E39 535i - Nový začiatok
Napísané: Nedeľa, 8. Marca 2015, 16:09
Pozdravujem Vás,
Príbeh auta tu už raz bol, takže z úvodu vynechám základné veci, ktoré nájdete na tomto odkaze:
pribehy-nasich-aut/zmena-je-zivot-predane-t77947.html?hilit=pete1985
Auto mám od januára 2014, už pri kúpe som vedel, že to zďaleka nie je koniec opráv a úprav, jedna vec je ako auto vyzerá na fotke a potom - už záleží len na vkuse "každého soudruha".
Každopádne malo auto 387.000 km, teraz má o 10.000 viac. Po kúpe som si to chvíľu užíval, a potom už prišli na rad opravy, ktoré si vyžiadala situácia:
- repas štartéra, keďže sa porúčal sám
- v máji 2014 repas celej kulisy radenia ( veľa muziky za málo peňěz)
- v júni 2014 výmena komplet celej prednej a zadnej nápravy, bola pozbieraná z rôznych značiek a už sa pomaly porúčala do väčných lovíšť, takže je tam kompletne do šrubky Lemforder, okrem jedného ramena, kde sa muselo na Lemforder čakať, takže je tam tuším SWAG
- v rámci opravy som čakal tri týždne na brzdy - 330 mm MOVIT, dvojdielne, priamo z Nemecka za nekresťanské peniaze + ATE ceramic, vymenené v auguste 2014
- medzitým prečalúnený volant ( DTomik), krátka páka M od Martina, nová manžeta radiacej páky a ručnej brzdy.
Auto sa správalo v celku slušne, až na to, že som mal pocit slabého ťahu, každopádne v októbri 2014 som sa rozhodol po odporúčaniach odniesť auto na výmenu oleja a sviečok do Dvorianok ku Kamilovi Koverovi - to som netušil ako to celé dopadne:)
Keďže som Kamilovi povedal, že sa nemusí plašiť, auto mi prišlo tento piatok, 6.3.2015, kedy začína Nová éra ...:)
Prvá správa vyzerala celkom zvláštne, keď Kamil svojim typickým spôsobom okomentoval plyn a spôsob jeho zapojenia v aute a oznámil mi, že motor musí na GO, lebo 7 a 8 valec je v .................
Našťastie, realita bola priaznivejšia a Kamil nakoniec po vybratí a kompletnom rozobratí motora skonštatoval, že po predchádzajúcej GO motora, ktorú robil bývalý majiteľ je auto" celkom slušne poskladané", ALE, ten kto to skladal si nedal pozor na detaily, ktoré takmer spôsobili totálne zničenie motora.
Opravári, jednoducho zabudli na hydraulické zdvihátka, ktoré na dvoch valcoch chýbali, takže sa tam veselo lial olej....auto bez výkonu, už som pochopil, prečo keď som prvý krát menil sviečky, na dvoch valcoch boli úplne iné typy sviečok....
Tým pádom sa začalo staré známe " keď už máš auto rozobraté, pozri sa mi ešte aj na to..."
1. V aute je nová - naozaj nová 6 stupňová prevodovka od Kamila kúzelníka,
2. podvozok BC racing so springrate 7/5, auto mám dva dni, každopádne zatiaľ je v továrenskom nastavení, má 30 stupňov nastavenia tuhosti + výška a odklony + tyčky stabilizátora
3. motor je komplet nanovo urobený, pretesnený vrátane VANOS, vymenené kompletne všetky tekutiny + oleje všade.
Auto ide N E U V E R I T E L N E a záver od Kamila, anglického to gentlemena:) bol nasledovný: " Som so svojou prácou spokojný" . Auto ide maximálne ticho, s geniálnym ťahom, až mi je ľúto, že BASTUCK nie je až tak výrazný.
Podvozok je dosť nízko, tomu sa budem venovať, keď to celé sadne a 19 palcové kolesá pôjdu okamžite preč - takže ak by po nich niekto túžil.....
O 3.000 km ma čaká kompletná kontrola auta, Kamil je fakt profík, akonáhle si naňho zvyknete:), musím mu poďakovať a je fajn, že ešte existuje niekto, kto robí svoju prácu s citom a odborne.
Na aute sú od piatku komplet nové tesnenia dverí, dodávka od Martina, samozrejme, tie staré vyzerali strašne. robota na 30 minút, len treba vedieť ako na to, takže ak to niekto bude robiť, rád pomôžem radou.
Auto malo po sebe rozvešané rôzne znaky, ale keďže je to BMW - tak je zase všade BMW, všetko od Martina so špičkovým servisom, ako vždy.
Aby som nezabudol, v rámci rozbehu je v aute nová riadiaca jednotka s obrazovkou, keďže stará trochu blbla.
Nižšie sú fotky, trochu narýchlo, auto je po domácom detailingu - clay atd....
Na záver poviem, že auto je na cca 60% v stave, v akom ho chcem mať - vzhľadom na vyššie uvedené môžem úplne zodpovedne prehlásiť obľúbené vetu " nič neklepe ani nebúcha".
M interiér sa bude čalúniť do kože nanovo, musím zohnať nejaké 18 tky - tu si od kohokoľvek rád nechám poradiť, musím zohnať originálny vrchný kryt motora, nechať skontrolovať a najpravdepodobnejšie prestavať plyn v Korejovciach, aj keď ho teraz vôbec nepoužíva, prečalúniť kufor, keďže vyzerá katastrofálne....atd.
Na budúci týždeň verím, že sa mi podarí urobiť repas svetiel - nevidím v noci ani H....., takže ku Martinovi - výmena čočiek, plexi a tyčky.
Som celkom rád, že existuje toto fórum a že sa venujete poriadnym BMW - musím povedať, že ani E92 a ani súčasná F11 mi nerobí až takú radosť ako táto E39. Samozrejme, že svoje robí v starej 535i aj 8 "hrncov", ale aj tak....skrátka, mám pocit, že už to nie je to čo bývalo. To je zároveň moja odpoveď na všetky prípadné otázky, týkajúce sa investícií do e39-tky. Každopádne, ak sa raz bude auto predávať, čo nie je v pláne, nový majiteľ bude podľa mňa dosť spokojný. Ale to je ďaleko.
Príbeh auta tu už raz bol, takže z úvodu vynechám základné veci, ktoré nájdete na tomto odkaze:
pribehy-nasich-aut/zmena-je-zivot-predane-t77947.html?hilit=pete1985
Auto mám od januára 2014, už pri kúpe som vedel, že to zďaleka nie je koniec opráv a úprav, jedna vec je ako auto vyzerá na fotke a potom - už záleží len na vkuse "každého soudruha".
Každopádne malo auto 387.000 km, teraz má o 10.000 viac. Po kúpe som si to chvíľu užíval, a potom už prišli na rad opravy, ktoré si vyžiadala situácia:
- repas štartéra, keďže sa porúčal sám
- v máji 2014 repas celej kulisy radenia ( veľa muziky za málo peňěz)
- v júni 2014 výmena komplet celej prednej a zadnej nápravy, bola pozbieraná z rôznych značiek a už sa pomaly porúčala do väčných lovíšť, takže je tam kompletne do šrubky Lemforder, okrem jedného ramena, kde sa muselo na Lemforder čakať, takže je tam tuším SWAG
- v rámci opravy som čakal tri týždne na brzdy - 330 mm MOVIT, dvojdielne, priamo z Nemecka za nekresťanské peniaze + ATE ceramic, vymenené v auguste 2014
- medzitým prečalúnený volant ( DTomik), krátka páka M od Martina, nová manžeta radiacej páky a ručnej brzdy.
Auto sa správalo v celku slušne, až na to, že som mal pocit slabého ťahu, každopádne v októbri 2014 som sa rozhodol po odporúčaniach odniesť auto na výmenu oleja a sviečok do Dvorianok ku Kamilovi Koverovi - to som netušil ako to celé dopadne:)
Keďže som Kamilovi povedal, že sa nemusí plašiť, auto mi prišlo tento piatok, 6.3.2015, kedy začína Nová éra ...:)
Prvá správa vyzerala celkom zvláštne, keď Kamil svojim typickým spôsobom okomentoval plyn a spôsob jeho zapojenia v aute a oznámil mi, že motor musí na GO, lebo 7 a 8 valec je v .................
Našťastie, realita bola priaznivejšia a Kamil nakoniec po vybratí a kompletnom rozobratí motora skonštatoval, že po predchádzajúcej GO motora, ktorú robil bývalý majiteľ je auto" celkom slušne poskladané", ALE, ten kto to skladal si nedal pozor na detaily, ktoré takmer spôsobili totálne zničenie motora.
Opravári, jednoducho zabudli na hydraulické zdvihátka, ktoré na dvoch valcoch chýbali, takže sa tam veselo lial olej....auto bez výkonu, už som pochopil, prečo keď som prvý krát menil sviečky, na dvoch valcoch boli úplne iné typy sviečok....
Tým pádom sa začalo staré známe " keď už máš auto rozobraté, pozri sa mi ešte aj na to..."
1. V aute je nová - naozaj nová 6 stupňová prevodovka od Kamila kúzelníka,
2. podvozok BC racing so springrate 7/5, auto mám dva dni, každopádne zatiaľ je v továrenskom nastavení, má 30 stupňov nastavenia tuhosti + výška a odklony + tyčky stabilizátora
3. motor je komplet nanovo urobený, pretesnený vrátane VANOS, vymenené kompletne všetky tekutiny + oleje všade.
Auto ide N E U V E R I T E L N E a záver od Kamila, anglického to gentlemena:) bol nasledovný: " Som so svojou prácou spokojný" . Auto ide maximálne ticho, s geniálnym ťahom, až mi je ľúto, že BASTUCK nie je až tak výrazný.
Podvozok je dosť nízko, tomu sa budem venovať, keď to celé sadne a 19 palcové kolesá pôjdu okamžite preč - takže ak by po nich niekto túžil.....
O 3.000 km ma čaká kompletná kontrola auta, Kamil je fakt profík, akonáhle si naňho zvyknete:), musím mu poďakovať a je fajn, že ešte existuje niekto, kto robí svoju prácu s citom a odborne.
Na aute sú od piatku komplet nové tesnenia dverí, dodávka od Martina, samozrejme, tie staré vyzerali strašne. robota na 30 minút, len treba vedieť ako na to, takže ak to niekto bude robiť, rád pomôžem radou.
Auto malo po sebe rozvešané rôzne znaky, ale keďže je to BMW - tak je zase všade BMW, všetko od Martina so špičkovým servisom, ako vždy.
Aby som nezabudol, v rámci rozbehu je v aute nová riadiaca jednotka s obrazovkou, keďže stará trochu blbla.
Nižšie sú fotky, trochu narýchlo, auto je po domácom detailingu - clay atd....
Na záver poviem, že auto je na cca 60% v stave, v akom ho chcem mať - vzhľadom na vyššie uvedené môžem úplne zodpovedne prehlásiť obľúbené vetu " nič neklepe ani nebúcha".
M interiér sa bude čalúniť do kože nanovo, musím zohnať nejaké 18 tky - tu si od kohokoľvek rád nechám poradiť, musím zohnať originálny vrchný kryt motora, nechať skontrolovať a najpravdepodobnejšie prestavať plyn v Korejovciach, aj keď ho teraz vôbec nepoužíva, prečalúniť kufor, keďže vyzerá katastrofálne....atd.
Na budúci týždeň verím, že sa mi podarí urobiť repas svetiel - nevidím v noci ani H....., takže ku Martinovi - výmena čočiek, plexi a tyčky.
Som celkom rád, že existuje toto fórum a že sa venujete poriadnym BMW - musím povedať, že ani E92 a ani súčasná F11 mi nerobí až takú radosť ako táto E39. Samozrejme, že svoje robí v starej 535i aj 8 "hrncov", ale aj tak....skrátka, mám pocit, že už to nie je to čo bývalo. To je zároveň moja odpoveď na všetky prípadné otázky, týkajúce sa investícií do e39-tky. Každopádne, ak sa raz bude auto predávať, čo nie je v pláne, nový majiteľ bude podľa mňa dosť spokojný. Ale to je ďaleko.