... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666

bmwtt.sk
 
tricka.drifter
Autor témy
Príspevky: 44
Registrovaný: 16.1.2013
Auto: BMW E30 318i
Kraj: Košický

E30 318i (M40B18) sedan, viac problemov...

Utorok, 5. Marca 2013, 09:42

tak som tu zase, po pociatocnych problemoch z motorom, ktore sa mi ako tak podarilo vyriesit, mam problem v oblasti riadenia a brzd... pri rychlosti nad 140(testovane na letisku, teda uzavretej ploche samozrejme :lol: ) mi extremne trha volantom, ako do tej rychlosti nic, ale nad tou rychlostou neskutocne, dalej, auto nejde rychlejsie, co je zase dalsi motoricky problem... :( ](*,) , dalej pri brzdeni o5 raz trasie z volantom pri vyssich rychlostiach... zo 120 na 90, ci 80 a pod... to je najskor vadou kotucov, ale odoka niesu nejake krive, dalsi motoricky problem je ze mi na volnobehu kolisu otacky, stale niekde medzi 500 a 1000, problem z obmedzovacom som vyriesil, takisto prehrievanie, a s tymto neviem ako dalej, vopred dakujem za rady pripadnu pomoc... :)
BMW is not a car, is the best lifestyle ever :)
Pribeh: pribehy-nasich-aut/e30-t73605.html
 
Užívateľov profilový obrázok
BouBou
Príspevky: 738
Registrovaný: 29.11.2008
Auto: 318i E30 Turbo M10
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: E30 318i (M40B18) sedan, viac problemov...

Utorok, 5. Marca 2013, 15:20

no proste inymi slovami, auto je total mechanicky rozjebane tak ako bolo moje ked som ho kupil a treba mu venovat minimalne rok lasky a par mesacnych vyplat, e este dobru dusu ktora to vsetko spravi :D skontroluj capy silentbloky, pozri loziska, vycisti a odvydusni brzdy a ked tak vymen kotuce :D kola vyvazit atd atd
///..Kto nezažil nepochopí..///
E36 320i Coupe - Lagunengrun metalic
[size=150]E30 318i Coupe - M10 Turbo
Obrázok
 
tricka.drifter
Autor témy
Príspevky: 44
Registrovaný: 16.1.2013
Auto: BMW E30 318i
Kraj: Košický

Re: E30 318i (M40B18) sedan, viac problemov...

Utorok, 5. Marca 2013, 18:30

no diky :) potreboval by som cca presnejsie veci, co by v tom mohli byt,... ale auto ide aj tak :) je to moja laska :) ale tak... motoricky, motor pojde von :) je to hrozne... viac roboty a penazi ma bude stat oprava motora... ako vymena za novy... ale tento motor chcem dat aspúon ako tak doporiadku, takze tak nejak :)
BMW is not a car, is the best lifestyle ever :)
Pribeh: pribehy-nasich-aut/e30-t73605.html
 
Užívateľov profilový obrázok
Don
Príspevky: 244
Registrovaný: 28.12.2011
Auto: BMW 318i E30
Kraj: Trenčiansky

Re: E30 318i (M40B18) sedan, viac problemov...

Streda, 6. Marca 2013, 20:34

takto.. ja mam presne auto ako mas ty... co sa tyka hadzania volantom nad 120km/h (také som to mal ja) tak som akurat vymenil kotuce a dal vyvaziť kolesa... to som si hned skusil ist 190km/h a islo krasne... pochybujem ze by to bolo nieco ine ale.. treba ich od najlacnsejsich vecii ktore sa proste musia spravit.. a dalej.. no co ti poviem.. nepoznam tak ten motor ako toť veduci boubou ale kedze vidim ze ten motor nema zmysel mat v aute kedze mam snim len problemy tak sa pojde robiť prestavba na ETA.. :D inak co sa týka na tom volnobehu.. mne tam boubou cosi štengroval s volnobeznym ventilom skus to precistit mozno to pomoze.. :)
 
tricka.drifter
Autor témy
Príspevky: 44
Registrovaný: 16.1.2013
Auto: BMW E30 318i
Kraj: Košický

Re: E30 318i (M40B18) sedan, viac problemov...

Štvrtok, 7. Marca 2013, 17:42

Dakujem za pomoc... vyj... ho vonku... nema zmysel sa s tym babrat... radsej investujem peniaze do nieco lepsieho :) co koniec koncov pri prestavbe na druift car bude asi rozhodujuce :)
BMW is not a car, is the best lifestyle ever :)
Pribeh: pribehy-nasich-aut/e30-t73605.html
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2096
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91 F48
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: E30 318i (M40B18) sedan, viac problemov...

Štvrtok, 7. Marca 2013, 18:33

Nad 140 nevladze? Nemas upchany vyfuk?
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: E30 318i (M40B18) sedan, viac problemov...

Piatok, 8. Marca 2013, 20:13

trasenie volantom - čapy, kotúče, kolesá, prekontrolovať geometriu. Mne tiež trase, teda začne okolo 125ky, tak chodím 140, vtedy to už zas prestane :). Ako písal Don, začať tým najlacnejším.
Voľnobeh - jeden z bežných problémov M40ky. Problém môže byť váha vzduchu, spínač voľnobehu na škriacej klapke, voľnobežný ventil, podtlakové hadice, lambda.

Váha vzduchu sa dá rozobrať (pozri obr.) a merákom prekontrolovať jednotlivé kontakty, odporovú dráhu, no najjednoduchšie vymeniť/požičať funkčný kus.

Spínač voľnobehu takisto premerať meracím prístrojom, sú tam 3 kontakty, pri zavretej klapke musí byť spoj medzi stredným a jedným z krajných (už neviem ktorý presne). Proste si nastavíš merák na pípanie a pri pustenom plynovom pedále keď pripojíš na stredný a krajný musí pípať, pridáš plyn a kontakt rozopne. Dá sa to prekontrolovať aj priamo na konektore RJ, neviem teraz presne ktoré piny, ale viem zistiť. Lebo može sa stať, že spínač je ok, ale niekde v kabeláži je problém.

Voľnobežný ventil robí problémy napr. mne. Zvykne sa tam usadiť nejaký bordel. Možeš ho skúsiť vymontovať, prečistiť tech. benzínom (ja som to prestriekaval pomocou injekčnej striekačky) a skúsiť čo to spraví. Nie každému to pomôže. Tiež môžeš zmerať či do neho ide šťava, stačí stiahnuť gumu z konektora a pichnúť tam merák, naštartuješ a uvidíš či tam ide napätie.
Ja som svoj čistil, no nepomohlo, pritom nie je nijak zadretý. Meral som aj napätie, pekne som videl ako RJ reguluje, no ten asi ani nepohol, až keď som po ňom pobúchal bolo počuť ako zrazu nasalo vzduchu, teda sa otvoril.
Inak tiež rýchlejšia skúška je vyskúša z nejakým funkčným kusom.

Podtlakové hadice môžu prisávať falošný vzduch, čo môže spôsobovať lietajúci voľnobeh. Skontroluj tesnosť hadice prívodu vzduhu, toho kolena medzi váhou a klapkou, zvykne byť popraskaná, potom hadicu ktorá vychádza zo spodu toho kolena a ide do voľnobežného ventilu a ešte hadicu z krytu ventilov.

Lambda môže byť tiež príčinou zlého voľnobehu. Tu moc nepomôžem, ja osobne mám motor bez katu, bez lambdy. Problém môže ukázať diagnostika, najlepšie je kúpiť novú, máš istotu.

Samozrejme som nevyčerpal všetky možnosti, ako napr. zapaľovacie káble, cievka, čidlo teploty, chybná RJ a čo viem čo ešte. Ja som napísal také najbežnejšie.
Prílohy
thePicture2485.jpg
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
tricka.drifter
Autor témy
Príspevky: 44
Registrovaný: 16.1.2013
Auto: BMW E30 318i
Kraj: Košický

Re: E30 318i (M40B18) sedan, viac problemov...

Nedeľa, 10. Marca 2013, 22:50

Chalani... je to lambda sonda... pretoze kamarat mi poradil zopar veci, + vyzistil som si ze mam spotreebu cca 15-16 litrov... pricom ekometer ukazuje 8/9 ja ho moc nemarujem :) mne je ho luto :) ale je to lambda... trasenie volantom musim vyspekulovat, lenze aktualne treba ine veci poriesit :) ale dakujem :) ps... kombinacia nepravidelneho volnobehu a vysokej spotreby je lambda :)
BMW is not a car, is the best lifestyle ever :)
Pribeh: pribehy-nasich-aut/e30-t73605.html
 
Užívateľov profilový obrázok
lubošzm
Príspevky: 238
Registrovaný: 7.4.2012
Auto: BMW e30 M40B18
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: E30 318i (M40B18) sedan, viac problemov...

Pondelok, 11. Marca 2013, 19:47

Ako presne myslis ten nepravidelny volnobeh.. V ako rozpeti sa pohybuju otacky? Mne robilo toto prv http://www.youtube.com/watch?v=NRGcr7YUz4M Ale problem sa mi vyriesil.. Pretesnil som hadice na vzduch :)
B M W E30 IS MY LIFE!
Príbeh :
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/lagunovy-milacik-t70523.html
Motor : M40B18
Farba : Lagunen grün

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní