Tak EVANS je zazracna vec, ale tesnenie pod hlavou ci dieru v chladici este opravovat nevie :)
Cely problem s chladenim je ten, ze akonahle pride klasicka chladiaca zmes do styku s miestom v motore, ktore ju zohreje na viac ako 100°C (resp. o par stupnov viac pod tlakom), voda zovrie a zmeni skupenstvo na paru. Para ma 30x horsiu tepelnu vodivost nez voda, a vytlaca vodu z chladiacich kanalikov.
EVANS Coolants ma bod varu 180°C , teda je tam podstatne vacsia rezerva medzi pracovnou teplotou motoru (82-84°C pri kludnom jazdeni) a bodom varu, resp. zmenou na paru.
http://www.evanscoolants.sk/how-it-works.htmlPrakticke skusenosti :
Spravili sme jeden nemenovany Nissan Sunny 2.0 GTi. Auto je oramovane, porobene na zavody (okruh, slalom) a starostlivo sme na nom vymenili Evans. Ak si dobre pamatam, uspesnost bola cez 6L z priblizne 6.5 litroveho chladiaceho systemu, dost dobre sa na tom aute pracovalo. O nejaky cas neskor bolo auto nechtiac vystavene velmi narocnemu testu!
Auto malo uz pred pouzitim Evansu dost problemy s prehrievanim a majitel bol nuteny menej tlacit na pilu, alebo v pravidelnych cykloch zvolnit a dochladzovat auto, co pri okruhovom jazdeni nikomu nevyhovuje, samozrejme. Ako vacsina zavodakov, je Sunny vybaveny manualnym spinacom ventilatora. Avsak stalo sa nedopatrenim, ze po nastartovani na jednej akcii (ventilator bol vypnuty kvoli rychlejsiemu zohriatiu) a na auto sa "zabudlo". Po polhodine vypekania na horucom slnku na jednom zo zapadoslovenskych letisk bola rucicka teplomera uplne hore. Iba nahodou sa zistilo, ze auto sa namiesto zohriatia pred jazdou slusne rozpieklo a okamzite sa zapol ventilator a vodic isiel spravit 1-2 kolecka. Vysledok?
nic nevyvrelo, nic sa neposkodilo, motor v pohode odjazdil zavody, stale funguje bez problemov, prehrievanie sa odstranilo a majitelovi poskytol Evans plnohodnotne uzivanie bez obmedzeni. Dochladenie auta tvalo len velmi kratko, tie 1-2 kolecka miernou jazdou, takze max 1-2km a vsetko bolo na poriadku.. Fakt test ako hrom.