Cesta k mojemu prvému BMW bola dlhá. Dlhá hlavne v tom, že moje prvé dve „normálne“ autá tiež mali byť pôvodne baworáci, ale zhodou okolností som si dva razy kúpil nakoniec niečo iné a klaplo to až na tretí pokus.
Po dlhých rokoch strávených s mojim prvým BMW však nadišiel čas vymeniť ho. Nemali sme síce spolu veľa konfliktov, ale už to skrátka nebolo to, čo to bývalo. A okrem toho celý čas čo som ho mal, mu niečo pod kapotou chrochtalo, takže či sa mu páči alebo nie, musí z domu

Po viac než 6 a pol roku sa mi zachcelo niečoho mladšieho, krajšieho a menej opotrebovaného

Hlavným znamením že prišiel čas na výmenu, bolo odídené turbo minulý rok na jar.
Príhoda s turbom ma zastihla zrovna v čase keď ma zožierala SUVofóbia a nič tomu veru nenasvedčovalo, že by sa schyľovalo k ďalšiemu baworovi. Favoritmi v tom čase boli prosím pekne Audi Q5 a Lexus RX (obe pochopiteľne benzínové). Vtedy sa o X3-ke F25 ešte len šepkalo a stará X3 bola pre mňa jedna škaredá hrča, ktorá sa mi ani trochu nepáčila. So zverejnením prvých oficiálnych fotiek F25 sa ale karta obrátila a to dokonca viac, než by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Netrpezlivo som čakal, kedy ju budem môcť vidieť na živo. Keď sa nakoniec prvý exemplár objavil v novembri minulého roku v T.O.B v Trenč. Turnej, mal som tú česť byť prvým zákazníkom, ktorý v nej absolvoval skúšobnú jazdu. Predajca mi dokonca prezradil pikošku, že to konkrétne auto bola deň-dva predtým pokrstiť sl. Ďurianová. No skoro som sa zamiloval – pochopiteľnie nie do Mariany

Normálne som na chvíľu uveril tomu, že SUV je presne to, čo potrebujem

Tak som si povedal, že počkám do jari, kedy bude v ponuke verzia 28i (aby ma ďalších X rokov nestrašil chrochtomotor pod kapotou). Predajca ma však začal odhovárať od benzínu a čiastočne som mu nakoniec aj dal za pravdu, že ku SUV fakt asi lepšie pasuje chrochtavý motor. Tak som sa rozhodol, že si počkám či sa náhodou na jar alebo v lete neobjaví niekde nejaká predvádzacia X3 30d, že by som si to teda vyskúšal. Počas jednej z návštev v showroome (niekedy na prelome januára a februára), kedy sme len tak nezáväzne debatovali o X3, som si len tak z dlhej chvíle sadol do vystavenej bielej F11 s M paketom s alcantarovým čalúnením (tu musím podotknúť, že kožený interiér, nech je akokoľvek elegantný, pre mňa postráda ten WOW efekt, ktorým na mňa zapôsobil interiér s alcantarou). V tom okamžiku sa skončila celá SUVofóbia. Bolo to presne ako z tlačeného katalógu F11-ky kde sa na str. 26 píše:
K tomu, abyste se zamilovali, potřebujete 3 sekundy. Cesta k hlubokému přátelství zabere o 4 minuty a 57 sekund déle.S F11-kou so sa za 5 minut spriatelil a toto bol presne ten moment kedy príchod F25 zamiešal karty. Nebyť jej, asi by som si do onej vystavenej F11-ky nebol býval vôbec sadol a všetko by dopadlo úplne inak.
V tom momente som si začal klásť otázky typu: Potrebujem ja vôbec to SUV? Neurobí mi kombík lepšiu službu? Tak som si jednoducho zrátal všetky výhody jednoho aj druhého. Výsledok bol pre X3 úplne tragický – nepodarilo sa mi u nej nájsť skoro žiadnu výhodu. Ak mám byť úprimný, našiel som ich presne dve.
1) xDrive v zime. Aj keď tá výhoda je veľmi veľmi relatívna. Keďže počas spolužitia s E46 sa mi stávalo max. raz za rok, že som sa nerozbehol do zasneženého kopca, nevidel som najmenší dôvod kaziť si štvorkolkou radosť z jazdy zvyšných 364 dní v roku. K tomu ako bonus vyššia spotreba.2) Môžem sa predvádzať, že mám väčší 
Ostávalo vyriešiť poslednú dilemu – benzín vs. decht. No poviem vám, trvalo to dosť dlho, kým som sa rozhodol. Totiž po zvezení sa v 525d resp. 530d mi bolo jasné, že tieto dieselové 6-valce sú úplne niekde inde než to, čo mi chrochtalo v 320d a že ten diesel predsa len nemusí byť až taký zlý. Počiatočná voľba padla teda na 525d. Bola síce k dispozícii jedna predvádzacia 523i ale ani sám neviem prečo som sa v nej neodviezol. Keďže som ale z finančných dôvodov kúpu nemohol realizovať hneď, celá záležitosť sa odkladala tak dlho, kým 6-valcová 525d nebola nakoniec nahradená 4-valcovou. Bolo urýchlene treba vymyslieť plán B. Možností sa núkalo viac, pričom so 4-valcom som nerátal. Do úvahy pripadalo teda:
1) Priplatiť si za 530d, čo by ale muselo byť za cenu zrieknutia sa niektorých prvkov výbavy, lebo by to stálo peniaze, ktoré som nebol ochotný za auto vyhodiť.2) Kúpiť atmosférickú 530i, ktorá bola od septembra v ponuke za cenu veľmi podobnú 525d. 3) Niečo iné
Ako teraz vidíte, možnosť 3 sa ukázala byť správna. Vďaka odkladaniu kúpy sa na trhu s jazdenými autami pomaly začali objavovať ročné F11-ky za celkom zaujímavé ceny. Medzičasom sa vážky benzín vs. diesel definitívne preklopili do polohy „benzín“ a to aj vďaka večne rozoberanej problematike DPF-kurvítka. Keď k tomu prirátam aj to, že pôvodne som tak či tak chcel kupovať benzín, ďalšie rozhodovanie už nebolo nutné a ostalo len nájsť vhodnú 528i v Nemecku. Výsledky hľadania boli také, že väčšina ponúkaných 528i nemala určité prvky výbavy, ktoré som chcel, prípadne ak aj nejaká mala všetko čo bolo treba, nepáčila sa mi farba interiéru (kombinácia koža Dakota Beige s obkladmi Esche Maser skutočne nie je moja šálka kávy) tak som teda nakoniec skončil u ročnej 535i (v prevádzke bola od 12/2010 do 7/2011) s najazdenými cca. 25000km v konečnom dôsledku za cenu o dosť nižšiu než pôvodne zmýšľaná 525d zato však s podstatne lepšou výbavou a motorom ktorý nechrochce.