Hladal som si auto cca 3-4 mesiace. Vyskytla sa moznost ist ponho do Prahy, je z ceskeho for a E30, kde boli popisane “vsetky” opravy, upravy atd. S kamosom sme nasadli na bus v stredu vecer a islo sa. V buse sa budim rano o 4ej, ze zapcha na dialnici, vsade sneh a brutalne snezi. Zacinalo to byt zaujimave. Prideme do Prahy, volame chlapikovi, nasmeruje nas, a ide sa par km von z mesta do malej dedinky. Pocasie bolo velmi na chuja, ale zatial som sa nestaral. Privital nas, pozreli sme auto, vsetko sa zdalo byt ok, ked prisla prva rana. Ma prerazene VIN, hovorim mu ze je uzasny a ze mu dakujem ze ma neupozornil este predtym (budu z toho problemy ? jasna vec). V prvej chvili som sa “zamiloval”, tak som to riskol. Studeny start bez problemov, pocut ventily, jasna vec, vsetko funguje, chlapik len rozpraval a rozpraval, a samozrejme spominal len dobre veci. Rozhodol som sa ho zobrat.
Prehovoril som ho aby mi dal celorocne gumy, a nie letne, lebo prva jazda zo zadnym nahonom z Prahy po zladovatelej dialnici by nemusela dopadnut podla presdtav.
Vybrali sme sa poobede o 3ej (34 hodin bez spanku), po vyjazde z Prahy po dialnici v nadseni som si zatrubil, trubka sa rozhodla mi urobit radost a trubila v kuse, prestala iba ked som to drzal jednym prstom stlacene, plus spolujazdec to drzal dvoma rukami. Kamionisti na nas kukali ze ci mame vsetkych doma. Hned sme odstavili na prvom moznom mieste a trubku sme odpojili. Kazdych 50km sme dofukovali jedno koleso, lebo spustalo, samozrejme vzadu. Cesta bola az po blavu nonstop po snehu v kolajach a neraz som ocami,zubami,nechtami a vsetkym moznym sa snazil ho udrzat na ceste. Volant povoloval (tenka podlozka), tahalo ma do lava, a jednou rukou sa nedalo ist, lebo po 5min som myslel ze mi ta ruka odpadne. Za Zvolenom sme odstavili sa najest, v tej chvili uz rucna brzda nejavila velky zaujem fungovat. Rychla vecera, a sup domov uz len 200km. Od Blavy teda nesnezilo, ale pre zmenu prsalo, fukal vietor a lave svetlo svietilo do hora a prave do dola, krasna viditelnost. Dosli sme o 3ej rano (12hodinova cesta), ale siel som spat velmi spokojne, lebo sme to zvladli bez problemov, a auto islo ako hodinky.
Auto sa na 3 tyzdne odstavilo do garaze, lebo som chlapikovi poslal jeho znacky spat aj papiere na odhlasenie. Auto odhlasili, s tym ze mi zaplatil za prevozne znacky (aspon nieco), uzavrela sa poistka, a mal som 3 tyzdne to vybavit. Hovorim si v pohodicke to stiham (praca + skola, casu vela neostavalo).
Kontrola originality (kapitola sama o sebe) : Vybral som sa do moldavy za fotrovim znamym, ktory mi povedal ze ho mam radsej vratit alebo zobrat na dedinu a rozpredat.
Ano pane, samozrejme. Ani 10min som tam nebol a uz mi zacala vriet voda (nie v aute

), ale hovorim si, bude to ok, len to nevzdavaj. Slo sa na KO pri Tempuse, kde mi povedal ujo ze dobre na druhy den to pozrie, ale medzicasom sme vybavili, ze v Tempuse sa na to pozru. Rano sme sli tam, nie je problem s papiermi, podme sa pozriet na auto. Uvideli VIN, a povedal mi ze sa do toho nebude pustat. Slo sa spat za ujom, ale nikto tam nebol, uzasne, v tejto chvili som zacal stracat nadej. Volal som teda kamosovi od ktoreho som mal garaz, a on ma nasmeroval na p.Bodnara mladsieho do Skodovky, ktory mi povedal ze mam sa ist spytat na jazero ze pri Renaulte robia tiez KO. Prisiel som tam z odretymi usami, vysvetlil som situaciu a pani co tam boli sa v momente zdvihli, pozreli sa na auto, sfotili origo VIN, prerazene VIN, poslal do Banskej Bystrice do centrali a ze mi budu volat. Ani som sa nedostal z jazera a uz mi zvonil telefon, ze auto je ok, VIN uznali a ze mam dojst v pondelok na KO, dosiel som a o par hodin telefonat ze bez najmensich problemov auto ziskalo KO.
STK, EK bez problemov, slo sa na urad, kde som nechal kopec penazi za to aby na tom sedeli 30dni (slubili to do 2 tyzdnov), nevadi, ved vieme ako to na uradoch chodi. Otec siel na obhliadku, lebo som pracoval a nedalo sa uvolnit, a po vybrati papierov z uradu som mal na prihlasenie 7 dni. Samozrejme na obhliadke dalsie problemy, panovi policajtovi sa nepozdavalo VIN, aj ked to bolo cierne na bielom v papieri z KO (15dnova platnost, ktora vdaka uradu bola presvihnuta), ale napokon to potvrdil. Na policiu som behal z prace (piatok do 12ej sa robi), a vypisujem papiere (11:25), dostal som cislo 695, tak som mal cas (cca 25cisel predomnou), ked som zistil ze znacky som nechal doma(11:30), tak sprint do auta a rychlostka Komenskeho – KVP – Komenskeho, po znacky a spat. Stihli sme to tak ze slo cislo 696, ale v jednej priehradke este svietilo 695 (bolo 11:45), lenze nikto tam nebol, ale objavil sa pan policajt, ktory zazmuril oko a zobral to. Mame znacky hura hura.
Tento proces trval cca 2 a 1/3 mesiace.
na druhy den po dovoze :

striekanie ladvin, a precistenie svetiel :

oddych na sudkoch :

technicke parametre :
origo VIN sedi na IS :
rok vyroby : 1989
184 S1 1796cm^3
farba : diamantschwarz
km : 204 000 (podla tachometra)
podvozok :tlmice Monroe (prilis komfortne)
vpredu -35mm
vzadu -40mm
vybava : stresne okno (mechanicke)
okna a spetaky v elektrike
male BC
central
anatomy (IS kocky)