... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Simona1987Brezno
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 7.12.2012
Auto: BMW 530D, E39
Kraj: Banskobystrický

Klepanie pri zaradenom prevode

Piatok, 7. Decembra 2012, 11:17

Moje BMW je nepojazdné, začalo tam niečo hrkotať, po vytlačení spojky zvuk zmizne.... Auto bolo kôli pokazenému vstrekovaču, použivane a štartované na rýchlosti z kopca, alebo štartovacím sprejom... po zakúpení nového spreju, bol zvuk odpálenia o dosť hlasnejší a štartovanie ostrejšie asi po styroch štartovania sa objavilo toto neprijemne klepanie..

PORADITE?
 
Užívateľov profilový obrázok
depressman
Príspevky: 546
Registrovaný: 25.3.2010
Auto: BMW E39 530i
Kraj: Košický

Re: Klepanie pri zaradenom prevode

Piatok, 7. Decembra 2012, 11:25

V prvom rade ked je v prdeli vstrekovač tak sa snažim ho čo najskor opraviť a nejazdim s autom. Hrkotať ťi môže bars čo, napr. dvojhmota, spojkove ložisko atď.... Hrkoce aj ked je zaradeny neutral?
BMW E39 530i, 5/2001 M-Packet
 
Simona1987Brezno
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 7.12.2012
Auto: BMW 530D, E39
Kraj: Banskobystrický

Re: Klepanie pri zaradenom prevode

Piatok, 7. Decembra 2012, 11:54

No bohuzial, moja ekonomicka situacia mi to nedovolila a jazdilo sa len na nutne trasy...skolenie napriklad... na neutraly nehrkoce, po vzniku tejto zavady som auto uz vobec nepouzivala...
 
kamil 525tds
Príspevky: 99
Registrovaný: 7.1.2009
Auto: E61 525D, E46 320D
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Sereď

Re: Klepanie pri zaradenom prevode

Piatok, 7. Decembra 2012, 12:58

pokial ti to klepe na neutraly (povacsine za studena) a po stlaceni spojk. pedalu to prestane - moze to byt aj vymlatene lozisko na klukovom hriadeli (je tam jedno na vymedzenie axialnej vole). Klepe to aj mne a vobec to neriesim, pokial to neodide nadobro. Spravil som tak uz cca 60.000 km :D
BMW E39 525TDS, E46 320D
 
Simona1987Brezno
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 7.12.2012
Auto: BMW 530D, E39
Kraj: Banskobystrický

Re: Klepanie pri zaradenom prevode

Sobota, 8. Decembra 2012, 00:15

Hmm toto je uz dost ostry zvuk, myslis ze to uz celkom odislo?:) tak to aby sme si vybrali motor na restaurovanie... vycistenie minimalne... ja mam dojem ze za vsetky problemy moze bud nespravny olej alebo nekvalitne palivo z OKTANKY, ktora je v Br jedina 24hod...:////////// vlastne myslim, ze za to moze z velkej casti bordel z tankovej nadrze nasaty pri mojom nudzovou dojazde na rezerve:))) .... MATE TYP na nejake CISTIDLO? overene?aj palivovej aj olejovej sustavy???... znamy mi vravel napr kus benzinu do nafty...hmm?
 
Borisss

Re: Klepanie pri zaradenom prevode

Sobota, 8. Decembra 2012, 04:13

Vybrat nadrz, palivo z nej vyliat/vytiahnut a niekde ulozit a vycistit ju podla moznosti bez akychkolvek chemikalii. Pri tejto prilezitosti by som dal vycistit naftove cerpadlo, kedze zrejme ponasavalo nejaky ten bordel - pre istotu, alebo kupit nove/ine v dobrom stave.

Dalej bude zrejme musiet ist dole kardan a prevodovka aby sa zistilo, co to vlastne hrkoce a vymenit to. Ako bolo spomenute, zrejme axialne lozisko klukovky alebo ZMS (Zweimassenschwungrad - dvojhm. zotrvacnik), dost pravdepodobne oboje.

Co sa tyka cistenia motora, tak vymenit filtre (olejovy, vzduchovy,palivovy) a liat iba kvalitny olej - v ziadnom pripade by som nelial ziadnu chemiu na cistenie. Podla pouzivania menit motorovy olej maximalne kazdych 10 tisic km, skor realne kvoli zachovaniu vlastosti oleja 7 tisic.

Podla mazacieho planu castrol vyhovuju pre motor M57D30 tieto oleje:
: Castrol EDGE 5W-30
: Castrol EDGE 0W-40 A3/B4
: Castrol EDGE 0W-30
: Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
: Castrol Magnatec 5W-30 C3


Mozno, zrejme pre tentokrat by bolo dobre aj vycistit sanie, pripadne demontovat veko hlavy a pozriet sa, v akom stave su karbonove nanosy. Ak to nieje zle, tak by som to neriesil, akurat vymenil tesnenie pod vekom.

Na zaver: mala poznamka ohladne ZMS. Ak bude hotovy, tak by som ho nedaval zvarit, kedze spojka nema odpruzenu lamelu a tym padom sa cez nu prenasa podstatne viac razov, nez ked je odpruzena, alebo plni ZMS svoju funkciu. Radsej zohnat dobry pouzivany.
A ano, problemovy vstrekovac mohla a aj pravdepodobne sposobila menej kvalitna nafta. Na slovensku ma celkom dobru naftu OMV, obzvlast Maxxmotion diesel. Niesom zastanca aditiv, ale VIFko je dobre, odporuca ho vela ludi, do buducna mozes skusit.

Snad to nejako pomoze k plnej pojazdnosti \:D/
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1345
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: Klepanie pri zaradenom prevode

Nedeľa, 9. Decembra 2012, 11:25

Simona1987Brezno napísal:
Auto bolo kôli pokazenému vstrekovaču, použivane a štartované na rýchlosti z kopca, alebo štartovacím sprejom...
No to je rozum... ](*,)
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní