Strana 1 z 2

E91 318d turbo

Napísané: Pondelok, 11. Januára 2016, 14:30
od bizonik
Zdar klubaci, na mojom aute(318d, 90kw, M47) zrejme odislo turbo. Auto pocas jazdy stratilo tah a zrazu bolo pocut silne piskanie ktore po chvilke prestalo. Od vtedy auto netaha. Domov islo teda na odtahovke. Doma som zhodil potrubie a turbina sa toci ale ma obrovsku volu. Dnes sa ho pokusim dostat von cele. Chcem sa opytat ci sa mam obzerat po novom turbe alebo dat urobit repas. Pozeral som viacere firmy co predavaju turba alebo robia repas a neviem co vybrat. Ceny su tiez pomerne rozdielne od 250 eur do 1500 eur :D Pozeral som aj ceske a polske firmy tam su ceny priaynivejsie. Uvitam kazdu radu ako dalej postupovat.

Re: E91 318d turbo

Napísané: Pondelok, 11. Januára 2016, 14:42
od badbat329
o turbach sa tu popisalo uz vela, skus pohladat, dobre referencie si pametam na SB - TURBO s.r.o. z Nitry, ale osobnu skusenost nemam.

Re: E91 318d turbo

Napísané: Pondelok, 11. Januára 2016, 16:59
od fuji
Nazdar, ja som to riešil v lete cez chalana u nás vo Vranove.
Dáva to robiť do Poľska.
Komplet ma to stálo 550 € aj olejom a filtrami.
Samotný repas vyšiel na cca 250 €.
Max spokojnosť.

Re: E91 318d turbo

Napísané: Pondelok, 11. Januára 2016, 17:33
od BMWlive
repas za 1500? preboha to asi madarskych forintov..ved nove stoji 1500..

ved na svk to mas do 400 zrepasovane..NT, TT, BA

Re: E91 318d turbo

Napísané: Pondelok, 11. Januára 2016, 18:30
od dibarbora
Po novom by som moc nepozeral v 2014 ked som to riesil, tak nove stalo v turba.sk (zilinska firma) cca 950€. Kedze je to celkom raketa vzhladom k cene auta, tak by som riesil repas. Daval som do sb turbo, pristup v pohode, realne to spravili este v ten den. Novy uzol, povodna variabilna geometria cena 250€, nastavia aktuator, dostanes protokol z testovacej stolice. V pripade, ze treba aj novu geometriu, tak by to stalo 300€. Samozrejmostou bola vypieskovana skrina turba.

Re: E91 318d turbo

Napísané: Štvrtok, 14. Januára 2016, 09:44
od swalko
Ja som nedavno riesil turbo bmw3-e90-e91-e92-e93/e90-320d-2006-strata-vykonu-t105642.html cez SB-Turbo. Velmi ochotny pristup, zatial vsetko OK. Repas stareho som nechcel. Predsa len priplatis par evri a mas komplet novy stredovy uzol vratane novej geometrie, vsetko poskladane a vyskusane v tovarni. Neviem ako je to na 318D, ale na 320D sa vraj zvykne po case kusat geometria (co bola aj chyba z diagnostiky v mojom vlakne) a mne k tomu este aj pomaly mizol olej.

Re: E91 318d turbo

Napísané: Štvrtok, 14. Januára 2016, 10:04
od Mishroom
Ja som to riešil na bývalej e90 (rovnako 318d m47 90kW) výmenou za nové turbo z 320d m47 120kW a bol cítiť aj rozdiel v ťahu. Nové turbo je najlepšia voľba ale rátaj s cenou cca. 1000 € (ja som dokázal zohnať za 900 a niečo - pre m47 120kW). Každopádne ak sa rozhodneš to repasovať, tak by som neriešil repas pod 300 €. Dobrý repas robí napr. turbotech.sk.

Re: E91 318d turbo

Napísané: Štvrtok, 14. Januára 2016, 10:12
od swalko
Ci budes alebo nebudes citit rozdiel zalezi od chyby stareho turba. Ak bolo stare na sracky, tak by tam rozdiel mohol byt. Ja som rozdiel nepocitil.

Treba rozlisovat:
1.) Ak ti ponuknu repas tvojho turba, tak sa meni len to co treba, cize zostavaju aj stare diely. Najlacnejsia moznost.
2.) Mozu ti vymenit cely stred za novy / celu geometriu za novu. Cosi drahsie.
3.) Pouziju z jazdeneho turba elektroniku a slimaka ktoreho opieskuju. Vymenia cely stred za novy a aj geometriu za novu. Toto vacsinou volaju "nove turbo". Ja som volil tuto moznost. Najdrahsia z troch moznosti.
4.) Pouzite turbo. Original, nevies vsak co vsetko uz ma za sebou. Ceny zacinaju na cenach variantu 3 a vyssie.
5.) Nove turbo druhovyroba. Nove turbo, ale nie original. Podstatne drahsie ako predchadzajuce moznosti.
6.) Nove turbo original. Najdrahsia moznost.

Najlepsie je sa pytat v danej firme ktoru si vyberies. Kazdy nazyva jednotlive moznosti inak.

Re: E91 318d turbo

Napísané: Štvrtok, 14. Januára 2016, 13:09
od BMWlive
swalko napísal:
Ci budes alebo nebudes citit rozdiel zalezi od chyby stareho turba. Ak bolo stare na sracky, tak by tam rozdiel mohol byt. Ja som rozdiel nepocitil.

Treba rozlisovat:
1.) Ak ti ponuknu repas tvojho turba, tak sa meni len to co treba, cize zostavaju aj stare diely. Najlacnejsia moznost.
2.) Mozu ti vymenit cely stred za novy / celu geometriu za novu. Cosi drahsie.
3.) Pouziju z jazdeneho turba elektroniku a slimaka ktoreho opieskuju. Vymenia cely stred za novy a aj geometriu za novu. Toto vacsinou volaju "nove turbo". Ja som volil tuto moznost. Najdrahsia z troch moznosti.
4.) Pouzite turbo. Original, nevies vsak co vsetko uz ma za sebou. Ceny zacinaju na cenach variantu 3 a vyssie.
5.) Nove turbo druhovyroba. Nove turbo, ale nie original. Podstatne drahsie ako predchadzajuce moznosti.
6.) Nove turbo original. Najdrahsia moznost.

Najlepsie je sa pytat v danej firme ktoru si vyberies. Kazdy nazyva jednotlive moznosti inak.


V bode 3 by som urcite nesiel do ojazdenej elektroniky, ta lubi odchadzat velmi casto, mne zapiekla cele turbo..a to nova stoji neco cez 100vku len..inak varianta 3 je najlepsia..

Re: E91 318d turbo

Napísané: Štvrtok, 14. Januára 2016, 13:33
od g1de0n
BMWlive napísal:
..inak varianta 3 je najlepsia..

Preco by mala byt lepsia ako 2? Tiez ti vymenia stred aj geometriu.

Re: E91 318d turbo

Napísané: Štvrtok, 14. Januára 2016, 13:38
od swalko
Nevymenia ti aj aj, ale iba jedno alebo druhe. Napr. len stredovy uzol a geometria ti zostane stara. A na E90 320D original turbach sa vraj zvykne zasekavat geometria (napr. mne uz drhla ... nestihala dost rychlo zatvarat) , takze co nevymenis hned, budes pravdepodobne menit neskor.

Re: E91 318d turbo

Napísané: Štvrtok, 14. Januára 2016, 13:43
od swalko
BMWlive napísal:

V bode 3 by som urcite nesiel do ojazdenej elektroniky, ta lubi odchadzat velmi casto, mne zapiekla cele turbo..a to nova stoji neco cez 100vku len..inak varianta 3 je najlepsia..


Mne zas bolo povedane ze ta elektronika je riesena celkom dobre a nie je to problemova vec, tak si mozeme vybrat :smile: . Standardne urcite novu elektroniku nedavaju, na poziadavku by to mohli vediet zariadit. Je ale aj v ich zaujme aby ta elektronika bola funkcna.

Re: E91 318d turbo

Napísané: Štvrtok, 14. Januára 2016, 20:26
od dibarbora
Opotrebenie je kus od kusu. Ja som si tiez myslel, ze bude ko geometria a uzol pojde novy len preventivne. (motor isiel do nudz. rezimu a na diagnostike sa pravidelne objavovala chyba aktuatora v kombinacii s nedosiahnutym plniacim tlakom).
V reale som bol prekvapeny, ked geometria ostala povodna a menili len uzol. Na otazku v com bol problem, bola odpoved, ze uzol mal taku volu, ze drhol o geometriu a ta sa zasekavala.
Co sa tyka aktuatora, tak na tychto mitsubishi turbach je fakt celkom jednoduchy (je to obycajny solenoid - elektromagnet - primitivny linearny motor. nech si kazdy vyberie co sa mu paci). V porovnani so servomechanizmom, ktory je napr. na fordoch je to urcite jednoduchsie. Snazil som sa najst aj novy aktuator, ale je to velmi problematicke, nasiel som len na nejakom Talianskom eshope v cene cca 500€.
Aktuator a nastavenie jeho spoluprace s variab. geoetriou je hlavny kamen urazu pri repase tohoto turba, pokial to v turbo servise nevedia alebo si majitel kupi repas bez aktuatora, tak ma o zabavu postarane a v podstate si urobi dalsi problem. Na aute to nastavit je cista kaskadercina a bez patricneho vercajgu sa to v dielni urobit neda.

Re: E91 318d turbo

Napísané: Utorok, 26. Januára 2016, 07:36
od bizonik
takze turbo je konecne vymenene, povodne malo zaseknutu turbinu vo vyfukovom potruby uz ale malo nabehane 285t KM. Menilo sa za repasovane turbo ktore prislo za 3 dni, bohuzial som objednaval tesnenia a dalsie potrebne veci v BMW Lion car v BB kde im dodanie trvalo skoro dva tyzdne ](*,) K cene sa ani nejdem vyjadrovat aj napriek zlave ktoru dali bola cena stale o 25% vyssia ako cena ktoru mi ponukol pri MM autotechnik, taisto za original diel. Urcite som tam nakupoval prvy a posledny krat. Turbo sme prehodili za cca 4 hodiny. Este sme zistili pri testovani turba ze motor vydava po vytoceni na cca 3000 otacok a pusteni plynu dost zvlastny zvuk, tazko to opisat, ako tokanie moriaka :D . Mozno to je separator oleja, neviem kedy bol meneny. Skusim to nahrat.

Re: E91 318d turbo

Napísané: Utorok, 26. Januára 2016, 07:59
od TT-SIMIK
Ak to je to co myslim tak je to sposobene zle nadstavenym aktuatorom,ked padaju otacky tak mooc privre lopatky a motor zastrpa a vyda taky zvuk.....Par krat som to riesil....raz bol problem v nadstavenim a raz z lopatkami.....takze si to cekni....