Strana 1 z 4

Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 09:51
od chefino
Ahojte,

pýtam sa najmä na tento motor, ten je aj v 330i E46. Motor točí do nejakých 6700 sa mi zdá, potom je obmedzovač. Videl som videá ľudí, čo radia pri 6, aj pri 6,5. Nemám to ako presne odmerať, čo sa viac oplatí (z hľadiska čo najväčšej akcelerácie). Máte niekto skúsenosť?

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 11:46
od Ederon
6 alebo 6,5, pri "najvacsej" akceleracii idu otacky tak rychlo hore, ze 100 otacok +/- aj tak nemas sancu rozoznat. Takze budes tocit do toho rozsahu.

Preco sa pytas? Ides na nejaky ilegalny drag race? :lol:

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 12:13
od chefino
možno... :-)

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 12:45
od Miro528
Hups neviem odkial som nabral ten automat :oops: :mrgreen:

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 12:51
od chefino
Len manuálu nerozkážem .-)

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 13:03
od eko.fresh
tak max. vykonu je pri 5900 potom ide dole cize ak chalani radia pri 6500 tak stracaju. Ale zrejme stracaju tak nepatrne ze je skoda o tom vobec diskutovat :D

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 13:07
od chefino
No, len otázka zostáva, či po preradení na vyšší prevodový stupeň dostaneš také otáčky a kruťák, ktoré su väčšie ako keby si točil povedzme do 6300 a potom preradil. Akože hľadám to optimálne rozmedzie otáčok kvôli preraďovaniu.

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 13:18
od eko.fresh
Otazka neostava, bo je to uplne zanedbatelne.

Dajme tomu pri

5700 mas -228 koni
5900 mas -231 koni
6100 mas -227 koni
6300 mas -223 koni

Proste ten rozdiel nepostrehnes.

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 13:23
od Miro528
Pri kazdom preradeni ti padnu otacky na nasledujucom stupni o cca 1000+- tak tak by ti stacilo asi tocit len do 5000 a ked preradis este by si mal byt na maxime krutaku :roll:

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 13:32
od eko.fresh
Miro528 napísal:
Pri kazdom preradeni ti padnu otacky na nasledujucom stupni o cca 1000+- tak tak by ti stacilo asi tocit len do 5000 a ked preradis este by si mal byt na maxime krutaku :roll:


To je uplna volovina. Bo max krutakju je hodne nizko @ 3500 Double vanos robi velmi dobry priebeh krutaku cize toto je uplne scestne radenie. Normalne po max vykonu a preradit... :D Vsak sadni do auta a skusaj. Sam budes citit co je najlepsie

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 13:49
od chefino
No to som práve ešte nezistil, aj keď som to skúšal. Na Civicu VTi sa to dalo ľahko odsledovať, lebo ten motor pod 5600 (pred VTECom) išiel slabo, takže trebalo radiť tak aby som mal 5700+ po preradení, teda ľahko som to našiel. Tento motor však ťahá vo všetkých otáčkach, tak zisťujem, kedy najviac :-) aj +5 koní robí rozdiel.

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 13:55
od Miro528
eko.fresh napísal:

To je uplna volovina. Bo max krutakju je hodne nizko @ 3500 Double vanos robi velmi dobry priebeh krutaku cize toto je uplne scestne radenie. Normalne po max vykonu a preradit... :D Vsak sadni do auta a skusaj. Sam budes citit co je najlepsie


Pre dobry zatah je co dolezite kW alebo Nm ?? technicke-okienko/nm-vs-kw-t22797.html ??

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 14:28
od eko.fresh
Miro528 napísal:

Pre dobry zatah je co dolezite kW alebo Nm ?? technicke-okienko/nm-vs-kw-t22797.html ??


Otacky,vykon a krutak maju suvis medzi sebou. Naco by tam bolo 231ps pri 5900 ak mu ty radis preradit uz pri 5000 ?? kde motor dosahuje mozno ledva 210koni.
To ze potiahne po max. vykon vykomenzuje ten mensi krutak. Vdaka bi vanos je ale kryvka dost plocha. Cize je to ok. Vykon je to co vyjadurje mnozstvo prace za urcity cas. Trafat nejake magicke cislo najvacsieho krutaku je uplna sprostost. :D

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 14:52
od Miro528
eko.fresh napísal:

Otacky,vykon a krutak maju suvis medzi sebou. Naco by tam bolo 231ps pri 5900 ak mu ty radis preradit uz pri 5000 ?? kde motor dosahuje mozno ledva 210koni.
To ze potiahne po max. vykon vykomenzuje ten mensi krutak. Vdaka bi vanos je ale kryvka dost plocha. Cize je to ok. Vykon je to co vyjadurje mnozstvo prace za urcity cas. Trafat nejake magicke cislo najvacsieho krutaku je uplna sprostost. :D

Ako myslis :wink:Nebudem sa zbytocne hadat .Treba vyskusat a hotovo ,nech si kazdy sam usudi co je dobre :wink:

Re: Kedy radiť pri športovej jazde - M54 E39 530i

Napísané: Piatok, 9. Októbra 2009, 16:11
od Ederon
Optimalne je podla mna radit okolo (mierne nad) otacky, kedy motor dosahuje max vykon. Tzn. ked preradis na vyssi stupen, klesnu otacky pod tuto uroven, ale rychlejsie ju zase dosiahnu ako keby si radil prilis skoro. Napr. pri tych 5900, otacky ti klesnu povedzme na 4900 a musis tych 1000 dostat hore aby si dosiahol max vykon. Ked preradis pri 6400 (ak pokles vykonu pri ot nad max vykon nie je prilis velky), tak ti chyba len 500 ot/min aby si zase dosiahol max vykon.

Krutak len urcuje, ako rychlo je motor schopny presprintovat z x otacok na x+y, inac povedane dosiahnut vyssi vykon.

Mimochodom, neviete kde sa daju najst krivky vykonu a krutaku pre M54, resp. BMW motory vseobecne?