Strana 1 z 1

Riadenie e46 320d

Napísané: Streda, 9. Mája 2018, 11:45
od BRANOHC
Nazdar chlapi,potrebujem pomôcť , moje auto ma problém z riadením :? ..Keď idem po mierne hrboľatej ceste tak volant dosť citlivo reaguje na výmole a ak za jazdy alebo pohybu otočím plný do ľava tak volant zasekne a ťažko ide späť.. Prosím napíšte mi nejaké doporučenie a vyjadrenie k danej problematike.. Inak teraz som menil predne ramena komplet..

Re: Riadenie e46 320d

Napísané: Streda, 9. Mája 2018, 13:56
od janest
Geometria a doma to neurobíš !

Re: Riadenie e46 320d

Napísané: Streda, 9. Mája 2018, 14:38
od filipe46
Geometria samozrejme so záťažou. Ak ti to zasekáva skús skontrolovať hladinu oleja v serve.

Re: Riadenie e46 320d  Topic is solved

Napísané: Streda, 9. Mája 2018, 15:04
od janest
A okrem iného toto asi budeš bezpodmienečne potrebovať !
http://www.bmwtech.sk/index.php?route=product/product&product_id=2448, to aby si nemal štvor-stopé vozidlo. Je to excentrická skrutka zadnej nápravy, nakoľko správne sa má robiť geometria oboch náprav. Je dobré zavolať si do servisu a spýtať sa či robia vôbec tvoj model, teda pokiaľ sa jedná o poriadnú geometriu a či to robia so záťažou ( málo kde sa im to chce ). Mal by si mať obuté predpísané pneu najlepšie nezjazdené ani ináč poškodené a disky podľa rozmeru výrobcu, samozrejme dohustené na predpísané tlaky a to presne. Nádrž by mala byť plná alebo kufor dovážený ako pri plnej. Na predných sedačkách po 70 kg a na zadnej v strede 70 kg.
Video na inšpiráciu ako sa to má robiť : https://www.youtube.com/watch?v=NJ1nUj418kc&t=508s
V tvojom prípade má ľavé koleso menšiu zbiehavosť. Zbiehavosť je to čo ti vracia volant zo zatáčky. A asi máš obuté široké gumy, tie zvyknú tiež k tomu prispieť ako aj podložky.
Kmitanie náprav je záležitosť záklonu a odklonu ako aj nepredpísaných alebo rozvážených pneumatík. Záklon stabilizuje riadenie v priamom smere príkladom je motocykel oproti kolobežke ktorej riadenie viac kmitá. Vozidlá s pohonom zadnej nápravy majú záklon väčší ( cca 5°) oproti vozidlám s prednou poháňanou nápravou kde záklony bývajú blízke 0°. Odklon kolesa uľahčuje zatáčanie do zákruty, príkladom je traktor ktorého predné kolesá sú do " V " alebo Tatrovka aby sa kolesa ľahšie otočili. Na osobných vozidlách zvykne bývať buď neutrálny do "H" alebo kladný do "A". Staršie auta ktorými aj E46-ky nepochybne sú už majú unavenú torznú tuhosť karosérie, najmä Cabrio a Touring, preto nie je od veci niekedy doinštalovať rozperu horného uloženia tlmičov (a robia sa aj na zadné) . V prípade výmeny ramien len dúfam, že si už vymenil aj stabilizačné tyče a gumové uloženie torznej spojovacej tyče, lebo to je najčastejšia príčina klepotu a pazvukov prednej nápravy. Téma uloženia prednej nápravy je veľmi obsiahla tak len dúfam, že ti to na geometrií "sadne" lebo tie "kasne" sú rôzne pokrútené a o chvíľu založíš príspevok " Horné uloženie tlmičov - nastavenie odklonu a záklonu ". Veľa šťastia.

Re: Riadenie e46 320d

Napísané: Piatok, 11. Mája 2018, 08:45
od BRANOHC
"janest" dakujem ti za odpoved a samozrejme radu,skusime to podla toho spozriet a spravit..

Re: Riadenie e46 320d

Napísané: Piatok, 11. Mája 2018, 09:16
od janest
Toto sa ti oplatí prečítať : https://www.bmwklub.sk/bmw3-e46/geometria-zly-odklon-kolesa-t80260-15.html, rieší sa tam odklon a uloženie predného tlmiča. Z tvojho popisu nie je jednoznačné čo máš ty na aute.