Po cca 3 rokoch opráv a úprav tu konečne môžem aj ja predstaviť svojho tátoša
Ide o 8-valcovú E39 s motorom M62B35TU, vyrobenú v 07/1999. Auto (predfacelift, M podvozok ale bez M-Packetu, multifunkčný štvorramenný volant, 5-kvaltový manuál, sivý interiér, vpredu manuálne Sportsitze, zadná el. roletka, skivak, DSC, xenóny atď.) bolo ako nové kupované vo zvolenskom BMW v septembri 1999 mojim svokrom, od ktorého sa auto zhruba pred štyrmi rokmi dostalo ku mne. Auto bolo značne vyžité, pôvodný lak (Silber metallic) na mnohých miestach poškrabaný, korózia sa na pár miestach tiež predrala na svet. Technický stav nebol nejak zvlášť dobrý - motor potreboval GO, na výmenu musel chladič, termostat, brzdy, elektrika tiež blbla. Výmena chladiča a termostatu nebola problematická, ako aj výmena predných svetiel za faceliftové Helly. Komplet výmena prednej nápravy nasledovala hneď na to, keďže tá stará sa porúčala do večných lovíšť krátko po kúpe. GO motora bolo urobené v Českých Budějoviciach, pôvodne mal byť motor vymenený za 4.4i (bezvanos), nastali však komplikácie s komunikáciou s DSC. 5-stupňová prevodovka bola vymenená za 6-kvalt z 540i, tá sa ku mne doplavila až z Philadelphie. Pri rozhodovaní, čo s lakom, rozhodla manželka - silber metallic nahradila alpinweiss s čiernou strechou a el.výklopnými spätnými zrkadlami z M5. Na auto putoval kompletný M-Packet, výfukový systém M5 zabezpečil nemecký Bastuck, celokarbónový difúzor medzi "laufy" dodal americký Slimbone na spôsob Vorsteineru. Zadné svetlá boli nahradené faceliftovými Hellami s Celis pásikmi.
Rapídnou zmenou prešiel aj interiér - do auta putoval komplet z M5 (pôvodná farba zelená), o úpravu do čiernej sa postaral Crumar (ďakujem

), pôvodné rádio nahradila originál navigácia s monitorom 16:9, predpotopný rádio modul putoval do police a na jeho miesto BM54, 4-ramenný volant uvoľnil miesto pre volant z M5, z ktorej sa použili aj budíky a oválne vnútorne spätné zrkadlo. Všetko vrátane komplet elektriky (navigácia, sedačky, výhrev, el. nastaviteľný volant, pamäť atď.) zrealizoval PetoK, rovnako veľká vďaka
Pôvodné brzdy boli nahradené brzdovým systémom od Bremba (pôvodne bol na M5, ktorú vlastnil MilanM5), kolesá pochádzajú z E65 (nahradili predchádzajúce kolesá - repliky BBS LM). O prilepenie na zem sa postaral štelovák od ap.
Myslím, že zoznam úprav som vyčerpal, je čas na fotky
