mozno to nebude az taky nezmysel...nasiel som toto
Takze, #6:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ld_system/"Butterfly Adjuster unit," je to klapka na prepinanie dlzky sania. M43 ma 2 sacie vetvy roznej dlzky. Prepina niekde pri 4100 ot/min na kratku vetvu, aby mal motor dostatocny tocivy moment aj vo vysokych otackach. Ovladanie tej klapky je riesene dost nestastne, vnutri je maly kompresorik, vytvara tlak, ktory dalej posobi na piestik spojeny s klapkou a tym ju otvara. Ten kompresorik nie ze klepe, on rachoti...neviem, preco to riesili takto, preco nie je ovladany servom...ked nefunguje, je stale prepnuta na kratku vetvu a motor nema tah v nizkych otackach.
#1:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ntilation/Ventil odvetrania motoru. Vnutri je klapka, ktora pusta vypary z veka ventilov do sania. Ked je zly, ovplyvnuje spravanie motora pri volnobehu.
A nakoniec moj oblubeny #1:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... air_valve/Ventil odvetrania nadrze. Pusta smrady z nadrze do sania. RJ ho ovlada impulzami, za urcitych podmienok pri volnobehu, vtedy ho je pocut. Ked je zly a RJ ho este na zaklade dostatocneho odporu na svorkach nevyhodnoti ako zly, RJ z toho "jebne v bedni" a motorom trha v urcitych otackach pri rozbiehani ako aj pri plynulej jazde. Je to preto, ze jeho vyustenie je az za vahou vzduchu, takze tento pridavok vzduchu z nadrze posobi ako "falosny vzduch," a ak ho RJ nevie ovplyvnit, na zaklade udajov z lambdy nevie, co sa deje. U mna to ku koncu trhalo tak, ako keby som to nakopaval spojkou. Nastastie sa mi to podarilo vyriesit este pred zimou, lebo na snehu by to bol adrenalin...