... všetko o BMW ...

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
bmwtt.sk
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Vysoká teplota 530i

Pondelok, 3. Júna 2013, 15:31

iste ze, ved takto to ma ucinnost chladenia tak 10%.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Vysoká teplota 530i

Pondelok, 3. Júna 2013, 16:52

tie dorábané ventilátory sa väčšinou dávajú na chladič zo strany motora, aby vzduch ťahali cez chladič, a čo najbližšie k nemu
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
DobreBrzdy.sk
Príspevky: 86
Registrovaný: 7.9.2011
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Vysoká teplota 530i

Pondelok, 3. Júna 2013, 17:05

 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Vysoká teplota 530i

Pondelok, 3. Júna 2013, 18:25

kurna ani nie, lebo dat 160€ za chlad kvapalinu mi pride zvrhle :D motor ktory pracuje spravne, a ma adekvatne chladenie nepotrebuje kvapalinu ktora vrie pri 180, kedze hlava pojde srat uz pri 120, dlhodobo aj menej.
 
Užívateľov profilový obrázok
bnykolass
Príspevky: 709
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: vela
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA Ruzinov

Re: Vysoká teplota 530i

Pondelok, 3. Júna 2013, 19:10

Vsak kupis tu chladiacu kvapalinu co ti prida vykon plus si kupis sportovu sisku a samozrejmu tu nalepku na zadne sklo co ti prida dalsi vykon a mas rovno zavodne auto do 200€ :D
E53 4.4i on
E32 730iA on
E32 740iA on
E32 pickup on
E34 540i on
E34 525i on
E34 525tdsA off
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Vysoká teplota 530i

Pondelok, 3. Júna 2013, 19:42

keby som si postavil závodný špeciál s 800+ koňmi tak by som pouvažoval nad niečím podobným, ale tu sa jedná o uchladenie bežného motora, kde je to úplne zbytočné liať takéto veci
voda vrie pri 100st., zmiešaná s chladiacou kvapalinou sa teplota varu zvýši, a tiež chladiaca sústava pracuje pod určitým nízkym tlakom čo taktiež zvyšuje bod varu chladiacej zmesi, takže je zbytočné používať zmes do 180st. keď motor pracuje pod 100st.
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
DobreBrzdy.sk
Príspevky: 86
Registrovaný: 7.9.2011
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Vysoká teplota 530i

Pondelok, 3. Júna 2013, 19:44

160 eur za dozivotnu chladiacu kvapalinu vdaka ktorej sa motor nikdy neprehreje, nikdy nezhrdzavie zvnutra... je vela?

http://www.youtube.com/watch?v=PvpQASy2Ta4
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Vysoká teplota 530i

Pondelok, 3. Júna 2013, 19:54

a akú to má hustotu? lebo bežné vodné pumpy sú stavané na max. 50/50 zmes vody/chladiacej zmesi, pri 100% chladiacej zmesi už majú problém a spomaľuje sa cirkulácia vody
inak ani pri bežnej G11tke som nemal nikdy žiadnu hrdzu v chladiacom systéme, a raz za dva roky 15€ nie je veľa
a nikdy neprehreje to je ako myslené? čiže keď prdne hlava, rozsype sa vodná pumpa, zalepí sa termostat, odíde ventilátor, tak neexistuje aby sa teplota udržala na tých 80st. aj keď bude v chladiacej sústave tekutina priamo z NASA
takéto chladiace tekutiny sú potrebné pri závodných špeciáloch, napr. dragstery kde na tých 10-12s kým preletí trať ten motor vyprodukuje extrémne množstvo tepla, ale pri bežných autách treba mať len chladiacu sústavu v dobrom stave a potom sa nevyvarí ani bežná chladiaca za 15€
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Vysoká teplota 530i

Pondelok, 3. Júna 2013, 19:57

ak by som mal auto od nova, a vedel by som, teraz spocitame navratnost.. standartna G11tka stoji 8€/3L, ak pozaduje zmes ktora je rovnako mrazuvzdorna ako toto, potrebujeme mat pomer 2:1, teda budem pocitat na M51, tam je 10L chladiva, takze napln bude 6,6L G11, a 3.3L dest, vody. Cena toho mixu bude 6.6l x 2.67€/l (G11) + 3.3l x 0.5€/l (dest. voda SLOVNAFT), 18.3€+1.65€= 19.95~ 20€, cena jednej naplne, ktora vydrzi 2 roky. Teraz, tuto kvapalinu musim vymenit 8x, co je 16rokov prevadzky, aby som bol na cene toho produktu. vzhladom na to ze taketo auta sa uz nevyrabaju, a malo kto bude mat svoju E34 (alebo cokolvek ine, z generaciu drziakov) dalsich 16 rokov, tak sa to neoplati do bezneho auta. Ak by sme pouzili BMW G11 ktora stoji 7.3€ za liter! tak je navratnost urcite rychlejsia, tam by zmes stala baj oko 50€, teda by mi kredit 160€ vydrzal len 6.2 roka, co je uz realne navratne, no 80% ojazdenych aut to itak neprejde.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Vysoká teplota 530i

Pondelok, 3. Júna 2013, 19:59

inak taká vec ma ešte napadla, k čomu mi to bude že chladiaca kvapalina nebude bublinkovať ani pri 180st., keď mi to pri tej teplote už dávno nebude mazať a zadrem celý motor? :mrgreen:
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
kobrakai

Re: Vysoká teplota 530i

Utorok, 4. Júna 2013, 08:16

DobreBrzdy.sk napísal:
160 eur za dozivotnu chladiacu kvapalinu vdaka ktorej sa motor nikdy neprehreje, nikdy nezhrdzavie zvnutra... je vela?

http://www.youtube.com/watch?v=PvpQASy2Ta4


Za tu cenovku dostane zakaznik 10l prep fluidu + 10l špeci koolantu? Dúfam, že si si toho neurobil v sklade veľke zasoby pre normalneho suroveho zakaznika co si to objedna cez eshop.

Nie som si uplne isty ci je v sulade s pravidlami aby si tu ponukal svoje produkty, bez toho aby si bol zapisany v obchodnej sekcii, ja len aby ti to nevymazali.

ViktorDDD: :DDD Ale aj mne, prve co ma napadlo pri "dozivotnej naplni" boli ostatne diely - minimalne vod. pumpa + termostat, ktore proste cas od casu odchadzaju. Ci dostanem voucher na free kvapalinu v pripade uniku?
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2096
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91 F48
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: Vysoká teplota 530i

Piatok, 7. Júna 2013, 14:51

Tak ventilator je uz tak tesne pri chladici ze tam ani papier nedam a stale nic... #-o
 
Užívateľov profilový obrázok
DobreBrzdy.sk
Príspevky: 86
Registrovaný: 7.9.2011
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Vysoká teplota 530i

Streda, 12. Júna 2013, 12:21

kto neveri ze EVANS Coolants funguje, moze napisat do VMrally teamu (http://www.vmrallyteam.sk/) a opytat sa, ake mali problemy s chladenim, resp. prehrievanim predtym, nez zacali pouzivat PowerCool 180 ° :)
pripadne este do tovarenskeho teamu Honda World Motocross Team (http://www.evanscoolants.co.uk/honda-motocross.html), alebo KAMAZ MAster (http://www.evanscoolants.com.au/news/in ... -master/38)

Vodna pumpa sa vacsinou meni preto, lebo tesnenie hriadele po case zostarne, tlak v chladiacej sustave pretlaci vodu do lozisk a tie zacnu hrdzaviet. Pri vymene v ramci predpisaneho intervalu mate istotu, ze pumpa vydrzi tych 100 alebo 200 000km.

Netvrdim ze EVANS Coolants je nutnost do kazdeho auta. Do starych aut, na dojazdenie, to naozaj nema zmysel.
Ale ak ma niekto hodnotne, vzacne auto, a chce aby bezproblemovo fungovalo dalsich 30 rokov, eventualne z neho chce mat casom veterana, alebo jazdi rally, okruhy, autoslalom, motor je nachylny na prehrievanie, alebo len ma proste svoje auto rad a chce pren to najlepsie, tak potrebuje EVANS Coolants.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Vysoká teplota 530i

Streda, 12. Júna 2013, 13:20

ja ti verím že to má lepšie vlastnosti ako bežná chladiaca kvapalina, ale s takými tvrdeniami že nikdy sa to neprehreje by som si dal pozor :wink:
napr. ako zabráni táto kvapalina zlyhaniu materiálu tesnenia hlavy alebo samotnej hlavy? keď sa to už aj stane, ako zabráni táto kvapalina zvýšeniu prevádzkovej teploty motora? to je pekné že nevarí do 180st., ale nad určitou teplotou zlyhá mazanie motora, proste motoru ktorý pracuje na 80st., rupne hlava a teplota vyletí na 120-140 tak bude úplne jedno či tá kvapalina varí alebo nie keď sa celý motor zadrie
dúfam že si pochopil na čo som narážal, tebou predávaná chladiaca kvapalina má určite dobré vlastnosti, ale niektoré tie tvrdenia sú len marketingové reči
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
filipko2323
Autor témy
Príspevky: 146
Registrovaný: 4.2.2013
Auto: 3xE34
Kraj: Košický

Re: Vysoká teplota 530i

Utorok, 18. Júna 2013, 14:25

zdravim,opat mam problem s teplotou ale tento krat s motorom 525tds,ide o tom ze teplota vijde na palicku za stredom,dalej nejde robi to len sem tam.Problem je aj v tom ze pri tejto teplote auto strati vykon.Viska je dobra,vodu netlakuje,takze neviem cim to moze byt.Viete mi prosim pomoct.dakujem
ex Mercedes W126
ex Mercedes W124
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní