časti ventilov, bol to ale iba esteticky - zvukovy problem. Vyriešene to bolo v kode motora N52N.

- ja som na svojej e90 330i nemal s motorom ani najmenši problem. Vyššie spominany problem udajne vznikal pri dlhych olejovych intervaloch a podtáčaní motora.
- spotreba oleja asi 0.5l na 15 000km


- technicky je to uplne iny motor ako M54, osobne si myslim, že lepší - rozdiel vo výkone je citeľný, zvukovo je nadherný. (aj tak som skoncil pri e39 s M54 :D)

-
 
Užívateľov profilový obrázok
Bengalll
Príspevky: 588
Registrovaný: 8.10.2010
Auto: zobrala leasingovka
Kraj: Žilinský

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Utorok, 4. Februára 2014, 14:27

Chlapi všetko je dobre kym sa to nepojebe....

Vidím že su tu aj chlapi čo majú nejake skúseností s N52 motormi..
Prosím poradte: kolegovi na e60 525i, r.v. 2006 motor N52.
Na diagnostike mu vypísalo vodnú pumpu a auto sa mu hrialo na chuja a teplota podľa skryteho menu skákala z 93 stupnov na 70 stupnov za jazdy...

Dal vymenit celú elektronickú vodnú pumpu aj s tym termostatom čo je na nej a 700€ fuč a na aute teplota stale veľmi kolíše tak ako aj so starou pumpou, akurat ze diag. ju už teraz nevyhadzuje ako závadu.

Je to normalne na motore N52???
Skuste prosim kuknut na Vaše N52 cez skryte menu teplotu a dajte vedieť...

Ďakujem
aktualne audi a6 4G
ex:audi a6 c6 avant 3,2 FSI
ex: audi a6 c6 3,2 FSI
ex: volvo S80II D5
ex: octavia2 RS 2,0TDI
ex: e39 touring 530d
ex: e60 530i
ex: e39 523i
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Utorok, 4. Februára 2014, 19:15

vodna pumpa nie je zrovna lacna, je ale elektricka a fakt realne uspori nejake palivo.... Tym ze nie je priamo na remeni napr. v rezime nizsieho zatazenia, alebo pocas zohrievania toci menej... neberie vykon z motora, ale z batérie atď atd..


cena je do 400 € za novu original BMW - koniec zivotnosti sa prejavuje presne takymto blbym chodom. Podla skusenosti vydrzi cca 250 000km
 
Užívateľov profilový obrázok
Bengalll
Príspevky: 588
Registrovaný: 8.10.2010
Auto: zobrala leasingovka
Kraj: Žilinský

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Utorok, 4. Februára 2014, 20:04

A ma ten motor N52 mať stalu teplotu napr. 90'C alebo má teplota spadnut a zasa isť hore?

V BMW stála pumpa okolo 580€ + robota, nová chladiaca atď...
aktualne audi a6 4G
ex:audi a6 c6 avant 3,2 FSI
ex: audi a6 c6 3,2 FSI
ex: volvo S80II D5
ex: octavia2 RS 2,0TDI
ex: e39 touring 530d
ex: e60 530i
ex: e39 523i
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: 320-330 D alebo 325-330 benzin???

Štvrtok, 6. Februára 2014, 10:28

motor by mal drzat teplotu, ak skace, moze byt zly termostat alebo vodna pumpa.

- cenu som tu pisal za original BMW diel

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných