BMWčka považujem z prémiovej trojice za najlepšie po všetkých stránkach a prakticky od detstva sú mojou srdcovkou. Dlho som síce potichu sníval o 5er, ale čo si budeme hovoriť, túžby sa vyvíjajú. Tak som cca 4 mesiace dozadu začal pozerať nejaké staršie E91 (nie som fanúšik kombi, ale bral som do úvahy aj praktickosť). Pôvodne som chcel bledý interiér, ale rýchlo som pochopil, že takých je ako šafranu, takže som upustil. Rovnako som si všimol škaredé sériové rádio, takže iDrive sa stal prioritou č.1. Automat som spomínal? To bola priorita 1+. No a keď som zistil aké detaily má facelift, tak si bolo jasné, že musím výrazne zvýšiť pôvodný limit, ktorý som zvyšoval prakticky každý týždeň... Takže aby som to zhrnul: Facelift, automat, iDrive s veľkou obrazovkou, 130 KW, do 140 000km, senzory vpredu-vzadu, xenóny. Vybral som si asi 6 áut, ktoré spĺňali základné požiadavky a každé malo niečo nejaké iné plusy a nejaké iné mínusy - jedno malo šport sedačky, ale bez vyhrievania a o 10000km viac najazdené a vyššiu cenu, iné zasa panorama strechu ale veľmi vysokú cenu atď. atď. Takže asi týždeň-dva rozhodovania, až som to dostal na 2 favoritov a keď už som mal jedného tak sme to hneď zavolali: 2 dni predtým sa predal... No nič, zistili sme VIN toho druhého, preverili, zistili že má za sebou výmenu rozvodovej reťaze a nejakú ďalšiu veľkú motorovú opravu, takže ruky preč, medzitým ďalšie predané. Tak dva dni rozmýšlania a preverenie ďalšieho VIN. Než sme stihli mať výsledok: auto sa pred HODINOU predalo... To už som si začal myslieť, že mám skutočne smolu. Tak mi nejak ostalo posledné. A možno nakoniec najlepšie
Moje prvé BMW teda spĺňa všetky základné podmienky + športové vyhrievané sedadlá, športový podvozok, ktorého som sa dosť bál, pretože jazdím denne v BA. Preverenie VIN dalo autu zelenú aj s doporučením, že najlepšie, ktoré sme mali vybrané. Má "len" 126 000km, čo je ďalšie plus. Čo mi na ňom vadí je späťák bez stmievania (neviete čo stojí stmievací a či sa to dá ľahko vymeniť?) a to že je po fajčiarovi a aj keď to na interiéri nie je vidieť, ešte to je trochu cítiť (vraj sa to nejak vydymuje, neviete o tom niečo, príp kto to dobre robí v BA?). Toto mi dovozca zámerne zatajil, čo ma celkom rozčúlilo.
Mám ho 3 dni, nemám zatiaľ nejaké dobré foto, ale aspoň niečo:


A trošku šantenia v liptovskej dedine.

No a teraz pocity: NESKUTOČNE dobre sa v ňom cítim. Pocit z jazdy vynikajúci, 177 koní sa v šport móde vie celkom rozblázniť. Športovým sedadlám som neprikladal veľkú váhu, ale ukázalo sa, že je to fantastik. Ani som nevedel, že sa dofukujú, paráda. No samé +++. Naozaj musím konštatovať, že BMW je BMW. Šéfovci majú X5 a X6, ale v nich taký športový dojem nemám. Volant síce nie je športový, ale napriek tomu veľmi dobre sedí v ruke, takže predbežne som výmenu zrušil. Vymeniť musím ten späťák, to som neočakával, že to taká vysoká výbava nebude mať. USB vstup a 12,5GB disk na MP3 v aute ma tiež veľmi potešil. Chýba mi ešte LichtPaket - tie svetielka v klučkách zvonka sa mi páčia, skúsim zistiť, či sa to dá dorobiť. Chcem ho nechať "natural", takže žiadne velké úpravy, ale trošku doladím:
biele angel eyes (už kúpené od Martin46)
výmena spätného zrkadla za stmievané
18" disky, možno styling 328 s ET30 a 225/40 pneu (dúfam, že nebude treba podložky)
tmavé fólie dozadu
a možno tie lipy pod predný nárazník