Strana 1 z 1
Problém s napätím
Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 00:03
od ARmax
Zdravím,
známi nedávno kúpil 528i. Všimli sme si že pri bežiacom motore trocha blikajú svetlá a osvetlenie v interiery. Tak sme sa pozreli aké napätie ukazuje skryté menu na prístrojovke. Napätie skáče z 14.5 - 15V. Potom sme zistili že niesu dobre dotiahnuté káble na baterke, tak sme ich dotiahli a prístrojovka ukazuje 18 - 20V čo je extrémne veľa keďže napätie by nemalo byť vyšie ako 14V myslím...
Tipujeme zlý regulátor napätia na alternátore. Môhlo by to byť ešte niečim iným ? mal niekto podobný problém ?
Re: Problém s napätím
Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 00:06
od VaNoS
Jasne regler je na hovno, nech s tým ani nejazdí, lebo niečo šľaktrafí z takého prepätia.
Re: Problém s napätím
Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 00:16
od ARmax
Oka, ešte jedna vada: so zapojenou váhou vzduchu veľmi kolísajú otáčky na voľnobehu, pri zohriatom motore sa to tak nejak ustáli. Pri odpojenej váhe sú otáčky stabilné. Je váha KO ? alebo to môže mať niečo spoločné s tým napätím ?
Re: Problém s napätím
Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 00:21
od VaNoS
Jedno po druhom, najprv odstráň to strašné prepätie a potom vyskúšaj odpojiť zapojiť váhu vzduchu, takto to nemá význam, hlavne na tom nejazdi, ak to má automat, kľudne môže šlaktrafiť RJ prevodovky.
Re: Problém s napätím
Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 00:24
od ARmax
Fajn, regler sme už zohnali, takže zajtra sa do toho pustíme. Potom napíšem ako to dopadlo.. vďaka za rady.
Re: Problém s napätím
Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 00:52
od Kely987
Zdravim .. ako zistim v tom skritom menu to napetie .. tiez mi kolise napetie blikaju mi svetla v interiery .. dik
Re: Problém s napätím
Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 01:08
od VaNoS
Kely987 napísal:Zdravim .. ako zistim v tom skritom menu to napetie .. tiez mi kolise napetie blikaju mi svetla v interiery .. dik
Vytlač si toto a naštuduj:
technicke-okienko/odblokovanie-skryteho-menu-obc-pre-e39-a-e38-v-slovencine-t63747.html ,ale musíš mať veľké OBC.
Re: Problém s napätím
Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 10:07
od jararak
ak mu kolisu otacky len pri studenom motore teraz v chladnom pocasi tak by to mohol byt vanos
Re: Problém s napätím
Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 12:39
od Kely987
No mam pred FL .. takze nemam velke OBC ... inak to zistim asi len nejakym meranim nie ? Lebo aj ked mam hudbu pustenu a udre subik a mam dialkove zapnute tak mi ich dost vyditelne stiahne .. a to za jazdy ked by mal alternator slusne dobijat .. baterlu mam uz pred smrtou tu sa chystam vemenit .. len ju nechcem hned zrusit ked mam nahodou vadme nieco ine ..
Re: Problém s napätím
Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 12:41
od PetoK
Ak mas KO baterku, alt to nezachrani... urcite ju hned vymen za novu... lebo to budes neskor lutovat...
Re: Problém s napätím
Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 17:06
od Kely987
Moze nieco odist ? ... ked ano tak hmed menim .. a kolko Ah mam dat .. do tohto sa moc nevyznam ..
Re: Problém s napätím
Napísané: Sobota, 23. Novembra 2013, 23:58
od ARmax
Regulátor vymenený, napätie tam je také ako má byť. Ale stále to chcípa a kolísa s pripojenou váhou. Keď ju odpojím motor beží v poriadku. Myslíte že váha KO ?
Re: Problém s napätím
Napísané: Utorok, 26. Novembra 2013, 20:34
od rasto524
ARmax napísal:Regulátor vymenený, napätie tam je také ako má byť. Ale stále to chcípa a kolísa s pripojenou váhou. Keď ju odpojím motor beží v poriadku. Myslíte že váha KO ?
moze byt vaha, moze byt vanos alebo lambda ale aj senzor na klukovke ale to by auto nestartovalo dobre....ja by som tipoval na vanos, urcite uz bude K.O kedze maloktory majitel resp. mechanik vie ze aj to treba opravit po case,
Re: Problém s napätím
Napísané: Piatok, 29. Novembra 2013, 01:29
od ARmax
Dneska sme to štartovali. Naštartovalo to na "šupa" ale po 2 sekundách to chcíplo. Takto to spravilo 3x. Štartovali sme bez pridania plynu. Potom to už naštartovalo, chvíľu bežalo na sytiči a potom už normálne. To všetko s odpojenou váhou. Otáčky to držalo na cca 800/850 ot/min, motor bežal plynule a nevydáva žiadne hrkotavé zvuky (neklepe). Počas bežania motora sme pipojili váhu otáčky klesli na cca 600 ot/min. V skrytom menu sme si pozreli otáčky a tam skáču cca o 80ot čiže mädzi 600-680 ot/min. Sluchom nerozoznateľné. Myslím že predtým to štartovalo s odpojenou váhou trocha lepšie. Zrejme má na to trocha vplyv chladnejšie počasie keďže teraz bolo vonku asi 2 stupne predtým asi 10. S pripojenou váhou to bežalo tak nejak "drsnejšie" keď sme ju odpojili bežalo to úplne hladko.
Zabudol som dodať že na aute chýba zadná časť výfuku aj s tlmičom ktorá začína pod zadnými sedačkami. Ale myslím že to by na chod motora nemalo mať žiadny vplyv.
A všimol som si že niektoré hadice nejaký maľaj polepil čiernou páskou. Takže to bude zrejme niekde ťahať falošný vzduch.
Keď sme odpojili lambdu motor hneď zhasol.