Streda, 28. Októbra 2020, 11:05
Pozdravujem
Chcem pridat moj pribeh s mojou E31.
Je to rocnik 1990, motor M70, a manual 6q prevodovka. Auto je trosku specialne v tom, ze je este z prvej serie produkcie, a nema airbagy, od vyroby.
Pri kupe som velmi zvazoval do akej 8er pojdem, priznam sa ze motora M70 som sa dost obaval.
Nakoniec ma ale celkovy stav presvedcil, auto je na to ako je stare maximalne zachovale, na podvozku je vsetko suche a bez ziadnych problemov.
Auto som doviezol minuly rok v Maji, ak sa dobre pamatam.
Jedna sa o auto dovezene zo Svajciarska, som realne treti majitel. Auto ma momentalne najazdene 256000km, kde je oficialne zdokumentovanych 200tis km v servisnej knizke, zvysnych
cca 60tis je uz asi kapitola druheho majitela, ktory auto trosku tuningoval. Bol tam neorigo volant, vyfuky remus, znizeny povozok strunami, ktore pravdepodobne odrovnali EDC tlmice....
Auto bolo cele lakovane, myslim ze v celku pekne, az na dost vyrazny pomaranc.
Co som stihol za rok:
Motor:
kompletne pretesnenie sania, vsetko okolo co bolo treba vymenit je nove, regulatory tlaku paliva, rozne PCV ventily, hadicky, sviecky, palivove cerpadla, proste vsetko co bolo potrebne.
Auto malo nazaciatku typicku zavadu, neslo a nepalilo ako malo.
Za spravny chod nielen motora ale celeho auta sa chcem podakovat dvornemu mechanikovi SEMTEXOVI.Motor ide momentalne tak ako ma ist V12, ked polozim na dekel motora 2Eur mincu
tak drzi a nespadne, to je asi jediny test spravnosti chodu, heheh, tak mi bolo povedane:)
Podvozok:
-Kompletny repas EDC tlmicov, firma Nagengast PL
- Nove struny, original BMW, tu som trosku vahal, pretoze to znizenie co tam bolo ,pacilo sa mi to , a s tymito pruzinami je to dost vysoke. Ale bol som prehlasovany mechanikom, co mozem
teraz spatne hodnotit ako super vec.
- Vymenene rozne silentbloky, proste vsetko co malo volu sa menilo.
- Robena geometria v BMW.
- Nove vyfuky
- Nova prevodovka
A kopec dalsich veci, co sa menili vzhladom na vek auta.
Na ten podvozok som sa velmi tesil, ale ako byva zvykom, nechcelo to hned slapat, ale mechanik nasiel problem v elektroinstalacii EDC , a problem bol vyrieseny.
Co musim povedat, je to este stara verzia EDC ( par mesiacov na to bolo EDC Plus), ale funguje to perfektne. Rezim spot a komfort, rozdiel je vyrazny v pruzeni, ale co ma dostalo, ze ono je to aj v rezime komfort stale aktivne nakolko su v kasni 3 snimace pretazenia, ktore upravuju aktivne charakteristiku podvozka aj v rezim komfort. To sa pise rok 1990, neskutocne pre mna.
Exterier:
- toto je kapitola sama o sebe, ako som pisal hore,auto bolo uz zo svajciarska po celolaku. Motorovy priestor
je cely povodny, aj nosniky, vsetko je uplne originalne,a nepohnute.
Bola suchnuta asi prava strana, predosly majitel sa preto rozhodol pre celolak. Jedna vec co mi trosku ale iba trosku vadilo,ze ten lak mal celkom vyrazny pomaranc. Ale neriesil som to
pretoze ako celok to bolo pekne.
Zlom nastal vtedy, ked som sa isiel po dlhej dobe ked uz auto ako tak fungovalo previezt, a po par km som na predok vecer trafil srnku. Isiel som asi 50km/h, absolutne sa nic vazne nestalo, ale
praskol mi predny naraznik, a rozbilo sa svetlo co je v narazniku. Srnka bola mala, a aj prezila, co som sa vskutku tesil:)
Dal som potom lakovat naraznik, a celu kapotu bola dobodkovana, tak som to chcel mat pekne.
A tu nastal zlom v tom, ze farba sice sedela, ale nesedel pomaranc, proste ta nova farba bola podstatne kvalitnejsie rozliata, teda vrchny lak.
Po tomto celom som sa rozhodol na velku operaciu, auto som si cele vybrusil smirglom, aby som dal dole kompletne cely pomaranc aj z novej farby, a nasledne lestil, a lestil a lestil....
Vysledok je paradny , vsetko sedi, a auto je nadherne.
Auto mam na vikendove vozenie, musim uznt ze je to poriadna kara, a ked som ho mal hotove , tak 2 mesiace som jazdil daily, proste som z toho nevedel vystupit.
Myslim si ze kvalita aka bola v rokoch ked toto vyrobili bola trosku ina ako auta co sa robia dnes.
-
Prílohy
-

-

-

-

-

-

-
