Štvrtok, 11. Apríla 2013, 00:44
Nesuhlasim s tebou uplne a nevidim nic naivne na tom co som napisal. Pribeh s lopatou bol pritiahnuty za vlasy a ty si ho pritahol este viac. Ale existuje aj taka mala lopatka ktoru popisujes. Ked si bol niekedy vojakom zakladnej sluzby, isto ti utkvela v pamati. Vojaci si s nou vykopavaju okop ked musia lezat a kryt sa pred palbou. Navyse ma ostre hrany a je mala, lahko prenosna a da sa schovat aj pod kabat.
Co sa tyka kodovania klucov, nerobi to ziadny bmw servis. Kluc sa objednava priamo od vyrobcu auta podla VIN cisla a pride uz nakodovany. Stoji to tak okolo 200eur pre novsie kluce, mozno o nieco viac, neviem to presne. V pripade ze sa jeden kluc od auta odcudzi, alebo sa odcudzi cele auto a neskor sa najde, menia sa na nom vsetky kluce a aj modul CAS. Tak isto sa vseto objednava podla VINka.
Takze ziadny BMW servis nepotrebuje ziadne zariadenia na kodovanie klucov, lebo tie vyuziva priamo BMW na svojom oddeleni, kde ich vyrabaju a aj koduju tymto sposobom.
Cize vsetky zariadenia, kde sa daju nakodovat kluce su "aftermarket". Kluce a ich elektronika, transpondery tak isto. Tie lacnejsie zariadenia funguju tak, ze sa musi vybrat modul CAS alebo EWS z auta a vycita sa obsah manualne (pripoja sa svorky na chip apd), neskor zariadenie z tychto udajov nakoduje novy kluc ktory je funkcny. (kluc sa musi polozit do takeho senzor-kruzku) Tie drahsie zariadenia nepotrebuju vyberat modul, dokazu tieto udaje vycitat z CAS priamo cez OBD zasuvku a nakodovat kluc. Je to ovela menej prace, ziadne pajkovanie, otvarania a demontaz modulov apd. Ale samozrejme program bezi na pocitaci. Teda ak by si chcel ukradnut auto, staci ti tento system, prist do auta s malym 300g netbookom ktory ma 8" palcovy displej a spravit do za par sekund nie je problem..... No a tento vytvor o ktorom piseme, nepotrebuje ani pocitac. Samozrejme cena je velmi predrazena, pretoze pan co predava na dannej stranke, ma urcite aspon 50% rabatt na toto a len tazko si to niekto na slovensku kupi (pre servisne ucely). Na jeho stranke su dalsie typy pre ostatne vozidla, ktore funguju na tom istom principe. AK vsak chces poriadne zariadenie pre kodovanie klucov (pre servisne ucely), tak ci tak za neho zaplatis radovo tisice eur.
Predpokladam ze tuto krabicku vyrobili a vykonstruovali rusi, o nich je vseobecne zname ze su ohladne elektroniky bmw velmi znali a aj poriadne popredu v porovnani s inymi "aftermarket vyvojarmi". A myslim ze to robia ludia, ktori dokonca priamo pracuju pre BMW, pretoze rychlost akym sposobom ziskaju technicke udaje potrebne pre skonstruovanie takejto veci, je enormne rychla. Takze bude tam urcite unik informacii z prostredia vyvoju BMW.
Ale nezufaj, updatovanie software auta sa robi aj presne kvoli tomuto. V niektorej z poslednych verzii bol velky software update aj pre jednotky CAS, aj pre vozidla ako e60/e90/e70 ktore uz dlhsie ziadny update v novsich verziach nemali. A to prave kvoli tymto pripadom kradeze vozidiel so sikovnymi zariadeniami, ale je zasa otazka casu, kedy sa karty otocia naspat a zasa naspat......
Ale mas pravdu, ukradnut auto s touto vecou je naozaj asi jednoduche. Tak isto ak zariadenim za 50eur ktore namontujes za par sekund (ak to mas nacvicene), ktore deblokuje imobilizer vozidla. Tak isto ako vykradnut byt susedovi ktori su kluc nechava pod rohozkou. ALe auta sa kradli aj predym, nez nieco take bolo a tiez jednoducho. Bohuzial nikomu nemozes zakazat vyvinut a predavat takuto vec, ktora je primarne urcena na servisne ucely. Aj kolesa z auta sa daju lahko ukradnut, za par minut. Staci ze si kupis nastrcny kluc s pakou a jednoducho ich niekomu odmontujes a vezmes. Nie je to kokotina? ved ten kluc sa da strcit do vrecka a je to priam dar od Boha pre ukradnutie kolies......
ZLodeji mozu byt aj dvaja, jeden otvori auto a dvere a nic neukradne (iba pripadne poskodi). Nespachal ziadny cin kradeze. Jeho kolega zasa nastupi do auta, nastartuje a odide. Neprekonal ziadnu prekazku, nikde sa nevlamal, len nastartoval cudzie auto a odparkoval ho o par ulic dalsiemu kolegovi do garaze.... Z coho ich obvinis??? (na slovensku co nie je pravny stat, asi z nicoho :)
Takze pribeh s lopatou nie je az taky naivny.....
este ma dodatocne napadlo, rozpraval som sa s jednym byvalym lopkarom (uz to nerobi niekolko 12 rokov a mal uz aj sud apd). Vies ako sa kradli trebarz octavie? octavie maju immobilizer v budikoch, tie drzia na dvoch skrutkach a daju sa vymontovat za par sekund. Nahodis svoje predpripravene budiky, prilozis svoj transponder a startujes s primitivnym paklucom, alebo skrutkovacom (alebo nejakym inym systemom, ktory dokaze spustit starter cez obd). To bolo pred dvanastimi rokmi, celkovo praca na 1 minutu po nalezitom nacviku......