Vybrat nadrz, palivo z nej vyliat/vytiahnut a niekde ulozit a vycistit ju podla moznosti bez akychkolvek chemikalii. Pri tejto prilezitosti by som dal vycistit naftove cerpadlo, kedze zrejme ponasavalo nejaky ten bordel - pre istotu, alebo kupit nove/ine v dobrom stave.
Dalej bude zrejme musiet ist dole kardan a prevodovka aby sa zistilo, co to vlastne hrkoce a vymenit to. Ako bolo spomenute, zrejme axialne lozisko klukovky alebo ZMS (Zweimassenschwungrad - dvojhm. zotrvacnik), dost pravdepodobne oboje.
Co sa tyka cistenia motora, tak vymenit filtre (olejovy, vzduchovy,palivovy) a liat iba kvalitny olej - v ziadnom pripade by som nelial
ziadnu chemiu na cistenie. Podla pouzivania menit motorovy olej maximalne kazdych 10 tisic km, skor realne kvoli zachovaniu vlastosti oleja 7 tisic.
Podla mazacieho planu castrol vyhovuju pre motor M57D30 tieto oleje:
: Castrol EDGE 5W-30
: Castrol EDGE 0W-40 A3/B4
: Castrol EDGE 0W-30
: Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
: Castrol Magnatec 5W-30 C3Mozno, zrejme pre tentokrat by bolo dobre aj vycistit sanie, pripadne demontovat veko hlavy a pozriet sa, v akom stave su karbonove nanosy. Ak to nieje zle, tak by som to neriesil, akurat vymenil tesnenie pod vekom.
Na zaver: mala poznamka ohladne ZMS. Ak bude hotovy, tak by som ho nedaval zvarit, kedze spojka nema odpruzenu lamelu a tym padom sa cez nu prenasa podstatne viac razov, nez ked je odpruzena, alebo plni ZMS svoju funkciu. Radsej zohnat dobry pouzivany.
A ano, problemovy vstrekovac mohla a aj pravdepodobne sposobila menej kvalitna nafta. Na slovensku ma celkom dobru naftu OMV, obzvlast Maxxmotion diesel. Niesom zastanca aditiv, ale VIFko je dobre, odporuca ho vela ludi, do buducna mozes skusit.
Snad to nejako pomoze k plnej pojazdnosti
