... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k
sanderot napísal:Ja o xdrive nepochybujem. Xdrive je urcite spicka a quattru sa minimalne vyrovna. Ja som sa skor zaujimal o 330xd ktora este nepouziva xdrive, ale ten starsi system, tam mam trochu obavy o jeho ucinnost. Momentalne jazdim quattro ale rozmyslam, ze to predam a chcel by som si konecne splnit sen = bmw. Na to quattro som si dost zvykol, predsa len je to ina stabilita na mokrej ceste a hlavne snehu a kedze chodim sem tam lyzovat, tak sa nejakym tym zasnezenym kopcom nevyhnem a tu mam prave obavy o schopnosti toho starsieho x - systemu ... na nieco s xdrivom nemam takze vazne rozmyslam nad 330xd r.v.04.
stare xka pouzivali tri klasicke otvorene difaky ako mercedes (4matic, doteraz pouziva) a "uzavierku" robilo v tomto pripade ESP pribrzdovanim kolies. trakcne vlastnosti su de facto len na okrasu a ak mas na ktorychkolvek dvoch kolesach nedostatocnu trakciu, tak si skoncil (vid Diablov pokus dostat sa na letisko v rosine, neviem ci su tu niekde fotky...)
torsen je v tomto pripade vyrazne lepsi, nakolko je to cisto mechanicky system a v spolupraci s ESP sa dokaze dostat dost daleko, kedze hnacia sila je medzi napravami rozdelovana mechanicky a uzavierky napravovych difakov supluje ESP.
len pre ilustraciu, torsen ako stredovy difak pouziva aj taka ikona offroadov ako je landcruiser (samozrejme ten ma aj uzavierky napravovych difakov).
cize odpoved na tvoju otazku je asi taka, ze pri beznom jazdeni OK, na zasnezenych kopcoch budes voci quattru pocitovat nedostatky v trakcii. alebo inak povedane, tam kde quattro este ide len s miernymi zasahmi ESP ide xdrive omnoho pomalsie, lebo si musi uzavierku stredoveho difaku suplovat brzdenim kolies.
stare xka pouzivali tri klasicke otvorene difaky
Helldiver napísal:Ja len dodam ze este starsie xka (E30 325iX a E34 525iX) pouzivali tri diffy z ktorych boli ale dva (zadny a stredovy) zasperovane visko-sperou, u E34 bola navyse elektronicky na zaklade preklzu kolies regulovana svornost zadneho diferaku (ventil reguloval prietok oleja ktory k sebe pritlacal lamely, taka hodne zvlastna konstrukcia diferaku...), bol som celkom prekvapeny kam vsade sa 525iX vytrepe, samozrejme co sa tyka povrchu, pri vacsich terennych nerovnostiach je ako kazdy osobak s nizkou svetlou vyskou a nezavislo zavesenymi napravami nahrana...
Jararak: Torsen je zo svojho principu samosvorny a je to vyborny system -lamelove a visko spery su v tejto oblasti pouzitia (priechodnost) menej dokonale (lacnejsie), otvoreny differ kde uzavierku supluje brzdova elektronika je potom ten uplne najlacnejsi (a podla mna najhorsi) system.
1morok napísal:záleží aj kt. quattro lebo a3 a tt nieje ozajsné q. ale iba haldex
ale asi ako bolo povedané:pokial neuviazneš na bruchu,je jedno či sedíš v q a či v x