Kontrolka vypálenia žiarovky pri montáži HID sady
Napísané: Nedeľa, 7. Decembra 2008, 12:59
Poslednou dobou riešim či dať alebo nedať xenon na E46 a pri skúškach ballastu na aute som natrafil na fenomén už viac krát tu poopisovaný a to zablikanie xenonu a následné vypnutie.
Urobil som si malý research tu na stránke aj na nete (kde som sa dozvedel ešte menej ako tu ) a natrafil som tu v téme [b]Xenonove hmlovky po druhe - montaz[b] zmienku o riešení problému s kondenzátormi.
Najprv som tomu nevenoval moc pozornosti a riešil som otázku zhasínania pomocou prídavnej žiarovky (5W, 21W) ale to vôbec nepomohlo, xenon zhasol aj tak. Používam ballast HELLA z FI a VALEO z Q7.
Potom som teda použil 5ks kondenzátorov o kapacite 2200uF/16V spolu s odporovou dekádou kôli simulovaniu 5W žiarovky a xenon nezhasol.
Tie odpory myslím nebude treba, po meraniach osciloskopom a zistení priebehov napätia si nemyslím že by to zhasínanie bola otázka menšieho odberu, ale pre pokoj duše som ich v schéme nechal aj na mojom testovacom kábli
Takže si myslím že tie sady resp odporové vedenia alebo ako to volajú sú len kondenzátory.
Ešte k systému merania záťaže v RJ svetiel, použité sú dvojité 5A MOSFET inteligentné spínače ktoré majú pin na ktorom sa mení napätie úmerne s prúdom a na stretávacie svetlá sú použité dva samostatné spínače paralelne riadené aby sa tepelná záťaž rozložila po doske.
viď foto so kommentmi
PS: nehovorím tu že si tí čo chcete HID máte urobiť to zapojenie a nekupovať kabeláže za 700SK, ide tu len o to mať prehľad ako to vlastne funguje.
Urobil som si malý research tu na stránke aj na nete (kde som sa dozvedel ešte menej ako tu ) a natrafil som tu v téme [b]Xenonove hmlovky po druhe - montaz[b] zmienku o riešení problému s kondenzátormi.
Najprv som tomu nevenoval moc pozornosti a riešil som otázku zhasínania pomocou prídavnej žiarovky (5W, 21W) ale to vôbec nepomohlo, xenon zhasol aj tak. Používam ballast HELLA z FI a VALEO z Q7.
Potom som teda použil 5ks kondenzátorov o kapacite 2200uF/16V spolu s odporovou dekádou kôli simulovaniu 5W žiarovky a xenon nezhasol.
Tie odpory myslím nebude treba, po meraniach osciloskopom a zistení priebehov napätia si nemyslím že by to zhasínanie bola otázka menšieho odberu, ale pre pokoj duše som ich v schéme nechal aj na mojom testovacom kábli
Takže si myslím že tie sady resp odporové vedenia alebo ako to volajú sú len kondenzátory.
Ešte k systému merania záťaže v RJ svetiel, použité sú dvojité 5A MOSFET inteligentné spínače ktoré majú pin na ktorom sa mení napätie úmerne s prúdom a na stretávacie svetlá sú použité dva samostatné spínače paralelne riadené aby sa tepelná záťaž rozložila po doske.
viď foto so kommentmi
PS: nehovorím tu že si tí čo chcete HID máte urobiť to zapojenie a nekupovať kabeláže za 700SK, ide tu len o to mať prehľad ako to vlastne funguje.