... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Gabriel86
Autor témy
Príspevky: 198
Registrovaný: 6.7.2010
Auto: E39 528i
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Streda, 21. Marca 2012, 23:25

Zdravým všetkých chcem sa s vami podeliť o moju skúsenosť a poprosiť o vaše názory. Dnes som bol u mojho servismena morať tlaky vo valcoch a je to bieda taký priemer bol medzi 3 a 4. Najhoršie na tom boli 2 a 5 valec tam ukazovalo 1. Moja otázka znie či by tento slabý tlak mohol byť sposobený aj zlými ventilmy. Auto vôbec nežerie olej ani kvapku spotreba je primeraná. Otázka je keby boli zle piestne krúžky žralo alebo nežralo by olej ? Pokial by šlo iba o vybrúsenie ventilov oplatilo by sa do toho isť ale vyberať piesty a dávať nové krúžky to je asi blud.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Streda, 21. Marca 2012, 23:51

4 valce majú kompresiu 3 a 2 valce kompresiu 1 ?? keď servisák nespravil nikde chybu tak by si mal problémy to naštartovať, a žralo by to viac oleja ako benzínu
podľa mňa servisák spravil chybu, nebolo mu divné že na 2 valcoch kompresia 1 ??
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Štvrtok, 22. Marca 2012, 06:30

ty jedno zgeneralkovane predas kde si mal tento problem a druhe take kupis? hmm
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
Gabriel86
Autor témy
Príspevky: 198
Registrovaný: 6.7.2010
Auto: E39 528i
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Štvrtok, 22. Marca 2012, 07:38

Jaro: TO je to isté auto ty myslíš asi to klepanie tak to som pomenil asi všetko čo sa dalo a až teraz som sa odhodlal že treba zhodiť hlavu lebo nič nepomohlo.
Viktor: Napíšem kompresie pre jednotlivé valce od 1 po 6: 1:4 2:1 3:3,5 4:3 5:1 6:2 Auto štartuje na šup je sice pravda že trochu zatrasie keď štartuje ale to by so pripisoval falošnému luftu. Od výmeny oleja som najazdil asi 7000km a nezožralo ani kvapku oleja a spotrebu mimo mesta pri 100km/h robím 7-8 litrov čiže motor nemôže byť až tak vylagrovany. Predsa keď je kompresia 1 tak by tam musela byť brutálna netesnosť.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Štvrtok, 22. Marca 2012, 08:08

asi tak, bude to chyba merania, aj 4 je veľmi málo nie to ešte 1, neviem presnú hodnotu pri m52 ale tak okolo tých 11 by malo byť podľa mňa a ty máš najvyššiu hodnotu 1/3 toho
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Štvrtok, 22. Marca 2012, 09:13

Kompresia 528i by mala byt 10,2:1
Tie cisla co Ti povedal mechanik mi pride skor ako udaj o tlaku v nejakych jednotkach, co ale nie je kompresia. Kompresia je predsa pomer tlaku vo valci medzi dolnou a hornou uvratou...skoc to premerat k niekomu normalnemu, lebo toto su hodnoty s vypovednou hodnotou blizkou nule...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
Gabriel86
Autor témy
Príspevky: 198
Registrovaný: 6.7.2010
Auto: E39 528i
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Štvrtok, 22. Marca 2012, 10:05

Dajme tomu že hodnoty sú iba orientačné ale sedí ten druhý a piaty valec lebo aj na diagnostike ukazovalo že s nimi nieje niečo v poriadku. Moja otázka je čo si myslite ak sa netratí olej môžu sa tratiť tlaky v netesnosti ventilov lebo by som nerád investoval až toľko peňazí pri výmene piestnych krúžkov :evil:
 
Užívateľov profilový obrázok
LuCKy
Príspevky: 2235
Registrovaný: 29.1.2007
Auto: BMW 530iMola
Kraj: Žilinský

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Štvrtok, 22. Marca 2012, 12:31

Pri netesnosti tesniacich kruzkov piesta by spalovalo olej. Taktiez aj pri tvrdych tesniacich guferach ventilov.
Ako tu uz bolo napisane, daj si tie tlaky zmerat poriadne.

To, ze diagnostika "povedala nieco" o druhom a piatom valci moze znamenat viacero problemov, nemusi to hned znamenat netesnost.
Bol si s tym u Kamila v KE?

LuCKy
Slovenčina pre BMW palubný počítač/navigáciu v modeloch E38, E39, E46, E53, E83. Jednotky MK3 a MK4. Na výber celkovo tri verzie pre oba typy jednotiek. Viac na našom webe www.elceka.sk/bmw-palubny-pocitac-v-slovencine
Denne svietenie, zatial len BMW do 03/2007.
-
Obrázok
-
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Štvrtok, 22. Marca 2012, 12:36

Ked povedala "nieco" o #2 a #5 valci, moze to suvisiet aj so separatorom oleja. Pri tychto valcoch je vyustenie separatora do sania, mne to napriklad cez neho zerie olej a zajebava sviecku na #2, cize diagnostika potom vyhadzuje "misfire on #2," ale to by Ti zralo aj olej. Pokial Ti nezerie olej a vo valcoch nie je tlak, tak potom najskor tie ventily, alebo podpalene sedla ventilov...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Štvrtok, 22. Marca 2012, 12:49

na krúžky je taká finta že zmeráš kompresiu, potom do valca nastrekneš trošku oleja a zmeráš kompresiu ešte raz, keď hodnota výrazne stúpne tak je problém s krúžkami (olej ktorý sa tam vstrekne na krátky čas utesní krúžky)
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Gabriel86
Autor témy
Príspevky: 198
Registrovaný: 6.7.2010
Auto: E39 528i
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Štvrtok, 22. Marca 2012, 13:05

Tak tlaky mi meral kamil a separátor oleja je nový vymenený aj s hadicami. Sviečky sú pekné vypálené. Strach mám len s toho že keď zhodíme hlavu a krúžky budú v prdely tak to už bude iná pálka za opravu :oops:
 
Užívateľov profilový obrázok
Rudo ZM
Príspevky: 1364
Registrovaný: 14.2.2011
Auto: BMW 540iA
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Štvrtok, 22. Marca 2012, 21:08

Ako už písali chlapi vyššie:keby si mal vybehané krúžky,žralo by ti to olej a dymilo.Keď ti to nežerie olej vobec,skôr by som to videl na podpálený ventil.V takom prípade by len unikol tlak a olej ostane tam kde má.Pri podpálenom ventile nastáva aj problém výmenou zmesi vo valci a to by mohlo spôsobovať trasenie motora zásluhou dotyčného postihnutého valca...
E39 530dTour R.I.P.-> E39 540iA
 
Užívateľov profilový obrázok
tanner540i
Príspevky: 43
Registrovaný: 17.12.2011
Auto: E39 540iA
Kraj: Zahraničie

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Sobota, 24. Marca 2012, 02:28

Vyzkousej zpusob, jaky ti radi ViktorDDD, s tim olejem.. Pokud bude problem ve spodku motoru, kup druhej (tlaky muzes na druhem motoru zmerit driv, nez ho namontujes). Co te vubec vedlo k tomu, tlaky merit? Preventivne na svem aute raci nemerte, casto se dozvite veci, ktere ste nechteli vedet :D
E39 540iA AC Schnitzer
E46 330d
 
Užívateľov profilový obrázok
Gabriel86
Autor témy
Príspevky: 198
Registrovaný: 6.7.2010
Auto: E39 528i
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Nedeľa, 15. Septembra 2013, 13:03

Rád by som obnovil túto tému. Tak konečne som sa k tomu dostal zmeral som tlaky vo valcoch pri zahriatom motore, relé palivového čerpadla + poistka vonku, plyn na podlahu všetky sviečky vonku a výsledky boli nasledovné: 1. valec
140920131565.jpg
2.valec
140920131566.jpg
3. valec
140920131567.jpg
4. valec
140920131568.jpg
5. valec tá istá hodnota a 6. valec
140920131570.jpg
. Po pridaní oleja do valca tlak stúpol na
140920131572.jpg
.

Namerané hodnoty sú rovnaké pri 1 až 5 valec 6ty valec namerané hodnoty menšie po pridaní oleja tlak stúpol. Namerané hodnoty sa mi zdajú dosť vysoké, tlakomera som mal požičaný zo servisu.
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: M52TU 528i tlaky vo vlacoch

Nedeľa, 15. Septembra 2013, 19:17

.
Naposledy upravil/-a sineDko v Nedeľa, 17. Apríla 2016, 13:58, upravené celkom 1 krát.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných