... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
vik85
Autor témy
Príspevky: 52
Registrovaný: 20.7.2012
Auto: Mercedes-Benz
Kraj: Bratislavský

E39 525tds (1999)

Sobota, 21. Júla 2012, 18:38

Zdravím, dúfam píšem do správnej sekcie. Napíšem aj niečo viac a zbytočnosti dám menším písmom, aby ich bolo ľahšie preskočiť :)
momentálne vlastním postaršie ľudové vozidlo Passat B3 (1991). Páčia sa mi staršie Nemecké autá. Značky BMW a Mercedes považujem za najlepšie autá sveta. Kvalita, luxus, dizajn, klasika. Plus BMW trošku viacej športovosti a Mercedes trošku viac pohodlia. Z toho vyplýva pre mňa Mercedes ako vhodnejší, ale zrovna model v generácii ktorú hľadám sa mi veľmi nepáči W210 s tými 4-mi oválnymi svetlami.

E39 je pre mňa asi najkrajšie BMW, len si nemôžem dovoliť cukrík za 7000, ani taký stred za 5000. Ideálna cena pre mňa je tak 3000. Ešte napíšem že moje auto musí byť manuál a musí byť diesel a mohlo by byť kombi. Na výbavu ani výkon nepozerám vôbec, hlavne E39 asi bez klímy a aspoň predných el. okien nedostanem, čo mne úplne stačí. A aj keby to bolo 520d, 100kw úplne stačí, nie som pretekár.

Ale k veci:
píšem, lebo kamarát má E39 525tds ročník 1999. Cena je ešte dosť pod mojou hranicou 3000, ale auto je aj náležite k tomu opotrebované až rozšalátené. Kamarát má auto 4 roky a najazdil na ňom 160 000km. Mal ho ako taxík. Auto má teraz niečo cez 300 000km, viem je neuveriteľné že 9 ročné BMW malo 140 000km, ale ozaj vyzeralo ako nové vtedy, kamarát si myslí, že sú pravdivé km, ja neviem.

BMW 525tds 201203102150.jpg


A teda k chybám:
Bude treba meniť tlmiče a zjavne aj časti prednej nápravy (čapy, ramená...). Napriek tomu však pri prejazde nerovnosťami z neho nie je veľmi zlý pocit.

Motor má veľmi dobrý a rovnomerný ťah a veľmi pekný zvuk (pre mňa je 6 valcov stále nadštandard :) ) nič nepíska, nebúcha.
V zime štartuje na brnk aj pri -17C, ale za tepla, keď stál len pár minút mu trvá dlhšie (tak 5-10 sekúnd štartovania) kým naskočí. Neviem či je to veľká závada, ale nepáči sa mi to.
Čo sa o tds hovorí, že praskajú hlavy a tak, na to ten kamarát povedal, že neexistuje zlý motor, len zlý šofér a tento motor možno vydrží menej zlého zaobchádzania. Každopádne motor nežerie vodu ani olej. Kamarát menil olej vždy keď si to auto (počítač) vypýtalo. Čo ma ešte trochu hnevá, slzí nafta asi na niektorom vstreku.

Karoséria je buchnutá na pravý predný roh od zrážky zo zverou. Svetlo je zalepené, kapota a blatník vyklepané. Mne to nevadí, beriem to ako dobrý dôvod na zľavu. Od tej zrážky auto neukazuje vonkajšiu teplotu a rozbil sa vtedy chladič klímy, takže ani klíma neide a stratil aj ladvinky (mriežku kapoty), tak dal z novšieho modelu E39. Celkovo sú po aute drobné odreninky z parkovania a čo mi trochu vadí zlomená ľavá zadná kľučka, takže dvere sa dajú otvoriť len zvnútra.

20120426_164818_vik043 525tds.jpg


V interiéri je roztrhaná vodičova sedačka (kamarát je mohutnejšej postavy) a odlomená kľučka na vodičových dverách, takže sa otvárajú ťahaním lanka.

Čo kamarát spomínal že sa robilo, tak bol repasovaný alternátor predminulú zimu aj nová 100A batérka, menené čerpadlo v nádrži, menené to neviem ako sa to volá (termospojka?) čo zapája vrtulu chladenia.

Je to veľká blbosť kupovať? Po pravde ak by to bol Touring v tom istom stave a cene, tak už ho mám doma :D

Ďakujem za každú radu a názor.

BMW 525tds 201203102151.jpg


Vždy som radšej kúpil lacnú haraburdu a tešil sa z každého kilometra čo prejde a keby sa niečo totálne pokazilo, tak si poviem, že pri tej cene sa dalo čakať a pri drahších ojetinách mám obavy, že je to len opticky krajšie a rozpadnúť sa môže tak isto, len pri toľkých peniazoch by to viac mrzelo.

Celkovo mi to príde ako dosť zložité auto, preto sa toho bojím a rozmýšľam či nekúpiť radšej zase Passat okolo rv 2000, motory TDI všetci poznajú, samozrejme sa nechytá komfortom, výkonom ani kvalitou, ale keď kúpim pojazdnú haraburdu, tak myslím, že Passat mi ľahšie a lacnejšie opravia. Samozrejme guľatý Passat B5 sa mi až tak veľmi nepáči. Možno kúpim len Passat B4 (čo je vylepšené to čo mám), ale to zase nemusím meniť, môžem si ďalej rapotať na tomto.
BMW 318d Touring E91
Obrázok Mercedes-Benz C220 CDI T-Modell WDB203
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: E39 525tds (1999)

Sobota, 21. Júla 2012, 19:12

A potrebuješ meniť toho Passata? Už ti nevyhovuje? Ono servis bude určite drahší, to je jasné, ale zas až taká hrôza to nebude. To ale platí, ak je e39 v super stave. Pri niečom horšom to už môže vyskočiť dosť vysoko. Ale ako sám píšeš, komfort, a jazda ako samotná je neporovnateľne inde.
Musíš sa rozhodnúť sám, ak máš na drahší servis ako u Passata, tak to vyskúšaj. Ak je tá cenovka hodne nízka, máš dosť na prípadne opravy. Tie budú vždy aj na dobrom aute. Ale u tohto to môže ísť veľmi vysoko.
Prípadne sa skontaktuj s niekym z BA, kto má e39 a vyzná sa v nej, a nech sa pozrie aj na túto.
Môj názor: Do TDSy by som už nešiel, ak už, šiel by som do 2.5d. 2.0D by som nebral skrz čerpadlo VP44.
Nur Original ist Legal.
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: E39 525tds (1999)

Sobota, 21. Júla 2012, 19:18

Taxík s 300 000 km patrí do šrotoviska.
 
Užívateľov profilový obrázok
vik85
Autor témy
Príspevky: 52
Registrovaný: 20.7.2012
Auto: Mercedes-Benz
Kraj: Bratislavský

Re: E39 525tds (1999)

Sobota, 21. Júla 2012, 20:20

Milosss Passat je v pohode, ale občas vozím ľudí a Passat nech je hociako naleštený, je vidno že je to praauto.

A aby sme sa rozumeli, Passat nechcem meniť kým ide, rozmýšľam nad druhým autom na vozenie ľudí, kde by mala byť klíma a malo by to byť aspoň trochu novšie (tak okolo 2000). Guľatý Passat B5 sa mi až tak nepáči, aj keď to asi z praktických a cenových dôvodov pri ňom skončí.

2.0d má nejaké horšie čerpadlo? Lebo to sa mi z hľadiska údajov javilo ako dobrá voľba. Takže hľadať len 525d, alebo 530d? A sa mi zdá, že 525d sú len novšie a mne sa popravde viac páči dizajn pred FL, je taký decentnejší...

MateX3 v pohode, berem aj taký názor. môj Passat čo je len štvorválec 1.6TD má 428 000km, je pravda že nikdy nebol taxík, ale BMW by malo podľa mňa viac vydržať. V podstate okrem toho teplého štartu si všetko viem predstaviť že sa dá vyriešiť.
BMW 318d Touring E91
Obrázok Mercedes-Benz C220 CDI T-Modell WDB203
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: E39 525tds (1999)

Sobota, 21. Júla 2012, 20:48

2.0d majú Bosch VP44 čerpadlo. Trocha pogoogli a uvidíš.
2.5d M57 kód motora sa začal montovať aj do predFL, čiže aj také zoženieš, len je ich pomenej, ale nič strašné a oproti FL modelu sú aj lacnejšie.
Na klímu bacha, nemusí to byť len náplňou že nejde.
Ak chceš viac poradiť, napíš SZ, viem myslím dosť objektívne porovnať B5 voči e39.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Príspevky: 2118
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: E39 525tds (1999)

Sobota, 21. Júla 2012, 22:31

Všetko sa dá vyriešiť a opraviť, otázne je, či má zmysel zachraňovať črep, ktorý má už svoje najlepšie časy za sebou. Neviem aká tam je cena, ale ja osobne by som to nebral ani zadarmo, lebo dať to do slušného stavu bude fuška, či už finančná a hlavne časová. A nikdy to cukrík nebude. A 525tds aj v dobrom stave chodia za pomerne lacný peniaz.
INSTAGRAM: korado_korado
 
Užívateľov profilový obrázok
vik85
Autor témy
Príspevky: 52
Registrovaný: 20.7.2012
Auto: Mercedes-Benz
Kraj: Bratislavský

Re: E39 525tds (1999)

Nedeľa, 22. Júla 2012, 01:00

Samozrejme že z toho nechcem robiť cukrík. Stačí mi dobre jazdiace spoľahlivé auto :) Trošku ma sklamalo, čosom si tu na fóre prečítal to s tým 100kW 20d motorom a čerpadlom, že s tým mávajú viacerí problémi. Bola to taká moja vyhliadnutá ideálna (ekonomická) motorizácia. Ale teda asi bude lepšie pohľadať 525tds do tých 3000€ čo sa bude viac tváriť ako auto a dúfať, že tam nebude treba hneď všetko meniť...
BMW 318d Touring E91
Obrázok Mercedes-Benz C220 CDI T-Modell WDB203
 
suchtoxxl
Príspevky: 245
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: bmw 525tds E39
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: ilava

Re: E39 525tds (1999)

Pondelok, 23. Júla 2012, 16:35

bratmm,e39nu,v hentakom stave a cena 3000?neblazni
pozeraj bazar tu na klube a uvidis ake tdska sa za tu cenu daju kupit
ved hento ma odradili hned uz len tie fotky
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: E39 525tds (1999)

Pondelok, 23. Júla 2012, 17:04

 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Príspevky: 2118
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: E39 525tds (1999)

Pondelok, 23. Júla 2012, 20:11

suchtoxxl napísal:
bratmm,e39nu,v hentakom stave a cena 3000?neblazni
pozeraj bazar tu na klube a uvidis ake tdska sa za tu cenu daju kupit
ved hento ma odradili hned uz len tie fotky


nestojí 3000€... iba zadávateľ témy má limit taký. Cenu neuviedol, ale podľa stavu by som tipoval cca polovicu, maximálne 1500€
INSTAGRAM: korado_korado
 
suchtoxxl
Príspevky: 245
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: bmw 525tds E39
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: ilava

Re: E39 525tds (1999)

Utorok, 24. Júla 2012, 14:32

aha,ospravedlnujem sa.mas pravdu,ja som si to zle precital.
 
pouk69
Príspevky: 274
Registrovaný: 30.6.2011
Auto: BMW e87 130i
Kraj: Nitriansky

Re: E39 525tds (1999)

Utorok, 24. Júla 2012, 16:06

Od tohoto kuska by som dal ruky prec, zrejme by si si "zadelal" len na problemy... To by som si uz radsej utekal kupit mesacny listok na mhd :)
 
Užívateľov profilový obrázok
vik85
Autor témy
Príspevky: 52
Registrovaný: 20.7.2012
Auto: Mercedes-Benz
Kraj: Bratislavský

Re: E39 525tds (1999)

Utorok, 24. Júla 2012, 22:21

suchtoxxl áno za 3000 by to bolo veľa pre mňa aj za pekné tds.

Myslím, že mi tento kus nebudete závidieť, tak napíšem aj cenu :) posledná cena o ktorej sme sa bavili bola 1400€ s tým že zatiaľ vždy to bolo menej a menej a to som ja vôbec nič nezjednával. Prvý krát, keď sme sa o predaji tohoto auta s kamarátom bavili asi pred rokom bola cenovka 2300, ale to bol ešte v poriadku ten predok a išla klíma.

Ja som vždy rád kupoval pojazdné haraburdy.

Tu v inzercii je E39 530d Touring! za 1700€ s nejakými drobnými závadami na elektronike a prednými svetlami čo sa mi nepáčia. Nezaujímam sa o neho len preto že je automat :) toto píšem len aby som vyjadril svoje myšlienky pri výbere auta. Neviem či je to práve to čo zapadá do definície "bežný slovák", ale myslím že rozdiel je že ja si tie nedostatky uvedomujem a súhlasím, že aj cukríková E39 za 6-7000 môže mať cenu na mieste.

Jednoducho kúpiť cukrík "ma nebaví" a u BMW neviem odhadnúť či sa to oplatí. Ale začína mi byť jasné, že skladať BMW nie je taká lacná zábava ako skladať obyčajné auto, preto asi ostanem u obyčajných áut a BMW si kúpim zachovalejšie keď budem veľký..

Pre porovnanie môj Passat som kúpil tiež náležite rozšalátený za 400€ v roku 2010 s 360tisíc km a už som s ním najazdil okolo 70 000km. Mne je ľúto aby to za tú smiešnu sumu kúpil "bežný slovák" a za dva mesiace to dal do šrotu a potom dosmrti ohováral či už značku, alebo staré autá všeobecne. Ale je mi jasné že nemôžem vlastniť všetky haraburdy sveta :-)


MateX3 ďakujem, ale trojka nie je ideálna pre použitie na ktoré hľadám auto. E36 sa mi tiež páči, ale to keď tak ako víkendovku ale s benzínovým šesťvalcom ;)

pouk69 zatiaľ mám funkčné a celkom spoľahlivé postaršie auto - Passat B3 (1991) starý turbodiesel. To by som v prípade vlastnenia niečoho takéhoto používal namiesto mhd :P
BMW 318d Touring E91
Obrázok Mercedes-Benz C220 CDI T-Modell WDB203
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2096
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91 F48
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: E39 525tds (1999)

Štvrtok, 26. Júla 2012, 17:47

Tuto E39 urcite nekupuj.. 1600€ co ti ostane ho pravdepodobne dokopy nedas, pretoze postupne budes nachadzat viac a viac chyb ktore ako inak stoja nejake peniaze. Ak dosporis 500€ a kupis TDs za 3000€ tak sa nemas coho obavat, len treba vybrat to spravne auto. Ak je na TDs vsetko motoricky v poriadku tak to ma aj velmi dobru spotrebu (7.9l s automatom) co si myslim na pomaly 2 tonove auto so 150 somarmi pod kapotou nieje zle. Urcite si si aj vsimol charakteristiku agregatu, jeho zvuk atd. :) Co je s TDi neporovnatelne (Do 2000 nic od 3000 nic, zatial co tds zacina tahat od 1700-1900 az po obmedzovac), zvuk agregatu vo vyzsich otackach ma skvor charakteristiku benzinoveho R6 zatial co tdi klepe v celom spektre otacok :mrgreen: . Ak bolo o TDs dobre starane tak mas vyhrane a nemusis sa starat alespon 5 rokov o ten agregat (nepocitam filtre a oleje). Ak sa nieco doserie tak to nieje az tak strasne, E39 525TDs je na trhu dost, co sa tyka ND, ani zato niesu velke palky. Aby som len nechvalil, tak dost casto praskaju hlavy pri neopatrnom zachadzani a autom, tj. vytacanie za studena, gumovanie atd. jednoducho vsetko co skodi agregatu, na toto je TDs velmi velmi haklive. Potom este odchadzaju cerpadla ale to nieje este tak caste. Ak natrafis na spravny kusok tak budes vysmiaty jazdid este velmi dlho :wink:
PS: Na stav kilometrov velmi nepozeraj, mam kamarata zo ma nachodene na tds cez 1 melon a ten agregat stale bezi ako novy :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Re: E39 525tds (1999)

Piatok, 27. Júla 2012, 05:43

na bezne jazdenie to moze stacit, stlacit cenu na 1200, kupit 2 klucky svetlo na vrakaci, prefackat tempo pastou, par gulakov a hura na cesty....

auta v inzercii su vacsinou tiez tak poopravovane :lol:

cest vynimkam...
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných